برنامه ناسا برای بررسی مهم ترین سیارک هستی

به گزارش مهسان بلاگ، ناسا تصمیم دارد فضاپیمایی را به سوی سیارک 16 Psyche ارسال کند تا پژوهش هایی را پیرامون این سیارک که معدن عظیم فلزات است، انجام دهد.

برنامه ناسا برای بررسی مهم ترین سیارک هستی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از انگجت، ناسا تصمیم دارد فضاپیمایی را به سوی سیارک 16 Psyche بفرستد تا پژوهش هایی را پیرامون آن انجام دهد.

پیش بینی می شود این فضاپیما در ژوئیه سال 2022 به سمت سیارک هدف خود حرکت کند؛ برای این مأموریت ناسا قرار است از اسپیس ایکس کمک بگیرد و بواسطه موشک فالکون هوی به این سیارک نزدیک شود.

سیارک 16 Psyche کاملا از آهن و نیکل تشکیل شده است و از این نظر می توان آن را معدنی عظیم از ارزشمندترین فلزات مورد نیاز بر روی زمین توصیف کرد.

یافته های این مأموریت می تواند بر اطلاعات موجود در شکل گیری منظومه شمسی تأثیر بگذارد و دریچه ای از داده های چگونگی ایجاد سیارات را در اختیار بگذارد.

ناسا می گوید پرتاب فضاپیما برای بررسی Psyche تقریباً 117 میلیون دلار هزینه خواهد داشت؛ اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود این مأموریت در ژوئیه سال 2022 از Launch Complex 39A در ایستگاه نیروی هوایی کیپ کاناورل فلوریدا آغاز خواهد شد.

سیارک پسوخه 16 شانزدهمین سیارک کشف شده است که در 17 مارس 1852 و در ناپل کشف شد؛ این سیارک بدلیل داشتن مقادیر هنگفتی آهن و نیکل مورد توجه ناسا قرار گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 فروردین 1399 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 37338

به "برنامه ناسا برای بررسی مهم ترین سیارک هستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ناسا برای بررسی مهم ترین سیارک هستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید