اینستاگرام قابلیت کنترل محتوای حساس را توسعه می دهد
به گزارش مهسان بلاگ، اینستاگرام میخواهد به کاربران خود این امکان را بدهد تا کنترل بیشتری بر محتوایی که در نتایج جستجو و بخش پیشنهادها می بینند، داشته باشند.
روز دوشنبه اینستاگرام اظهار داشت که از امروز، قابلیت کنترل محتوای حساس (Sensitive Content Control) خود را به روزرسانی و توسعه می دهد تا به کاربرانش اجازه دهد کنترل بیشتری بر اندازه محتوای حساسی که در بخش های مختلف این پلتفرم نظیر اکسپلور، بخش جست وجو، ریلزها و صفحات هشتگ مشاهده می نمایند، داشته باشند. انتظار می رود نسخه به روزرسانی شده ویژگی کنترل محتوای حساس در هفته های آینده در دسترس همه کاربران اینستاگرام قرار بگیرد.
اسکرین شات های منتشر شده نشان می دهد که این قابلیت به روزرسانی شده تنها محتوای حساب های کاربری که دنبال نمی کنید را به شما نشان نمی دهد و این قضیه در خصوص حساب های کاربری که دنبال می کنید، صدق نمی نماید. اینستاگرام گفته است که محتوای حساس می تواند شامل پیغام های خشونت آمیز فیزیکی و بعلاوه محتواهایی باشد که مواردی مانند دخانیات یا استفاده غیرمجاز از بعضی از دارو ها و بعلاوه استفاده از اسلحه را تبلیغ می نماید.
این قابلیت به روزشده بعلاوه سه گزینه کنترل بیشتر (More)، استاندارد (Standard) و کمتر (Less) را به کاربران ارائه می دهد. گزینه More محدودیت محتوای کمتری دارد و بنابراین احتمالاً محتوای حساس بیشتری را خواهید دید. گزینه Standard گزینه میانی است که تنها به بعضی از محتوای حساس اجازه نمایش می دهد. و گزینه Less دارای محدودیت های محتوایی بیشتری است و این به این معنی است که احتمالاً محتوای حساس کمتری را خواهید دید. باید خاطر نشان کنیم که کاربران زیر 18 سال نمی توانند گزینه More را فعال نمایند.
کاربران می توانند به تنظیمات این قابلیت به وسیله جهت زیر دسترسی داشته باشند:
آیکون پروفایل > منو > بخش تنظیمات یا Setting > بخش Account > بخش Sensitive Content Control
در سالی که گذشت، اینستاگرام پلتفرم خود را با ارائه قابلیت های نو و کاربردی به یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های جهان مبدل کرد. مدیران این شرکت دوست دارند تا این فرایند رو به جلوی خود را حفظ نموده و با انتشار قابلیت های بیشتر به تعداد کاربران خود اضافه نمایند. به همین دلیل، اینستاگرام قابلیت نوی را برای کاربرانش عرضه نموده که به طور اتوماتیک زیرنویس را به ویدیو ها اضافه می نماید. این قابلیت نو در حال حاضر تنها برای بعضی زبان ها فعال شده ولی اینستاگرام وعده داده که به زودی زبان های بیشتری را به این قابلیت اضافه خواهد نمود.
این قابلیت از فناوری هوش مصنوعی بهره می برد، بنابراین در ابتدا ممکن است زیرنویس ها کامل نباشد ولی به مرور و با یادگیری هوش مصنوعی، کیفیت آن ها بهتر خواهد شد و زبان های بیشتری به آن اضافه می گردد.اضافه شدن زیرنویس اتوماتیک برای کاربرانی که از مسائل شنوایی رنج می برند بسیار مفید است. بعلاوه پیش از این تولیدنمایندگان محتوا مجبور بودند به صورت دستی زیرنویس به محتوای ویدیویی خود اضافه نمایند که اکنون با این ویژگی بسیار خوب، فرآیند کار آن ها ساده تر خواهد شد.
در نوترین گزارشات به این نکته اشاره شده که این پلتفرم متعلق به متا به زودی قابلیت جمع آوری یاری اقتصادی را به بخش ریلز اضافه خواهد نمود. کاربران بیش از 30 کشور در سراسر جهان می توانند با قرار دادن لینک مخصوص به بیش از 1.5 میلیون موسسه خیریه در جهان یاری اقتصادی نمایند. اینستاگرام اظهار داشت که تا به امروز بیش از 4 میلیون نفر به وسیله اینستاگرام و فیسبوک بیش از 150 میلیون دلار برای محافظت از محیط زیست و مقابله با تغییرات اقلیمی یاری اقتصادی نموده اند.
سامانه هشدار امبر (Amber Alerts)، قابلیت نو دیگری از اینستاگرام است که به زودی در اختیار کاربران بعضی از کشورها قرار می گیرد. این هشدار که از سال 1996 در ایالات متحده آمریکا شروع به کار کرد، در کانال های رادیویی، شبکه های تلویزیونی و سایر رسانه ها پخش می گردد تا به پیدا شدن بچه ها گمشده یاری کند. به همین دلیل، اینستاگرام میخواهد تا هشدار آمبر را وارد فید اصلی خود کند. در حال حاضر قابلیت مذکور برای کاربران آمریکایی فعال شده و اینستاگرام اعلام نموده که طی دو هفته آینده کاربران 25 کشور دیگر جهان نیز می توانند از هشدار امبر استفاده نمایند. این اقدام در واقع نشان می دهد که چگونه اپلیکیشن هایی مانند اینستاگرام به زیرساخت های ارتباطی اساسی در جهانی مدرن امروزی تبدیل شده اند.
منبع: Digitaltrends
منبع: دیجیکالا مگ