بخش استانی کنگره شعر دفاع مقدس در اردبیل فراخوان داد

به گزارش مهسان بلاگ، علی واحد، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل، در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در اردبیل، اظهار کرد: به منظور انعکاس و انتقال میراث گرانسنگ هشت سال دفاع مقدس، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل جشنواره شعر استانی دفاع مقدس و مقاومت را در دو بخش فارسی و ترکی (با ترجمه فارسی) برگزار می کند.

بخش استانی کنگره شعر دفاع مقدس در اردبیل فراخوان داد

وی اضافه نمود: دفاع مقدس (آزادگان، مادران شهدا، جانبازان شیمیایی و...)، دفاع مقدس و شعر مقاومت بین الملل اسلامی (شهدای مقاومت مدافعان حرم)، دفاع مقدس و جنگ نرم، دفاع مقدس و مدافعان سلامت، دفاع مقدس و کودک و نوجوان، محورهای اصلی بیست و سومین دوره کنگره شعر دفاع مقدس را شامل می گردد.

واحد درباره شرایط عمومی جشنواره شرح داد: اشعار ارسالی نباید قبلاً در کتاب مستقل یا مشترک یا نشریه ای منتشر شده باشد؛ ضمن اینکه با توجه به ثبت اشعار در دبیرخانه مرکزی، شعرای محترم فقط می توانند در یک استان شرکت نمایند و در صورت شرکت در استان های مختلف، از داوری کنار گذاشته می شوند.

وی اضافه نمود: توجه به ویژگی های بومی هر استان، حماسه آفرینی های رزمندگان هر استان در عملیات و یگان های آن استان، یا عوارض و تبعات این حماسه آفرینی در استان، شخصیت های شناخته شده دفاع مقدسِ استان، بعلاوه، استفاده از زبان و گویش های محلی، امتیاز ویژه خواهد داشت.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل ادامه داد: انتقال مفاهیم و ارزش های دفاع مقدس با زبان شعر، اندیشه شعری، تخیل شعری، ساختار و زبان موسیقی، حس و عاطفه، از جمله ملاک ها و معیارهای داوری است.

وی با بیان اینکه اشعار منتخب در استان ها، برای انتخاب آثار برتر به بخش ملی ارسال خواهند شد و در بخش ملی هم جوایز جداگانه ای به برگزیدگان تعلق خواهد گرفت، توضیح داد: از نظر تعداد اشعار محدودیتی وجود ندارد، اما ضروری است همه آثار به صورت تایپی در قالب فایل word و همراه با درج نام، سال تولد، تحصیلات، آدرس محل سکونت و شماره تماس در انتهای آن ارسال گردد؛ ضمن اینکه اشعار برتر پس از ویرایش، چاپ خواهند شد.

واحد زمان اعلام نتایج و برگزاری مراسم ملی پایانی را آذر ماه 1400 اظهار داشت و اضافه نمود: علاقه مندان حداکثر تا 20 شهریور فرصت دارند تا آثار خود را به اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اردبیل ارسال نمایند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 92226

به "بخش استانی کنگره شعر دفاع مقدس در اردبیل فراخوان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخش استانی کنگره شعر دفاع مقدس در اردبیل فراخوان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید