بازیگران چهره هم به یاری لتیان نیامدند

به گزارش مهسان بلاگ، اگر می خواهید وقت بگذرانید یا با خانواده و دوستانتان دور هم فیلمی ببینید که بتوانید ساعتی را خوش باشید لتیان را نبینید اما اگر قصد دارید تنها ساعتی را با تماشا فیلم بگذرانید شاید برای شما این فیلم قابل تحمل باشد.

بازیگران چهره هم به یاری لتیان نیامدند

بعد از این که در سینمای ایران چند فیلم پیروز با موضوع چندین دوست و ماجرای بین آنها توانست در میان مخاطبان دیده گردد و استقبال بی نظیری از آنها شد، کارگردانانی کوشش کردند همین شیوه را در فیلم هایشان پیش بگیرند. گویا تنها دلیل پیروزیت آن دسته از فیلم ها به خاطر چهره بازیگران و فضای شکل گرفته بوده است. در کوشش این دست از کارگردانان فیلم هایی مشاهده کردیم که هیچ گونه جذابیتی نداشته اند. لتیان از جمله این فیلم ها است.

شخصیت های غریبه با تماشاچی

ماجرای این فیلم با آغاز سفر چند دوست به یک ویلای لوکس آغاز می گردد. در این سفر طبیعتا باید خوش بگذرد اما در همان ابتدای فیلم و با نشان دادن چند صحنه از پیامک و تماس تلفنی متوجه راضی پنهان می شویم که یکی از شخصیت های فیلم نباید متوجه آن گردد.

زمانی که فیلم لتیان را ببینید در خاتمهی فیلم بازیگران را با نام های واقعی شان به یاد دارید و مخاطب هیچ گونه ارتباطی با شخصیت های فیلم نامه برقرار نمی نماید. مشکل اصلی فیلم لتیان فارغ از دیگر ایراداتش، شخصیت پردازی بسیار ضعیف است.

با این عوامل این فیلم کوشش داشته اند که بازیگرانی چهره و نام آشنا را انتخاب نمایند اما همین موضوع هم به یاری فیلمنامه و شخصیت پردازی های ضعیف نیامده است. آدم های قصه فاقد ویژگی مشخصی هستند که بتوانند درام و قصه را پیش ببرند. تمام شخصیت ها انسان هایی هستند که هیچ گونه پیچیدگی ندارند و کاملا تک بعدی هستند. حال و روزشان از ابتدا تا خاتمهی فیلم هیچ تغییری نمی نماید و باید براساس دیالوگی یک خطی متوجه شد که فلان شخصیت در بیمارستان روانی بستری بوده است.

یا اینکه حسن معجونی باید یک تنه بار طنز فیلم را به دوش بکشد و با وجود اینکه بازی خوبی ارائه می دهد اما به بی مزگی و مصنوعی بودن نزدیک می گردد چرا که فضای کلی فیلم ظرفیت آن را ندارد. او وظیفه دارد از ابتدا تا خاتمهی فیلم بخندد و کوشش کند بامزه باشد.

طاها که نقش آن را امیر جدیدی بازی می نماید و شخصیت اصلی فیلم است قرار بوده که یک آقازاده را به ما نشان دهد اما باید براساس دیالوگ او در خصوص ساعت گران قیمتش یا مواردی از این دست تماشاگر متوجه این موضوع گردد. تماشاگر نه می داند طاها کیست و نه حتی می داند چطور با فردی مانند سلما آشنا شده است. می توان گفت بازی امیر جدیدی یکی از ضعیف ترین بازی های اوست.

شخصیت مرد دیگر این داستان که روابط زنان این فیلم حول او شکل می گیرد کاملا غریبه است و از او چیزی به مخاطب گفته نمی گردد و بیننده حتی با سرانجام فیلم متوجه نمی گردد که چرا این شخصیت باید در زندگی دوستانش آن چنان نقش پررنگی داشته باشد.

در این باره بخوانید:

دیالوگ من بودم و حاجی نصرت، رضا پونصد... چگونه خلق شد؟

درباره میترا حجار؛ بازیگری برای چند دهه

جایی برای فرشته ها نیست حالتان را خوب می نماید

به ضعف شخصیت پردازی ها باید ضعف قصه را هم اضافه نمود که کشش یک فیلم بلند سینمایی را ندارد. تمامی ماجرا بار رازی شکل گرفته است که هیچ رد پا و سرنخی از آن در فیلم وجود ندارد و در خاتمه با شکل گیری دیالوگ رازها برملا می گردد.

لتیان را چه کسانی ساخته اند؟

در خلاصه و شرح فیلم لتیان که به وسیله عوامل آن منتشر شده، آمده است: لتیان یک سد است. سدی بر روابط انسانی. رودخانه های روابط پشت سدی ایستاده اند و راه بن بست است. یک نفر می خواهد این سد را بشکند اما خوب می داند که شکستن سد به این سادگی نیست. شهر خراب خواهد شد. تکلیف چیست؟

لتیان فیلمی به نویسندگی اکتای براهنی به کارگردانی علی تیموری و تهیه نمایندگی مجید مطلبی و محصول سال 1397 است. امیر جدیدی، پریناز ایزدیار، سارا بهرامی، حسن معجونی، ستاره پسیانی، علیرضا ثانی فر، مانی امین طاهری بازیگران این فیلم هستند.

karnikan.ir: مجله کارنیکان: وبلاگ خبری و تحلیلی

kashia.ir: کاشیا | مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 97920

به "بازیگران چهره هم به یاری لتیان نیامدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازیگران چهره هم به یاری لتیان نیامدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید