آنالیز فنی بوگاتی چنتودیچی

به گزارش مهسان بلاگ، چنتودیچی طراحی کاملاً جدید و جسورانه ای دارد که درعین حال کاملاً گذشته را تداعی می نماید.

آنالیز فنی بوگاتی چنتودیچی

به گزارش خبرنگار ،هرچند تصاویر بوگاتی چنتودیچی پیش از رونمایی رسمی افشا شد، اما حالا این شرکت رسماً جدیدترین ساختهٔ خود را در پبل بیچ رونمایی و اطلاعات رسمی آن را منتشر نموده است. ازآنجایی که چنتودیچی از مدل EB110 الهام گرفته است که در سال 1991 در تولد 110 سالگی اتوره بوگاتی معرفی گردید، طراحی منحصربه فردی دارد که سوپراسپرت کلاسیک بوگاتی را به یاد می آورد. چنتودیچی طراحی کاملاً جدید و جسورانه ای دارد که درعین حال کاملاً گذشته را تداعی می نماید.

البته به گفتهٔ مدیر طراحی بوگاتی آقای Achim Anscheidt این کار چالش برانگیز بوده است. وی شرح داده است:انتقال نمای کلاسیک به هزارهٔ جدید بدون کپی کردن از لحاظ فنی پیچیده بود. ما مجبور شدیم برای ترکیب احتیاج های هوایی پیچیدهٔ شیرون با ظاهر کاملاً جدید، روش جدیدی را ایجاد کنیم.با وجود این چالش ها، چنتودیچی خارق العاده به نظر می رسد، زیرا با موفقیت توانسته ویژگی های طراحی شیرون و EB110 را با چند مورد جدید از خود ترکیب کند. در جلو، باله های افقی و جلوپنجرهٔ نعل اسبی کوچکی کار شده تا نمایی مشابه EB110 ایجاد گردد. چنتودیچی همچنین به اسپلیتر جدید و کاپوتی با آئرودینامیک بهینه شده مجهز شده درحالی که چراغ های جلوی LED بسیار باریک هم یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه آن هستند.

استایل متمایز چنتودیچی در پروفیل جانبی آن هم ادامه پیدا نموده و در این قسمت با شیب بیشتر ستون های A و سقف صاف تر، نمای گوِه ای شکل EB110 ایجاد شده است. ازآنجایی که ورودی های هوای جانبی شیرون حذف شده اند، پنج ورودی هوای دایره ای در پشت پنجرهٔ عقب جایگزین آن ها شده اند تا هم هوای مورداحتیاج پیشرانه تأمین گردد و هم شباهت با EB110 را تکمیل کند. ازجملهٔ دیگر ویژگی های قابل توجه پروفیل جانبی چنتودیچی نیز می توان به ورودی هوای پایینی مشابه EB110 و خط شانهٔ برجسته با شیبی به سمت بالا اشاره نمود.

هرچند بخش عمده ای از استایل بیرونی چنتودیچی از EB110 الهام گرفته است، اما قسمت عقبی آن طراحی منحصربه فردی دارد. در این قسمت یک دیفیوزر بزرگ با چهار سر اگزوز عمودی و چراغ های شناور به همراه یک بال بسیار بزرگ جلب توجه می نمایند که موجب بهبود داون فورس می گردد. هرچند همان طور که گفته شد طراحی قسمت عقب خودرو منحصر به چنتودیچی است و در این نما شباهت چندانی با EB110 به چشم نمی خورد، اما طرح چراغ ها تا حدودی سوپراسپرت دهه 90 بوگاتی را به یاد می آورند.

با توجه به اینکه چنتودیچی بر اساس شیرون ساخته شده است، در سینهٔ آن همان نیروگاه 8 لیتری W16 چهار توربو قرار گرفته است، ولی نیروی این موتور در اینجا به 1600 اسب بخار افزایش پیدا نموده که 100 اسب بخار بیشتر از شیرون است. به لطف این قدرت بیشتر، چنتودیچی ظرف تنها 2.4 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می رسد درحالی که برای رسیدن به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت هم به 6.1 ثانیه زمان احتیاج دارد. در همین حال، تنها 13.1 ثانیه زمان کافی است تا این هیولا از حالت سکون به سرعت 300 کیلومتر بر ساعت برسد، ولی بااین حال حداکثر سرعت آن به صورت الکترونیکی روی 380 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

ارتقاء عملکرد چنتودیچی نسبت به شیرون، اما در اینجا به خاتمه نمی رسد، زیرا هایپرکار جدید 20 کیلوگرم هم وزن کمتری دارد. این کاهش وزن با مجموعه ای از تغییرات مثل برف پاک کن های سبک وزن و تثبیت نماینده های فیبر کربنی حاصل شده است. مدیرعامل بوگاتی آقای استفان وینکلمن دراین باره گفته است:افزایش قدرت و کاهش وزن موجب بهبود عملکرد و حتی شتاب بهتر در سرعت های بالا می گردد.

از چنتودیچی تنها 10 دستگاه ساخته می گردد و در هرسال فقط دو دستگاه به خریداران تحویل داده می گردد. علیرغم قیمت 8 میلیون یورویی این ماشین، تمامی 10 دستگاه آن از قبل پیش فروش شده اند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 16035

به "آنالیز فنی بوگاتی چنتودیچی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز فنی بوگاتی چنتودیچی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید