برگزاری اردوی قرنطینه برای تیم های ملی کشتی؛ امکان پذیر یا غیرممکن؟

به گزارش مهسان بلاگ، یکی از سوالات جدی که این روزها در خصوص کشتی مطرح است، امکان یا عدم امکان برگزاری اردوی قرنطینه برای نفراتی است که می خواهند برای المپیک برنامه ریزی کنند.

برگزاری اردوی قرنطینه برای تیم های ملی کشتی؛ امکان پذیر یا غیرممکن؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، بعد از آنکه تمام فعالیت های ورزشی و مسابقات با دستور ستاد مقابله با کرونا در ورزش تعطیل شد، کشتی گیرانی که خود را برای حضور در دو مسابقه گزینشی حساس و سرنوشت ساز مخصوص آسیایی ها و دنیای آماده می کردند، خانه نشین شده و تمرینات بدنسازی شان را در خانه و در نزدیک ترین فضای باز نزدیک خانه دنبال کردند.

عده ای نیز این شرایط برای شان مهیا شد که کلید سالن شهرشان را در اختیار داشته و به صورت حداکثر با یک یا دو حریف تمرینی مرور فن کنند.

این روزها یکی از مهمترین و تکراری ترین سوالاتی که از سوی کشتی گیران با آن روبرو می شویم این است که چه زمانی احتمال تشکیل دوباره اردوی تیم ملی مهیا است؟

فدراسیون کشتی در اسفند ماه در این خصوص جلساتی را برگزار کرد و حتی جزیره کیش، به عنوان گزینه شماره یک کشتی برای برپایی اردو در شرایط قرنطینه انتخاب شد که البته در آن وقت با افزایش میزان مبتلایان به کرونا در سراسر کشور و درگیر شدن همه استان ها با این ویروس، ستاد مقابله با کرونا در ورزش گفت که هیچ اردوی ملی نباید تشکیل شود و به این شکل برگزاری اردو در جزیره کیش یا گزینه های بعدی اساسا منتفی شد.

در آن زمان هنوز مسابقات گزینشی آسیایی ها به تعویق نیفتاده بود و نگرانی و استرس تعطیلی تمرینات، کادرفنی تیم ملی را اذیت می کرد، چرا که ایران در آن وقت جزو معدود کشورهایی بود که با کرونا درگیر شده بود و سایر کشورها مسابقات و اردوهای شان را پیگیری می کردند اما کرونا در ادامه به سراسر دنیا منتقل شد و اردوها و مسابقات و به صورت کلی، تمام فعالیت های عمومی را در بیشتر نقاط دنیا به تعطیلی کشاند. اینجا بود که کمیته بین المللی المپیک هم مجبور شد المپیک 2020 توکیو را یک سال به تعویق بیندازد.

حالا هرچند نگرانی بابت از دست دادن وقت چندان وجود ندارد، اما با توجه به اینکه کشتی گیران حتی یک روز هم بدون تمرین نمی مانند و به هرشکلی که شده، تمرینات شان را دنبال می کنند تا از رقابت شدیدی که برای المپیک در اوزان مختلف وجود دارد، عقب نمانند این سوال مطرح است که آیا فدراسیون کشتی این عزم را دارد که اردوی تیم ملی را در شرایط قرنطینه برگزار کند؟

در همین رابطه به نظر می رسد تا دهم تیر ماه که اتحادیه دنیای تمام فعالیت هایش را به تعلیق درآورده، امکان برگزاری اردوی تیم های ملی وجود نداشته باشد، مگر اینکه آمار شیوع و ابتلا در ایران به شکلی امیدوارکننده در این زمان، پایین بیاید، ضمن اینکه این ستاد مقابله با کرونا در ورزش است که می تواند اجازه از سرگیری فعالیت های ورزشی و برگزاری اردوهای تیم ملی را صادر کند و فدراسیون ها به تنهایی در این زمینه تصمیم گیرنده نخواهند بود.

همانقدر که این امیدواری وجود دارد که از شدت سرایت بیماری و میزان ابتلا کاسته شود، کشتی گیران هم امید دارند که هر چه زودتر خبری مبنی بر زمان از سرگیری اردوهای تیم ملی دریافت کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 2 تیر 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 46514

به "برگزاری اردوی قرنطینه برای تیم های ملی کشتی؛ امکان پذیر یا غیرممکن؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری اردوی قرنطینه برای تیم های ملی کشتی؛ امکان پذیر یا غیرممکن؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید