باید خود را به این مهمان ناخوانده جدید عادت دهیم، انجام روزانه صدها کارآزمایی بالینی

به گزارش مهسان بلاگ، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه به نقطه ای رسیده ایم که این بیماری(کووید-19) تحت کنترل درآمده گفت: حال باید خود را به این مهمان ناخوانده جدید عادت دهیم، این ویروس جزئی از زندگی همه مردم جهان شده است و همیشه تا ابد همراه مردمان جهان خواهد بود. حتی پس از کشف دارو و واکسن، این ویروس مانند بسیاری از ویروس های دیگر به همراه بشریت خواهد بود.

باید خود را به این مهمان ناخوانده جدید عادت دهیم، انجام روزانه صدها کارآزمایی بالینی

به گزارش خبرنگاران، سورنا ستاری در صفحه اینستاگرام خود نوشت:از ابتدای این بحران، شرکت های دانش بنیان، محققین و بسیاری از استارت آپ ها کوشش هایی شبانه روزی برای تهیه اقلام مرتبط با این مبارزه داشته اند. از فراوری دستگاه های فراوری ماسک، مواد ضد عفونی تا تجهیزات بسیار پیشرفته پزشکی مانند ونتیلاتور، تجهیزات اتاق های ICU، سی تی اسکن و فراوری انبوه کیت های تشخیص و همین طور کوشش های بسیاری برای تهیه واکسن و دارو در حال اجرا است. تنها سه گروه مستقل بر روی واکسن بیماری کار می نمایند و صدها کارآزمایی بالینی روزانه در حال اجرا است.

معاون رئیس جمهور در بخش دیگری از این یادداشت می گوید:حال به نقطه ای رسیده ایم که بیماری تحت کنترل درآمده است و این موضوع بدست نیامده است مگر با صبر و حوصله مردم و حمایت آن ها از فرزندانشان در کادر درمانی و شرکت های دانش بنیان و کوشش انبوه محققین در دانشگاه ها. حال باید خود را به این مهمان ناخوانده جدید عادت دهیم.

وی با بیان اینکه این ویروس جزئی از زندگی همه مردم جهان شده است می افزاید: این ویروس همیشه تا ابد همراه مردمان جهان خواهد بود. حتی پس از کشف دارو و واکسن، این ویروس مانند بسیاری از ویروس های دیگر به همراه بشریت خواهد بود. قطعاً بسیاری از اصول زندگی مردم جهان در آینده تغییر خواهد نمود. روش های آموزش، تفریح و یا خرید و بسیاری از عادات روزانه تحت تاثیر این ویروس تغییر می نمایند. کسب و کارهای جدیدی متولد می شوند و ظهور می یابند و بعضی از بین خواهند رفت. فرصت های بسیاری پیش روی جوانانی است که ایده های جدیدی را برای بهبود کیفیت زندگی مردم در جهان همراه کرونا دارند و باید از این فرصت پیش آمده امیدوارانه و به بهترین نحو ممکن استفاده نمایند. زندگی می گذرد ولی با قواعد، قوانین و مقررات جدید.

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

پریها: مجله خبری، موفقیت، تفریحی، فناوری و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 42667

به "باید خود را به این مهمان ناخوانده جدید عادت دهیم، انجام روزانه صدها کارآزمایی بالینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید خود را به این مهمان ناخوانده جدید عادت دهیم، انجام روزانه صدها کارآزمایی بالینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید