ایران بالقوه بازار بزرگی برای گردشگران چین است

به گزارش مهسان بلاگ، پکن- خبرنگاران- معاون همکاری های بین المللی وزیر فرهنگ و گردشگری چین تاکید نمود: ایران می تواند بازار بزرگی برای گردشگران چینی باشد اما ضروری است اطلاعات و تسهیلات بیشتری از سوی تهران در اختیار این گردشگران قرار گیرد.

ایران بالقوه بازار بزرگی برای گردشگران چین است

با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید.

جانگ شی لونگ (zhang xilong) روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران یکی از زمینه های تشویق گردشگران چینی برای سفر به ایران را تسهیل در زمینه صدور ویزا اعلام نمود و گفت: امیدواریم ایران در این زمینه تسهیلات بیشتری برای گردشگران چینی در نظر بگیرد.

او ابراز امیدواری کرد با اقدامات فوق بتوان زمینه را برای سفر گردشگران بیشتری از چین به ایران فراهم کرد و آنها بتوانند با این تمدن کهن و بزرگ دنیا بیشتر آشنا شوند.

این مقام چینی گفت: امروز در عرصه های مختلف بین چین و ایران روابط گسترده ای برقرار است و همکاری ها با اقتدار و خواست مقام ها و ملت های دو کشور گسترش بیشتری را شاهد خواهد بود.

معاون همکاری های بین المللی وزیر فرهنگ و گردشگری چین گفت: زمینه های فرهنگی و هنری، تجاری و مالی بزرگی برای همکاری های دو کشور وجود دارد.

وی از مبادلات گسترده موسسات ایرانی و چینی استقبال کرد و گفت: ضرورت دارد تا مسئولان این مناسبات را گسترش دهند و راه و زمینه را برای تبادلات و تعاملات بیشتر موسسات در عرصه های مالی، فرهنگی و گردشگری فراهم و همیشه نمایند.

جانگ با اشاره به اهمیت و ضرورت توسعه روابط دو کشور در بخش گردشگری اظهار امیدواری کرد روابط دو طرف در بخش توریستی و گردشگری نیز هم راستا با روابط سیاسی و مالی بیشتر گردد.

او با اشاره به اعزام سالانه میلیون ها گردشگر چینی به کشورهای دیگر توضیح داد: برای تقویت روابط گردشگری دو کشور احتیاج است راهنمایان تور و گروه های گردشگری میان دو کشور تربیت شوند.

جانگ اظهار کرد: در زمینه دنیاگردی هنوز قابلیت های بالقوه زیادی وجود دارد که باید به آنها پرداخته گردد سهم گردشگری در روابط دو کشور چندان چشمگیر نیست و همزمان با توسعه روابط سیاسی و مالی، این بخش توسعه پیدا نکرده است.

این مقام چینی، عرصه های مالی و فرهنگی را به نوعی با یکدیگر مرتبط دانست و تاکید نمود این دو موضوع را نمی توان از هم تفکیک کرد تعاملات فرهنگی بیشتر، باعث سرمایه گذاری های مالی طرفین هم در همین زمینه می گردد.

جانگ توضیح داد با توجه به نقش سرزمینی و تاریخی ایران در دنیا به ویژه آسیا، فرهنگ این کشور خواستار زیادی در چین دارد و علاقه مندان و هنرمندان چینی خواستار توسعه روابط با ایران هستند.

آساق**231**1904**1663**

منبع: ایرنا
انتشار: 27 تیر 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 9142

به "ایران بالقوه بازار بزرگی برای گردشگران چین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران بالقوه بازار بزرگی برای گردشگران چین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید