بستن منافذ پوست به روش های خانگی

به گزارش مهسان بلاگ، با چند روش ساده که در ادامه به شرح آن می پردازیم، می توانید منافذ پوست را ببندید.

بستن منافذ پوست به روش های خانگی

برای داشتن پوستی سالم و ظاهری جذاب باید سلامت آن را حفظ و عیوب آن را رفع کنید. از بین بردن آکنه، جوش های سرسیاه، جلوگیری از چروک و بستن منافذ پوست از جمله مواردی است که به شما در افزایش جذابیت یاری می نماید. بستن منافذ به عملی گفته می گردد که سبب پاکسازی سوراخ های کوچک روی پوست می گردد. در این مطلب خبرنگاران چند روش برای بستن منافذ پوست را به شما خواهیم گفت.

شستشوی پوست

پیشگیری همواره بهتر از درمان است؛ بنابراین با شستن پوست دست، صورت و بدن به طور مرتب، از تجمع آلودگی در منافذ جلوگیری و چربی های اضافی پوست کنترل می گردد. وجود این عوامل باعث ایجاد جوش و آکنه خواهد شد. در طول روز حداقل دو بار صورت خود را با صابون مناسب پوست خود، میسلار واتر و آب شستشو دهید. البته چنان چه پوستی خشک و حساس دارید، بهتر است از صابون های شیمیایی استفاده نکنید.

لایه برداری

یکی دیگر از روش های بستن منافذ، به کار بردن ماسک پوست، اسکراب و برس های مخصوص پاکسازی برای لایه برداری است. در ادامه یکی از ماسک های خانگی لایه بردار که به راحتی می توانید تهیه کنید را به شما معرفی خواهیم کرد.

ماسک آبلیمو

مواد لازم

  • یک قاشق چای خوری عسل
  • یک قاشق غذاخوری آبلیمو تازه

طرز تهیه و طریقه مصرف

عسل را به روش بن ماری (حرارت غیرمستقیم) گرم و آن را با آبلیمو مخلوط کنید.

با یاری یک پد آرایشی نخی یا پنبه، آن را به تمام بخش های صورت بزنید و اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه باقی بماند، سپس صورت خود را با آب خنک بشویید. این کار را روی بخش های مختلف پوست انجام دهید. در صورت داشتن پوست چرب، برای دریافت نتیجه بهتر هر روز این کار را تکرار کنید. در صورتی که جنس پوست شما خشک است، 3 بار در هفته از این ترکیب روی پوست خود استفاده کنید.

بستن منافذ پوست با بخور دادن

بخور دادن پوست به روشی گفته می گردد که با استفاده از یک ظرف آب و حوله به راحتی می توانید منافذ را پاکسازی و از ایجاد جوش سرسیاه و آکنه جلوگیری کنید. چند قطره گلاب را داخل ظرف آب بریزید، سپس آن را بجوشانید و از روی شعله بردارید. صورت خود را برای 3 تا 5 دقیقه، روی ظرف بگیرید، طوری که با آن تماس پیدا نکند. بعد از تعریق، صورت خود را با حوله نرم پاک کنید و با آب خنک بشویید تا منافذ پوست بسته گردد. با یک روغن گیاهی مناسب مانند روغن آرگان یا جوجوبا، پوست را ماساژ دهید.

با توجه به نوع پوست خود، ابتدا با یک پزشک متخصص مشورت کند و سپس یکی از روش های گفته شده را انتخاب کنید.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 34199

به "بستن منافذ پوست به روش های خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بستن منافذ پوست به روش های خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید