بازی های دیجیتالی حکم دارو برای بچه ها اوتیسم را دارند

به گزارش مهسان بلاگ، مدیر یک استارت آپ حوزه بازی سازی گفت: برخی بازی های دیجیتالی که زیر نظر مشاور باشد حکم دارو را برای بچه ها اوتیسم دارد.

بازی های دیجیتالی حکم دارو برای بچه ها اوتیسم را دارند

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پیش از سه سالگی بروز می کند و مبتلایان به آن در برقراری ارتباط کلامی و غیر کلامی و تعاملات اجتماعی ضعف دارند. اختلالی که ارتباط با دنیای بیرون را سخت می کند؛ بنابراین محققان به دنبال جهت هایی برای بهبود علائم این بیماران هستند. بازی های رایانه ای ابزاری کارآمد در این جهت هستند.

اوتیسم نوعی اختلال در ارتباط و خوددرماندگی است. دیدن حرکات تکراری (دست زدن) یا مقاومت در مقابل تغییر در آن ها دیده می شود. درمان قطعی برای آن وجود ندارد. اما با دارو می توان به بهبود کمک کرد.

اکنون روش های دیگری علاوه بر دارو درمانی برای بهبود وضعیت بیماران مبتلا به اوتیسم در حال توسعه است. بچه ها اوتیسمی نیاز دارند انواع مختلفی از تعاملات را آموزش ببینند، که می تواند شامل فعالیت های ساده مانند مسواک زدن، ظرف شستن نیز باشد. یک کودک با درک ضعیف و مهارت های ارتباطی پایین می تواند در انجام بعضی فعالیت ها نا امید شود. تولید بازی های دیجیتالی راهکاری است که به کمک آن می توان به ارتقا و تقویت مهارت ها در این بیماران کمک کرد.

محققان با راه اندازی یک استارت آپ مستقر در مرکز رشد دانشگاه تربیت مدرس مشغول فعالیت در این زمینه هستند. آن ها تا کنون 3 بازی در 3 سطح مختلف برای این بیماران طراحی کرده اند.

بازی های رومیزی برای بچه ها مبتلا به اوتیسم را به صورت الکترونیکی بازسازی کردیم. در این صورت دسترسی به بازی در خانه نیز امکان پذیر است و از سویی امکان ارزیابی توسط کمک درمانگر نیز وجود دارد.

حورا تجریشی مدیر این استارت آپ با بیان این مطلب ادامه داد: درگیری اعضای خانواده نیز در این بازی های دیجیتالی هدفمند شاهد هستیم. همچنین می توان بازی ها را برای هر کودک شخصی سازی کرد تا مراحل بهبود سریع تر طی شود. با این بازی ها علائم بیماری رو به سوی بهبود می روند. یعنی باعث افزایش تمرکز، افزایش برقراری ارتباط و افزایش شناخت حالات عاطفی در بیماران می شود.

به گفته تجریشی، درمانگر در این شیوه فعالیت بیمار را رصد می کند و به او امتیاز می دهد. اگر بیمار ارتقا داشته باشد وارد مرحله بعد و بازی دیگر می شود. در حال حاضر 3 بازی در 3 سطح تولید کردیم و تا پایان سال و نیمه اول سال آینده آن به 10 بازی افزایش می دهیم.

وی با بیان این که این بازی های تولید شده توسط این استارت آپ بیمار را کنترل می کند و همچون دارو برای آن است، گفت: بازی هایی برای این منظور در بازار وجود دارد. اما بر مبنای نیاز کودک نیستند و تیم مشاوره و روانشناس در اغلب آن ها حضور نداشته است. همچنین این بازی ها بازخوردی برای خانواده ها ندارد.

تجریشی همچنین بیان نمود: ما تعامل خوبی با مرکز فناوری های همگرا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری داریم و در فراخوان نوپای همگرای شرکت کردیم. حضور در دوره پیش شتابدهی این مرکز فرصتی را فراهم کرد تا رشد کنیم و بازارسازی خوبی برای محصول خود داشته باشیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 25322

به "بازی های دیجیتالی حکم دارو برای بچه ها اوتیسم را دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی های دیجیتالی حکم دارو برای بچه ها اوتیسم را دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید