بعضی ریزارگانیسم های زمین موقتاً در مریخ زنده می مانند

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، پژوهش یادشده که به طور مشترک با همکاری مرکز هوافضای آلمان انجام شده نشان می دهد بعضی ارگانیسم های قارچی و باکتریایی که از سال 2019 در لایه استراتسفر زمین نگهداشته شده بودند، زنده مانده اند. این لایه دومین لایه جو زمین است که در بالای لایه اوزون واقع شده است و شرایط آن شباهت زیادی به سیاره مریخ دارد. از همین رو بسیاری از محققان نمونه های خود را در این منطقه قرار می دهند تا میزان تاب آوری آنها را دریابند.

بعضی ریزارگانیسم های زمین موقتاً در مریخ زنده می مانند

تحقیق اجرا شده در این زمینه حاکیست ریز ارگانیسم های یادشده مدتی در لایه استراتسفر زمین زنده مانده اند و حتی در صورت مرگ ظاهری پس از بازگردانده شدن به محل زیست طبیعی خود دوباره احیا شده و حیات خود را از سر گرفته اند. انواع قارچ ها و میکروب های مورد استفاده در این تحقیق در درون دو ظرف آلومینیومی نگهداری شده اند و یک بالن ناسا آنها را به استراتوسفر منتقل کرد تا نمونه های یادشده شرایط مریخ را تجربه نمایند. نمونه های مذکور در این شرایط بیش از هزار برابر از میزان آفتاب سوختگی در معرض تابش اشعه ماورا بنفش قرار گرفتند.

ناسا معتقد است این کشف علمی به انجام مأموریت های طولانی مدت فضایی و سفر به مریخ یاری می نماید، زیرا می توان امیدوار بود که بسیاری از ریزارگانیسم های یادشده که در بدن انسان هم وجود دارند، در فضا و در سیاره مریخ هم سالم بمانند و لذا خطر کمتری فضانوردان را تهدید خواهد نمود. بعضی از میکروب های سالم مانده در فضا هم اگر چه فایده خاصی برای بدن انسان ندارند، اما می توان از آنها برای فراوری غذا و موادی که در حالت عادی باید از زمین به مریخ منتقل شوند، استفاده کرد.

bestcanadatours.com: Best Canada Tours یک سرویس خدماتی جدید و چند منظوره جهت ارائه سرویس تور به کشور کانادا با کیفیت برتر است

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 78117

به "بعضی ریزارگانیسم های زمین موقتاً در مریخ زنده می مانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعضی ریزارگانیسم های زمین موقتاً در مریخ زنده می مانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید