بکارگیری فناوری هوش مصنوعی در نرم افزارهای زمان بندی اتوماتیک

به گزارش مهسان بلاگ، نرم افزار تنظیم برنامه هفتگی دانشگاهی یک سیستم هوشمند است که به همت متخصصان یک شرکت دانش بنیان طراحی شده و آموزش را بهبود می بخشد.

بکارگیری فناوری هوش مصنوعی در نرم افزارهای زمان بندی اتوماتیک

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مهدی ترک نژاد مدیر شرکت فناوری اطلاعات ثانیه که این محصول را فراوری نموده است از کارایی این محصول هوشمند در فرآیند آموزش گفت و ادامه داد: سامانه تنظیم برنامه هفتگی ترنج، یک سامانه جامع دانشگاهی برای تسهیل برنامه ریزی دروس است که پیش از این به صورت دستی به وسیله مدیران یا کارشناسان گروه انجام می شد.

با استفاده از فناوری هوش مصنوعی نرم افزارهای زمان بندی اتوماتیک طراحی و فراوری شد. این دانش در حوزه های مختلفی از قبیل زمان بندی دانشگاه ها، مدارس، حرکت قطارها و هواپیماها، بیمارستان ها، لیگ های ورزشی، برگزاری جلسات یک سازمان بزرگ، شیفت بندی نیروی انسانی و سایر موارد قابل استفاده است.

استفاده هوش مصنوعی

در فرایندهای معمول تهیه برنامه هفتگی، همه موارد به صورت دستی و با اتکا به عامل انسانی صورت می گیرد که به علت وابستگی کیفیت برنامه تهیه شده به تعداد معیارهایی که به طور هم زمان باید رعایت گردد و چند بعدی نبودن هوش انسانی در این زمینه، مسائل متعددی در حین و بعد از برنامه ریزی پدید می آید.

در سامانه ترنج ساخته این شرکت دانش بنیان تنظیم و تهیه برنامه هفتگی بر اساس اطلاعات ثبت شده به یاری یک زیرسامانه متکی بر هوش مصنوعی فراوری می گردد. این بخش در حال حاضر تعداد قابل توجهی شرط عمومی را رعایت نموده و به نحوی طراحی شده است که امکان افزودن شروط اختصاصی را داراست.

برنامه ریزی در این نرم افزار ایران ساخت را می توان به سه مرحله تقسیم بندی کرد که ورود اطلاعات مرحله اول است. در واقع این نرم افزار تنها احتیاجمند وارد کردن اطلاعات خام برای آغاز برنامه ریزی است که این اطلاعات شامل تعداد گروه مورد احتیاج از هر درس و استادان نامزد تدریس آن، ساعات حضور و پیشنهادی اساتید، ترم بندی درس ها برای کنترل تداخل دروس و اطلاعات کلاس ها و آزمایشگاه ها از قبیل ظرفیت و امکانات آزمایشگاهی می گردد.

کارایی گسترده

نرم افزار ترنج از زیرسامانه ای برای دریافت و انتقال اطلاعات با سامانه های جامع آموزش بهره می برد. این زیر سامانه امکان دریافت اطلاعات پایه مورد احتیاج نرم افزار از قبیل اساتید، دروس، کلاس ها، ترم بندی و سایر اطلاعات را از سامانه جامع دارد. به گفته مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، پس از فراوری برنامه هفتگی هم نتایج با سهولت به سامانه جامع انتقال می یابد تا در زمان انتخاب واحد به وسیله دانشجویان استفاده گردد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، با اشاره به این که این فرایند کاملا اتوماتیک و با حداقل دخالت انسانی صورت می گیرد، ادامه داد: در حال حاضر این قابلیت برای تمامی سامانه های آموزشی قابل پیاده سازی است.

vetworld.ir: مجله دامپزشکی | مجله خبری دانشجویان دامپزشکی

virapars.ir: مجله ویراپارس | مجله گردشگری و مسافرتی، خبری و ورزشی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 97728

به "بکارگیری فناوری هوش مصنوعی در نرم افزارهای زمان بندی اتوماتیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بکارگیری فناوری هوش مصنوعی در نرم افزارهای زمان بندی اتوماتیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید