این مواد غذایی باعث ایجاد جوش می شوند

به گزارش مهسان بلاگ، زیادی جوش می زنید؟ این می تواند به خاطر چیزهایی باشد که می خورید. شما از پوست خود بسیار عالی مراقبت می کنید: حداقل دو بار در روز آن را می شویبد، مراقب هستید قبل از خواب هرگونه آرایش را پاک کنید و به طور مناسب صورت تان را مرطوب می کنید. پس چرا مثل یک نوجوان ناگهان جوش می زنید؟ رژیم شما می تواند مقصر ایجاد جوش باشد. حتی اگر رژیم غذایی سالمی داشته باشید، ممکن است غذاهای محرک ناشناخته ای وجود داشته باشد که باعث ایجاد جوش و التهاب پوست شما شوند. به هر حال، پوست شما بزرگترین اندام شماست و آنچه می خورید به همین ترتیب قسمت های داخلی بدن شما را منعکس می نماید.

این مواد غذایی باعث ایجاد جوش می شوند

در اینجا بعضی از متداول ترین غذاهایی که باعث ایجاد جوش و تشدید آن می شوند، آورده شده است. اینها را به مدت دو هفته قطع کنید تا ببینید پوست شما پاک می گردد یا خیر. اگر تغییری مشاهده نکردید، بهتر است که برای درمان جوش و آکنه خود به یک متخصص پوست مراجعه کنید.

غذاهایی که باعث ایجاد جوش می شوند

1. شیر بدون چربی

شیر کم چرب و بدون چربی می تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد اما هرکسی لبنیات را به خوبی هضم نمی نماید. حدود 65 درصد بزرگسالان پس از نوزادی به عدم تحمل لاکتوز دچار می شوند. این نه تنها برای سیستم گوارش شما مضر است، بلکه می تواند در صورت شما نیز بازتاب بدی داشته باشد. آموزشگاه پوست آمریکا ارتباط بین نوشیدن شیر بدون چربی و ایجاد جوش را تأیید می نماید. مطالعه ای در سال 2008 نشان داد که ارتباطی در بین پسرانی که شیر بدون چربی می نوشند و شیوع آکنه و ایجاد جوش وجود دارد. مطالعه دیگری در سال 2006 نشان داد که دخترانی که گزارش نموده اند شیر کم چرب مصرف می نمایند بیشتر جوش می زنند.

یک شرح این است که شیر پر از هورمون های رشد است که حتی پس از پاستوریزاسیون می تواند در بدن شما باقی بماند. این هورمون های خوراکی بر روی هورمون های بدن مانند انسولین تأثیر می گذارند که می تواند منجر به افزایش فراوری چربی و ایجاد جوش گردد. چند هفته به سراغ شیر بادام یا شیر برنج بروید تا ببینید پوست شما پاک می گردد یا خیر.

2. نوشابه

التهاب در بدن شما می تواند باعث افزایش وزن گردد و احتمالاً منجر به تعداد زیادی بیماری مزمن گردد. همچنین می تواند منجر به التهاب پوست شما گردد. شکر یکی از التهابی ترین مواد غذایی است، بنابراین مصرف زیاد آن می تواند منجر به ایجاد جوش گردد. با کاهش مصرف شکر، نه تنها تأثیر زیادی روی سلامتی تان خواهید دید، بلکه می تواند پوست شما را شفاف کند.

اگر شکر التهابی است، نوشیدنی های قندی راهی مطمئن برای التهاب بدن است. بدن شما آن را سریعتر جذب می نماید، باعث افزایش قند خون و پاسخ التهابی می گردد. یکی از بزرگترین عاملان قند نوشابه است که می تواند در هر وعده 340 میلی لیتر تا 40 گرم ارائه کند. همچنین از نظر شاخص گلیسمی که قند خون شما را افزایش می دهد، بسیار زیاد است. آموزشگاه پوست آمریکا، رابطه احتمالی بین غذاهای بالای شاخص گلیسمی و آکنه را تأیید می نماید. این امر نه تنها برای دور کمر شما وحشتناک است، بلکه می تواند پوست شما را نیز ویران کند. به صورت خود (و شکم خود لطف کنید) و یک آبمیوه طبیعی یا آب گازدار را با نوشابه جایگزین کنید.

3. پیتزا

مطمئنا پیتزا خوشمزه است اما می تواند دلیل بعضی جوش های ناخوشایند باشد. نه تنها لبنیات حاصل از پنیر می تواند پوست شما را آزار دهد بلکه پیتزا سرشار از چربی اشباع است که برای سلامت روده مضر است و التهاب را افزایش می دهد. روده سالم می تواند التهاب را از بین ببرد که به گفته محققان ممکن است بر سلامت پوست ما تأثیر بگذارد زیرا بسیاری از مسائل مانند آکنه، اگزما و پسوریازیس از التهاب ناشی می گردد.

4. سفیده تخم مرغ

این ایده که زرده تخم مرغ برای سلامتی شما مضر است یک شایعه تغذیه ای است، خصوصاً به این دلیل که مطالعات نشان داده اند که کلسترول زرده بر کلسترول خون شما تأثیر منفی نخواهد گذاشت اما دلیل دیگری که شما باید کل تخم مرغ را بخورید یکی دیگر از این موارد است: زرده سرشار از ویتامین هایی است که برای شفافیت پوست ضروری می باشد. وقتی هر روز صبح یک املت سفیده تخم مرغ درست می کنید، ویتامین های اصلی تنظیم نماینده زرده تخم مرغ، از جمله بیوتین ویتامین زیبایی را از دست خواهید داد. این ویتامین B معمولاً به رشد مو و تقویت ناخن های انگشت معروف است اما تحقیقات نشان داده است که به محافظت از پوست در برابر ایجاد جوش و آکنه و همچنین بثورات و خشکی نیز یاری می نماید.

5. سس مایونز

به همان روشی که شیر می تواند هورمون های شما را دچار اختلال کند، سویا نیز می تواند. سویا حاوی ایزوفلاون است که می تواند مانند استروژن در بدن شما عمل کند. هنگامی که هورمون های شما از بین نرفت، این می تواند منجر به شکستگی هورمونی، به ویژه در اطراف دهان و خط فک شما گردد. بیشتر مایونزها با روغن سویا تهیه می گردد که التهاب را به دنبال دارد. حتماً برچسب های مایونز را بخوانید تا از وجود سویا به عنوان ماده اصلی آگاه شوید.

6. نان سفید

غذاهایی مانند نان شیرینی، بلغور جو دوسر، چوب شور، ماکارونی و غلات صبحانه اثبات شده است که فرایند پیری پوست را تسریع می نماید و باعث ایجاد جوش و آکنه و روزاسه پوست می گردد. حتی خود غلات صبحانه کامل سالم که از نظر شاخص قند خون پایین تر هستند، می توانند پر از گلوکز ایجاد نماینده چین و چروک باشند.

تعویض نان سفید با انواع غلات کامل می تواند به پاکسازی پوست یاری کند. این ماده سفید علاوه بر اینکه فاقد هرگونه ماده مغذی تقویت نماینده سلامتی است، دارای گلیسمی بالایی نیز می باشد به این معنی که بیشتر از غذاهایی که در شاخص گلیسمی مانند دانه های کامل قرار دارند، بر میزان قند خون و انسولین تأثیر می گذارد. در طی یک مطالعه 10 هفته ای کره ای بر روی افراد مبتلا به آکنه خفیف تا متوسط ، محققان دریافتند کسانی که تحت رژیم کم قند خون قرار دارند شدت آکنه در آنها بیش از افراد دارای رژیم پر قند خون کاهش می یابد.

7. فست فود

فست فود نه تنها التهابی است، بلکه فاقد هرگونه ماده مغذی مفید از جمله امگا 3 می باشد. امگا 3 ممکن است وجود آکنه و سایر بیماری های پوستی را نیز کاهش دهد. تحقیقات نشان داده است افزایش اسیدهای چرب ضروری در رژیم غذایی همچنین می تواند از علائم ناشی از پیری و آفتاب نیز جلوگیری کند.

در عوض ماهی های چرب مانند ساردین را انتخاب کنید. ماری جین متخصص پوست و نویسنده اسرار زیبایی آسیا می گوید: آنها دارای اسیدهای چرب امگا 3 هستند و ماهی های خوبی برای کاهش التهاب و حتی آکنه هستند. علاوه بر این، اسیدهای چرب امگا 3 دارای مزایای تنظیم نماینده خلق و خو هستند که می تواند به درمان استرس منجر به ایجاد جوش یاری کند. مبتلایان به آکنه برای درمان بیماری باید چهار تا پنج وعده ماهی چرب در هفته مصرف نمایند.

8. گوشت خیلی زیاد

سوزان تاکر، متخصص تغذیه و بنیانگذار Green Beat Life، می گوید: پوست زیبا ممکن است نشانه زیبایی باشد اما نشان دهنده این نیز هست که شرایط هضم ما چقدر سالم است. او ادعا می نماید که گیاهخواران درخشش خاصی روی پوست شان دارند. وی با بیان اینکه بسیاری دریافتند که با کنار گذاشتن گوشت، آکنه، روزاسه یا اگزما در آنها از بین می رود، اضافه کرد: آنتی اکسیدان ها، فیبر و مواد معدنی موجود در یک رژیم گیاهی به سیستم بدن یاری می نماید تا روزانه سم زدایی نموده و به سلامت پوست یاری می نماید.

9. الکل

الکل یکی دیگر از محرک های التهاب است و مصرف آن می تواند بر روی پوست شما ظاهر گردد. نوشیدن بیش از حد الکل نیز با جذب ضعیف روی مرتبط است و مصرف بیش از حد الکل می تواند افراد را در معرض خطر کمبود روی قرار دهد. از طرف دیگر، روی می تواند به مقابله با آکنه یاری کند.

تانیا زاکر برات متخصص تغذیه و بنیانگذار رژیم F-Factor می گوید: برای تأمین احتیاج روزانه روی، صدف را انتخاب کنید. وی شرح می دهد: فقط دو صدف خوراکی مقدار بیش از حد توصیه شده روزانه روی را برای شما فراهم می نماید که اگر نگران آکنه یا پیری هستید، باید آن را بخورید. کمبود روی علت شناخته شده آکنه است و این ماده به محافظت از پروتئین های کلاژن و الاستین یاری می نماید که پوست شما را جوان و مقاوم نگه می دارد.

10. نوشیدنی انرژی زا

نوشیدنی های انرژی زا نه تنها مملو از قندهای التهابی و شاخص گلیسمی هستند، بلکه می توانند از ویتامین های گروه B تحریک نماینده پوست نیز سرشار باشند. دکتر لسلی باومن، متخصص پوست میامی می گوید: کسانی که سابقه آکنه دارند مستعدتر هستند اما من اختلال ویتامین B را در افراد بدون سابقه آکنه نیز دیده ام. به طور خاص، ویتامین B6 و B12 که می تواند در مولتی ویتامین ها و نوشیدنی های انرژی زا مانند Red Bull ظاهر گردد.

وی اضافه می نماید: در صورت مشاهده جوش و آکنه که همزمان با مکمل ها یا نوشیدنی های انرژی زا ایجاد شده است، مصرف آنها را متوقف کنید و ببینید آیا پوست شما پاک می گردد. حدود یک ماه به آن فرصت دهید.

منبع:

eatthis

cicagraphic.ir: مجله گرافیک | همه چیز درباره طراحی بصری و گرافیکی

cruisero.ir: کشتی کروز، نمایندگی کشتی کروز ایران، MSC، تور نوروز، بهار، تابستان، پاییز، زمستان کشتی کروز

منبع: هفت گنج
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 60314

به "این مواد غذایی باعث ایجاد جوش می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این مواد غذایی باعث ایجاد جوش می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید