تایید 5 سال حبس فریبا عادلخواه در دادگاه تجدید نظر

به گزارش مهسان بلاگ، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه از قطعی شدن 5 سال حبس برای فریبا عادلخواه خبر داده و گفته: دادگاه بدوی قبلا در خصوص فریبا عادلخواه رای صادر نموده بود و ایشان تجدیدنظر خواهی نموده بود و دادگاه تجدیدنظر حکم بدوی را تایید نموده است.

تایید 5 سال حبس فریبا عادلخواه در دادگاه تجدید نظر

بر اساس این حکم فریبا عادلخواه به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور به 5 سال حبس و برای اتهام دیگر به یکسال و نیم حبس محکوم شده است.

سخنگوی قوه قضاییه گفته مجازات اشد 5 سال حبس خانم عادلخواه با احتساب بازداشت ایام قبلی اجرا خواهد شد.

فریبا عادلخواه، پژوهشگر موسسه مطالعات سیاسی پاریس (سیانس پو)، در یکی از سفر های خود به ایران بازداشت شد. عادلخواه در رشته جامعه شناسی در دانشگاه استراسبورگ فرانسه تحصیل نموده و دکترای خود را از مدرسه مطالعات عالی علوم اجتماعی در پاریس گرفته است. او در زمینه ایران و اسلام و شیعه تخصص دارد.

مقام های امنیتی و قضایی همزمان با فریبا عادلخواه، رولان مارشال، پژوهشگر فرانسوی دیگری را هم بازداشت نموده بودند، اما در نهایت ایران او را با یک زندانی ایرانی در فرانسه معاوضه کرد.

گفته می گردد، امائول مکرون رئیس جمهور فرانسه در مصاحبه های تلفنی منظم خود با حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان خواهان آزادی فریبا عادلخواه شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 12 شهریور 1399 بروزرسانی: 12 شهریور 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 54627

به "تایید 5 سال حبس فریبا عادلخواه در دادگاه تجدید نظر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایید 5 سال حبس فریبا عادلخواه در دادگاه تجدید نظر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید