اپل در رویداد Hi, Speed از شارژر بدون سیم MagSafe رونمایی می کند

به گزارش مهسان بلاگ، همان گونه که در خبر ها خوانده اید اپل قصد دارد فردا از آیفون های 12 رونمایی کند. با وجود اینکه زمان چندانی تا مراسم رونمایی باقی نمانده است، اما افشاکنندگان مختلف در همین مدت زمان اندک هم اطلاعات مختلفی را در رابطه با این رویداد و محصولات در نظر گرفته شده برای آن، منتشر کرده اند.

اپل در رویداد Hi, Speed از شارژر بدون سیم MagSafe رونمایی می کند

یکی از افشاکنندگان به تازگی اطلاعات جذابی را در رابطه با نحوه شارژ شدن آیفون های جدید منتشر کرده است. برخلاف شایعه های قبلی که احتمال می دادند در رویداد Hi, Speed اپل شاهد بازگشت AirPower خواهیم بود، این افشاکننده ادعا کرده است که اپل قصد دارد در رویداد سه شنبه شب از دو نوع شارژر بدون سیم رونمایی کند.

او در ادامه گفته است که یکی از این شارژر های بدون سیم به احتمال زیاد با نام MagSafe رونمایی خواهد شد. همان گونه که می دانید MagSafe نامی بود که اپل در گذشته از آن برای نام گذاری شارژر ارائه شده با مک بوک استفاده می کرد. این اطلاعات جدید به این موضوع اشاره می کنند که در رویداد فردا شب اپل قصد دارد از یک شارژر MagSafe یا یک قاب برای آیفون با قابلیت MagSafe رونمایی کند. تا قبل از این اطلاعات جدید تصاویری هم از شارژر بدون سیم اپل برای آیفون 12 منتشر شده بود.

به نظر می رسد که استفاده از نام MagSafe به این موضوع اشاره داشته باشد که اپل در این شارژر از نوعی ارتباط آهن ربایی برای اتصال شارژر به آیفون استفاده کرده باشد که در نهایت باعث خواهد شد فرایند شارژر شدن به شکل مناسب تری انجام شود.

در ساختار شارژر های بدون سیم به طور معمول تنها از یک سیم پیچ استفاده می شود که وظیفه شارژ کردن تلفن همراه به صورت بدون سیم را بر عهده دارد. استفاده از اتصال آهن ربایی باعث خواهد شد که نیروی آهن ربایی برقرار شده بین تلفن همراه و شارژر، تلفن همراه را به محل مناسب شارژر بدون سیم برای شارژ شدن منتقل کند که در نهایت باعث افزایش بازدهی شارژ شدن خواهد شد.

البته احتمال رونمایی تنها از یک قاب جدید با قابلیت MagSafe هم وجود دارد. با توجه به این موضوع هنوز نمی دانیم که این قاب همانند Smart Battery Case اپل دارای باتری است یا نه.

برای یادآوری باید بگوییم که اپل برای نخستین بار از شارژر Magsafe در مک بوک پرو های سال 2006 که برای اولین بار در آن ها از پردازنده های ساخت اینتل استفاده شده بود، استفاده کرد. هدف اپل از توسعه این نوع شارژر این بود که در صورتی که سیم شارژر متصل شده به مک بوک پرو در هنگام شارژ شدن به صورت ناگهانی کشیده شود، این قابلیت آهن ربایی باعث می شد که ارتباط شارژر با مک بوک قطع شود تا در اثر این کشیده شدن ناگهانی سیم، مک بوک از روی میز به زمین نیوفتد.

اپل در سال 2012 از نسخه جدیدتری از این شارژر به نام MagSafe 2 در مک بوک هایش استفاده کرد و در نهایت در سال 2016 این نوع شارژر ها را به طور کامل با شارژر های USB-C جایگزین نمود.

  • آیفون 12 تنها نخواهد بود؛ در رویداد Hi, Speed اپل منتظر چه محصولات دیگری باشیم؟

با وجود منتشر شدن این اطلاعات جدید هنوز نمی دانیم که قیمت این نوع شارژر ها چقدرخواهد بود یا اینکه این شارژر ها تنها مخصوص آیفون های 12 هستند یا نه. باوجود اینکه اپل از زمان رونمایی از آیفون X در سال 2017 قابلیت شارژ شدن به صورت بدون سیم را به آیفون های خودش اضافه کرده است، اما این شرکت تا به امروز شارژر بدون سیمی را برای آیفون های خودش عرضه نکرده است.

در مراسم مربوط به رونمایی از آیفون های 2017 اپل دیدیم که این شرکت در کنار رونمایی از آیفون های جدید، از شارژر بدون سیمی به نام AirPower رونمایی کرد که می توانست به صورت هم زمان به شارژ کردن سه دستگاه مختلف مانند آیفون، اپل واچ و ایرپادز بپردازد.

با وجود این، اپل در ماه مارچ 2019 (اسفند 1397) گفت که به دلیل پیچیدگی های فنی و نرسیدن شارژر بدون سیم به استاندارد های این شرکت، اپل به طور کامل توسعه AirPower را متوقف کرده است.

  • گوشی های آیفون 12 با فیس آی دی سریع تر و زوم اپتیکال بهتر عرضه می شوند

منبع: Macworld

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 64717

به "اپل در رویداد Hi, Speed از شارژر بدون سیم MagSafe رونمایی می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل در رویداد Hi, Speed از شارژر بدون سیم MagSafe رونمایی می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید