بهترین افتتاحیه 2019 برای تربیت اژدها در هفته اسکار
به گزارش مهسان بلاگ، سومین فیلم از مجموعه انیمیشن چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم در نخستین هفته اکران در 4259 سینمای آمریکای شمالی 55.5 میلیون دلار فروخت و بهترین افتتاحیه سال 2019 را رقم زد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ورایتی، فروش 56 میلیون دلاری چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم: جهانی پنهان بهترین عملکرد در میان سه فیلم این مجموعه محبوب است و ارزش این درآمد زمانی بیشتر آشکار می گردد که بدانیم در هفته منتهی به مراسم اسکار معمولا مردم چندان از سینماها استقبال نمی نمایند. با این حال، جهانی پنهان که از ژانویه در بازارهای جهانی اکران شده، در مجموع 216 میلیون دلار در جهان فروخته و از هفته آینده در چین روی پرده می رود.
نخستین فیلم از مجموعه چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم سال 2010 با افتتاحیه 44 میلیون دلاری شروع کرد و با حدود 496 میلیون دلار در گیشه جهانی به اکران خود خاتمه داد. فیلم دوم تابستان 2014 روی پرده رفت و پس از یک افتتاحیه 49 میلیون دلاری، یاری کرد مجموع درآمد دو فیلم از مرز یک میلیارد دلار بگذرد. بهترین فروش سه روز اول سال 2019 پیش از این با 40 میلیون دلار در دست تریلر ابرقهرمانی شیشه بود.
در سوی دیگر، آلیتا: فرشته جنگ پس از یک هفته درخشان حدود 58 درصد تماشاگرانش را از دست داد و با 12 میلیون دلار فروش هفتگی و 60 میلیون دلار درآمد مجموع، به رده پرفروش ها سقوط کرد. این اکشن سایبرپانک با هزینه 170 میلیون دلاری فراوری شده و البته استقبال از آن در خارج از مرزهای آمریکا و کانادا بسیار خوب بوده است. آلیتا: فرشته جنگ در هفته اول در چین 62 میلیون دلار فروخت تا درآمد آن از بازار جهانی از مرز 200 میلیون دلار بگذرد.
رده سوم جدول پرفروش ها در هفته منتهی به اسکار 2019 به فیلم لگو: بخش دوم رسید که در سومین هفته اکران 10 میلیون دلار دیگر فروخت تا گیشه آن در آمریکای شمالی 83 میلیون دلاری گردد. فیلم اول در خاتمه اکران 136 میلیون دلار به جیب زده بود اما بعید است فیلم لگو 2 بتواند در بازار داخلی آمریکا به آن رقم برسد.
منبع: همشهری آنلاینمجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم
مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری
پریها: مجله خبری، موفقیت، تفریحی، فناوری و گردشگری