تاریخ سازی ساری با رساندن چلسی به لیگ اروپا

به گزارش مهسان بلاگ، سرمربی تیم فوتبال چلسی، با بردن شاگردانش به فینال لیگ اروپا، رکوردی مهم در کارنامه کاری اش به ثبت رساند.

تاریخ سازی ساری با رساندن چلسی به لیگ اروپا

به گزارش خبرنگاران، مائوریتزیو ساری، سرمربی تیم فوتبال چلسی با رساندن این تیم به ایستگاه پایانی لیگ اروپا، به اولین سرمربی ایتالیایی تبدیل شد که در دوره مدرن تورنمنت سطح دوم یوفا (از زمان تغییر نام جام یوفا به لیگ اروپا در سال 2009) حضور در فینال این رقابت ها را تجربه می نماید.

شاگردان سرمربی سابق ناپولی، پس از تساوی یک - یک خانگی مقابل اینتراخت فرانکفورت در دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا، در ضربات پنالتی با نتیجه 4 بر 3 نماینده آلمان را شکست دادند تا در فینال تمام انگلیسی که هشتم خرداد در باکو برگزار می گردد، حریف آرسنال شوند. این اتفاق سبب شد که بعد از 20 سال مائوریتزیو ساری اولین سرمربی ایتالیایی باشد که تیمش را به فینال جام یوفا، لیگ اروپا می برد.

آخرین مربی ایتالیایی که راهی فینال این رقابت ها شد، آلبرتو مالسانی بود که با پارما در فصل 99-1998 قهرمان جام یوفا شد.

سال جاری برای اولین بار تمام فینالیست های دو تورنمنت اصلی باشگاهی یوفا (لیگ قهرمانان و لیگ اروپا) از یک کشور (انگلیس) هستند، هرچند سرمربی هیچ یک از آنها انگلیسی نیست.

دو فینالیست لیگ قهرمانان اروپا، لیورپول و تاتنهام به ترتیب تحت راهنمایی سرمربیان آلمانی و آرژانتینی قرار دارند و در فینال لیگ اروپا هم آرسنال توسط اونای امری اسپانیایی و چلسی با سرمربیگری ساری به مصاف هم می روند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 9236

به "تاریخ سازی ساری با رساندن چلسی به لیگ اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخ سازی ساری با رساندن چلسی به لیگ اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید