با انجام این 3 کار ساده، در روز هوای پاک سهیم باشید

به گزارش مهسان بلاگ، صحبت از روز هوای پاک بدون انجام کاری درباره آن، مصداق زنبور بی عسل بودن است. انسان ها مسئول آلودگی زمین و هوای آن هستند. اگر قرار باشد، کاری نکرد، زمین تبدیل به مکانی غیر قابل سکونت برای نسل های آینده خواهد شد.

با انجام این 3 کار ساده، در روز هوای پاک سهیم باشید

پس بهتر است به جای شرح واضحات با پیشنهاد سه کار ساده، همه با هم در حفاظت از زمین برای سلامت نسل آینده، حیوانات و گیاهان شرکت کنیم.

کاهش آلودگی هوا در سطح جهان

این قدم های کوچک خوشبختانه با قدم های عظیم برخی از شرکت های سبز (شرکت هایی که رویکرد محیط زیستی دارند) باعث شده، که فرایند آلوده شدن جهان نسبت به دهه های گذشته بسیار کندتر گردد.

نمودار بالا که میزان آلودگی هوا جهانی را در 20 سال نشان می دهد و در سال 2020 نمودار 30 ساله منتشر خواهد شد، نشانگر فرایند کاهش آلاینده ها است. بسیاری از کشور ها و فعالان محیط زیستی برای کاهش ارقام این نمودار کوشش نموده اند. ایران نیز از سال 1374، 29 دی ماه را به عنوان روز هوای پاک اعلام نموده است. با وجود بهبود شرایط در سطح قاره اروپا و آمریکا، هنوز آلودگی هوا به خصوص در آسیا بیداد می نماید.

به طور کلی منابع آلودگی به دو گونه طبیعی و مصنوعی تقسیم می شوند:

در خصوص منابع طبیعی می توان به مواردی مثل فعالیت های آتشفشان ها و آتش سوزی جنگل ها، گرد و غبار های طبیعی، دود و مونو اکسید کربن ناشی از آتش سوزی ها، گاز رادون ناشی از کانی های زمین، درختان کاج که ترکیبات آلی را از خود متصاعد می نمایند، اشاره نمود.

در خصوص مصنوعی نیزریال کود های کشاورزی، پرورش گاو برای استفاده از گوشت آن، سوخت های غیر استاندارد ماشین ها، سوخت های کارخانه ها، نزدیکی شهرک های صنعتی و زمین های کشاورزی و دامداری به شهر ها و عدم نظارت بر حذف آلودگی هوا فراوریی توسط آن ها و ... همه عامل آلودگی هستند.

اما زندگی مدرن اجازه حذف بسیاری از این آلودگی ها را حداقل با هزینه پایین به ما نمی دهد، پس چاره چیست؟

پیشنهاد اول - استفاده از خودرو های عمومی

تا جایی که می توان، از خودرو های شخصی استفاده نکرد یا راستا خود را کوتاه تر کرد. استفاده از حمل و نقل عمومی و خرید نرفتن با خودرو شخصی حتی دو روز در هفته می تواند یاری عظیمی به کاهش آلودگی هوا باشد.

پیشنهاد دوم - کاشتن درختان به غیر از کاج!

اگر از آن دسته افرادی هستید که به سوهان فروشی حاج احمدی و پسران به غیر از یدالله می خندید، کاج را هم به لیست خود اضافه کنید. درخت کاج، نه تنها هوا را آلوده می نماید، جلوی رشد گیاهان دیگر را با مصرف مواد مغذی خاک گرفته و جاذب حشراتی مثل سوسری (سوسک حمام آمریکایی) است. پس درخت بکارید، اما کاشت کاج را فراموش نموده و در صورت امکان آن را با درختان میوه جایگزین کنید.

پیشنهاد سوم - کمتر گوشت قرمز بخورید

پرورش یک کیلو گوشت گاو، مساوی مصرف 15 هزار و 500 لیتر آب است. همچنین علت اصلی بیابان زایی پرورش دام ها است. خود دام نیز طبق اعلام دانشمندان ژاپنی از روزی که به جهان می آید تا روزی که کشته می گردد، حدود 35 کیلوگرم دی اکسید کربن فراوری می نماید. جالب اینکه حجم این گاز برای فراوری یک کیلو گوشت برابر با طی مسافت 250 کیلومتر با یک خودرو استاندارد است.

پس اگر نمی توانید گیاهخوار شوید، حداقل گوشت قرمز مصرف نکنید (گوشت قرمز بیماری هایی مثل نقرس را به دنبال دارد.) و اگر نمی توانید گوشت قرمز مصرف نکنید، حداقل میزان مصرف آن را در هفته کاهش دهید.

نقش موثر کمپین های دولتی و شرکت های عظیم در کاهش آلودگی هوا

خوشبختانه این روز ها دغدغه های محیط زیستی از جمله آلوده نکردن هوا، در سطح جهانی افزایش یافته است. همین موضوع باعث شده، که بسیاری از شرکت های خصوصی و دولتی قدم های موثری در این راه بردارند.

از کمپین جهانی breathlife گرفته تا کمپین 18 درجه و اقدامات برند بهداشتی و آرایشی شون با هشتگ نه-ممنون همه سعی در کاهش آلودگی محیط زیست و هوا دارند. شما می توانید با جستجوی این کمپین ها در آن ها شرکت نموده و قدمی در راه کاهش آلودگی های مصنوعی و طبیعی بردارید.

به امید روزی که همه انسان ها، حیوانات و گیاهان در محیطی پاک، بدون آلودگی و هوای پاک زندگی نمایند و محیط زیست هیچ موجود زنده ای تخریب نگردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سبزوار: سبزوار: با مجله خبری تحلیلی سبزوار بروز باشید

منبع: برترین ها
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 52996

به "با انجام این 3 کار ساده، در روز هوای پاک سهیم باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با انجام این 3 کار ساده، در روز هوای پاک سهیم باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید