بهترین زمان سفر به پاتایا؛ یکی از مشهورترین مناطق تفریحی تایلند

به گزارش مهسان بلاگ، پاتایا، شهر ساحلی کوچک کشور تایلند، یکی از پرطرفدارترین گردشگاه های شرق آسیا به شمار می آید. برای برنامه ریزی بهترین زمان سفر به این منطقه زیبا، با این مقاله از خبرنگاران همراه باشید.

بهترین زمان سفر به پاتایا؛ یکی از مشهورترین مناطق تفریحی تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

پاتایا در 147 کیلومتری بانکوک و در حاشیه خلیج تایلند واقع شده است. این شهر ساحلی از محبوب ترین مقاصد گردشگری آسیا به شمار می آید که سالیانه خانواده ها، زوج ها و مجردها را به سمت خود می کشاند. برای همین تور پاتایا از پرطرفدارترین تورها در تور تایلند است.

شما می توانید با جستجو تور مورد نظر خود در خبرنگاران، آن ها را به راحتی پیدا نموده و بهترین تور را از میان فروشنده های معتبر همکار خبرنگاران با پایین ترین قیمت خریداری کنید.

محیط آرامش بخش گرمسیری پاتایا، تعطیلاتی بی نظیر برای شما رقم خواهد زد. مکان های اقامتی متعددی از هتل های مجلل با امکانات فوق العاده تا مهمانخانه های ساده در این شهر ساحلی وجود دارند.

گزینه های ورزشی چه روی زمین و چه در آب از جمله گلف، ماهیگیری و غواصی اسکوبا در این منطقه برای سرگرم کردن گردشگران وجود دارند. جاهای دیدنی پاتایا از جمله پارک های سرگرمی، موزه ها و باغ های گیاه شناسی نیز پیشنهاداتی برای علاقه مندان به طبیعت و تاریخ هستند.

پاتایا با اقلیم خشک و مرطوب گرمسیری به سه فصل کاملا مجزا تقسیم می گردد؛ گرم و خشک از دسامبر تا فوریه (10 آذر تا 9 اسفند)، گرم و مرطوب از مارس تا آوریل (10 اسفند تا 10 اردیبهشت) و گرم و بارانی از می تا نوامیر (11 اردیبهشت تا 9 آذر).

بهترین زمان سفر به پاتایا بر اساس آب و هوا

بهترین زمان سفر به پاتایا بر اساس آب و هوا، 26 نوامبر تا 25 مارس (5 آذر تا 5 فروردین) است.

دمای میانگین در پاتایا در زمان های مختلف سال بسیار کم تغییر می نماید. با توجه به رطوبت، هوا در بیشتر سال گرم است. احتمال بارش باران در تمام سال احتمال دارد. پاتایا در میان دیگر مقاصد گردشگری جهانی، از نظر آب و هوا، نمره 14 از 100 را دارا است.

اگر به دنبال سفر در گرم ترین ماه های سال هستید، در ماه می، آوریل و ژوئن به این شهر بروید. گرم ترین زمان سال در میانه ماه آوریل (اواخر فروردین) با دمای میانگین 33 درجه سانتی گراد و حداقل دمای 26.8 درجه سانتی گراد در شب ها است.

بهترین زمان سفر به پاتایا بر اساس دمایی که حس می کنید

حس ما از آب و هوا تنها به دمای محیط بستگی ندارد. دمای بالا در میزان رطوبت زیاد بیشتر بر ما تاثیر می گذارد و دماهای پایین زمانی که بادهای قوی می وزند، سرمای بیشتری را به ما القا می نمایند. در حقیقت می توان گفت که دمایی که ما حس می کنیم به شدت به دو متغیر رطوبت و بادهای سرد بستگی دارد.

بهترین زمان سفر به پاتایا بر اساس بارش باران یا برف

اگر به دنبال سفر در آب و هوای خشک هستید، در ماه های با احتمال بارش کم موثر (بارش موثر به بارش بیش از 25.4 میلی متر در ماه گفته می گردد) یعنی دسامبر، ژانویه و مارس به پاتایا بروید. کمترین احتمال بارش باران در اوایل ماه ژانویه (اواسط دی) است.

بهترین زمان سفر به پاتایا بر اساس رطوبت و وزش باد

پاتایا دارای ماه های مرطوب زیادی است. کم رطوبت ترین ماه سال با رطوبت نسبی 63.8 درصد، ماه دسامبر و مرطوب ترین ماه سال با رطوبت نسبی 78.9 درصد، اکتبر است.

وزش باد در پاتایا، معمولا آرام است. پربادترین ماه های سال، جولای و سپس دسامبر و ژانویه هستند. باد ماه جولای با سرعت 8.9 کیلومتر بر ساعت، یک نسیم سبک به شمار می آید. ماکزیمم سرعت ثبت شده باد در پاتایا در اواخر دسامبر، 18.7 کیلومتر بر ساعت است که یک باد آرام به شمار می آید.

بهترین زمان سفر به پاتایا بر اساس جمعیت گردشگران

شلوغ ترین ماه های گردشگری پاتایا، دسامبر، می و ژانویه هستند. قیمت هتل ها و بلیط های هواپیما در این ماه ها در حداکثر مقدار خود قرار دارند؛ البته اگر از چند ماه قبل مکان اقامتی و پرواز مورد نظر خود را رزرو کنید، می توانید کمی هزینه های خود را کاهش دهید. خلوت ترین ماه گردشگری پاتایا، سپتامبر است؛ زمانی که با ارزان ترین قیمت هتل ها روبه رو می شوید.

بهترین زمان سفر به پاتایا بر اساس فصول

فصل بهار: ماه های مارس تا می (10 اسفند تا 10 خرداد)

ترکیب رطوبت و دما در فصل بهار، منجر به آب و هوایی گرم می گردد. دمای میانگین در این فصل در محدوده 31.3 تا 33 درجه سانتی گراد است و هرچه که به تابستان نزدیک تر می شویم، هوا گرم تر می گردد. بارش باران با متوسط 2 تا 7 روز بارش موثر در ماه در بهار، معمول است.

فصل بهار از فصول خلوت گردشگری پاتایا است و همین موضوع این فصل را زمانی ایده آل برای گشت و گذار با حضور کم گردشگران دیگر می نماید.

فصل تابستان: ماه های ژوئن تا آگوست (11 خرداد تا 9 شهریور)

ماه های میانی سال در فصل تابستان، میزبان آب و هوایی گرم هستند. این ماه ها با 7 تا 9 روز بارش موثر در ماه، میزان بارش متوسطی را تجربه می نمایند.

ماه های ژوئن تا آگوست، دومین زمان شلوغ گردشگری پاتایا است؛ و همین موضوع این فصل را با کمی گرانی روبرو می نماید.

فصل پاییز: ماه های سپتامبر تا نوامبر (10 شهریور تا 9 آذر)

دمای میانگین در فصل پاییز در محدوده 30.2 تا 31.7 درجه سانتی گراد است که با توجه به میزان رطوبت و وزش باد، به شما احساس دلپذیری القا خواهد نمود. حدودا در هر ماه به صورت میانگین 5 تا 13 روز بارش موثر برف یا باران وجود دارد. با توجه به آب و هوا، پاییز فصل خلوت گرشگری پاتایا است، بنابراین قیمت هتل ها و بلیط های هواپیما کاهش می یابد.

فصل زمستان: ماه های دسامبر تا فوریه (10 آذر تا 9 اسفند)

هوا در فصل زمستان با دمای میانگین 29.5 تا 31.3 درجه سانتی گراد در پاتایا بسیار مطلوب و دلچسب است. به صورت میانگین 1 تا 2 روز بارش موثر برف و باران در این زمان از سال وجود دارد.

فصل زمستان، فصل داغ گردشگری از نظر حضور گردشگران در پاتایا است، بنابراین ممکن است با افزایش قیمت در هزینه هتل ها و پروازها روبه رو شوید.

بهترین زمان سفر به پاتایا بر اساس فستیوال ها و رویدادها

فستیوال ها و رویدادهای فصل بهار

فستیوال بین المللی موسیقی پاتایا

فستیوال بین المللی موسیقی پاتایا هر سال در ماه مارس در شهر پاتایا برگزار می گردد. این رویداد جمعیت زیادی را به استیج های مختلف در جاده ساحلی و اسکله بالی های (Bali Hai Pier) می کشاند. هنرمندان بومی و بین المللی به اجرای سبک های مختلف موسیقی در این فستیوال بین المللی می پردازند.

فستیوال سانگکران پاتایا

فستیوال سانگکران پاتایا با نام بومی ون لای (Wan Lai) هر سال در میانه های ماه آوریل در پاتایا برگزار می گردد. این رویداد در چند جنبه خاص با بیشتر فستیوال های سانگکران در سراسر جهان متفاوت است.

این فستیوال در پاتایا چند روز بیشتر به طول می انجامد و به غیر از جشن های پاشیدن آب، شامل برنامه هایی چون اجرای موسیقی، نمایش های فرهنگی، آتش بازی، مسابقات ورزش های آبی و مسابقات انتخاب دختر شایسته نیز می گردد.

مسابقات خلیج رگتا (Top of the Gulf Regatta)

مسابقات خلیج رگتا، یک رویداد قایقرانی است که هر سال به مدت یک هفته در انتهای ماه آوریل و ابتدای ماه می در پاتایا برگزار می گردد و علاقه مندان زیادی را به این شهر می کشاند.

پانزدهمین مسابقات خلیج رگتا در سال 2019 در تاریخ 30 آوریل تا 5 می (10 تا 15 اردیبهشت 1397) برگزار خواهد شد.

فستیوال ها و رویدادهای فصل تابستان

ماراتن پاتایا

ماراتن پاتایا هر سال در ماه جولای در چندین دسته بندی مسابقات در پاتایا برگزار می گردد.

فستیوال ها و رویدادهای فصل پاییز

فستیوال گیتار کلاسیک پاتایا

فستیوال گیتار کلاسیک پاتایا به صورت سالیانه در آخرین آخر هفته ماه اکتبر با سازماندهی انجمن گیتار تایلند و گروه رسانه مردم پاتایا در این شهر برگزار می گردد.

لوی کراتونگ (Loi Krathong)

لوی کراتونگ، یک فستیوال نور است که هر سال در شب ماه کامل دوازدهمین ماه تقویم قمری تایلند (معمولا در ماه نوامبر) در پاتایا و دیگر نقاط کشور تایلند برگزار می گردد.

در شامگاه این روز، مردم شهر کراتونگ های خود (شمع کوچکی روی برگ موز) را روی آب ها شناور می نمایند و خم لوی ها (بالون هایی به همراه شمع های روشن) را نیز به آسمان می فرستند.

فستیوال ها و رویدادهای فصل زمستان

سال نوی چینی

جامعه چینی تایلندی پاتایا هر سال در اواخر ماه ژانویه تا اوایل ماه فوریه، با رژه های اژدها، پایکوبی شیر و آتش بازی، سال نوی چینی را جشن می گیرند.

سال نوی چینی 2019 در تاریخ 5 فوریه (16 بهمن 1397) برگزار خواهد شد.

هفته موتورسواری بوراپا پاتایا (Burapa پاتایا Bike Week)

هفته موتور سواری بوراپا پاتایا، بزرگ ترین رویداد موتورسیکلت در تایلند و بخش جنوب غربی آسیا است که هر سال در ماه فوریه در شهر پاتایا برگزار می گردد و علاقه مندان به موتورسیکلت را از تمام جنوب شرق آسیا و خارج از کشور به اینجا می کشاند. در سال 2010، این رویداد به همراه اجراهای موسیقی بومی و بین المللی برگزار گردید.

هفته موتورسواری بوراپا پاتایا 2019 در تاریخ 14 تا 16 فوریه (25 تا 27 بهمن 1397) برگزار خواهد شد.

پاتایا؛ آب و هوا و اقلیم

در ادامه، جداولی از میانگین بارش و دما در ماه های مختلف سال را به شما ارائه خواهیم کرد تا بهترین زمان سفر را به صورت دقیق، انتخاب کنید و چمدانی متناسب با زمان انتخابی خود ببندید.

ماه دما (سانتی گراد) میزان بارش (سانتی متر)
ژانویه 26.2 1
فوریه 27.3 2.3
مارس 28.3 4.8
آوریل 29.2 7.9
می 29.5 10.7
ژوئن 29.1 14.7
جولای 28.6 10.7
آگوست 28.6 9.7
سپتامبر 28.1 20.6
اکتبر 27.3 24.1
نوامبر 27.3 8.4
دسامبر 26.6 1

چه زمانی به پاتایا برویم

ماه حداقل دمای میانگین حداکثر دمای میانگین حداقل دمای ثبت شده حداکثر دمای ثبت شده تعداد روزهای بارانی
ژانویه 23 31 14 35 3
فوریه 26 33 18 37 5
مارس 27 34 18 37 4
آوریل 28 35 22 39 10
می 28 34 23 39 18
ژوئن 27 33 22 36 20
جولای 27 33 23 36 23
آگوست 27 33 22 36 25
سپتامبر 26 32 23 35 27
اکتبر 26 32 22 36 21
نوامبر 25 32 18 36 6
دسامبر 24 31 16 37 2
منبع: کجارو / thebesttimetovisit.com / championtraveler.com
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 16250

به "بهترین زمان سفر به پاتایا؛ یکی از مشهورترین مناطق تفریحی تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین زمان سفر به پاتایا؛ یکی از مشهورترین مناطق تفریحی تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید