تجربه ای بینظیر از سفر به هند با بچه ها

به گزارش مهسان بلاگ، نکاتی برای سفر به هند با بچه ها

هند تنوع بیشماری از فرهنگ، سنت و مناظر طبیعی دارد اگر به این کشور سفر می کنید شانس غرق شدن در تاریخ و میراث فرهنگی پربار این کشور را خواهید داشت و می توانید از عجایب طبیعی کوههای بلند و سواحل بی سر و صدای این کشور لذت ببرید. اگر بچه ها خود راذ در ین سفر همراه ببرید تجربه خاطره انگیزی برای بچه ها خود ایجاد خواهید کرد. با خبرنگاران همراه شوید تا با نکاتی برای بردن بچه هاتان به هند آشنا شوید.

تجربه ای بینظیر از سفر به هند با بچه ها

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

قبل از سفر به کودک خود واکسن بزنید

اولین و مهمترین کار واکسینه کردن بچه ها در برابر بیماری هایی مثل آبله مرغان، کزاز، هپاتیت و تیفوس است.

مراقب آب آشامیدنی باشید

در هند، آب شیر ممکن است بهداشتی نباشد، در طول سفر شما و کودک تان نباید از آب شیر و یا آب رستوران ها بهره ببرید و فقط باید از آب بطری ای بنوشید.

مراقب غذا باشید

هر غذایی که در هند می خورید ادویه ای است برخی از رستوران های بین المللی زنجیره ای هستند که غذاهای خود را با ادویه کمتری می پزند اگر می خواهید از غذاهای هندی لذت ببرید حمتا به کارکنان رستواران بگویید که غذای شما را کمتر ادویه بزنند. مطمئن شوید که رستوران ظاهری تمیز و پاکیزه با مشتریانی همیشگی دارد. بهیچ وجه غذای خیابانی حتی سالاد و آبمیوه هم نخورید چون از بهداشت آن مطمئن نیستید. همچنین در رستوران ها گوشت، مرغ و غذاهای سرد نخورید مگر اینکه آن رستوران به رعایت بهداشت معروف باشد.

تجربه غذاخوری های کنار جاده ای

توقف در کنار رستوران های بین راهی جزء جدایی ناپذیر مسافرت های جاده ای ای در هند است. با وجود اینکه غذاخوردن در این غذاخوری ها تجربه جالبی است اما کاری پر خطر بحساب می آید، بویژه، برای بچه ها که بیشتر مستعد دل درد و اسهال هستند. برای خود مایع ضد عفونی نماینده دست هم داشته باشید تا هنگام استفاده از دست شویی های کنار جاده ای آلوده نشوید.

ضرورت های مسافرتی برای بچه ها و نوپایان

کسانی که با بچه ها نوپا سفر می نمایند ضروریاتی مثل پوشک بچه و دارو را حتما باید با خود داشته باشید. حتما یک بسته شیرخشک هم ببرید چون ممکن است کودک شما به مزه شیر خشکی که از هند می خرید عادت نداشته باشد.

از حمل و نقل عمومی استفاده نکنید

بچه ها غیر هندی به ویژه بچه ها کشورهای غربی، به هوای گرم عادت ندارند. مسافرت با وسایل حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوس، برای این بچه ها غیر قابل تحمل است چون معمولا خیلی شلووغ هستند و سیستم تهویه هم ندارد ؛ پس منتظر اتوبوس خلوت تر بایستید و در اوج شلوغی بیرون نروید. همچنین، ممکن است در این اتوبوس ها ویروس سرما خوردگی به کودک شما منتقل گردد که بهترین راه اجتناب از آن ماسک زدن است.

جایگاه کودک و جایگاه های بلند

در هند جون استفاده از جایگاه کودک اجباری نیست، این صنلی ها نمی توانید در هیچ اتومبیلی پیدا کنید. بهترین گزینه این است که جایگاه کودک را با خود برده و آن را بر روی تاکسی ای که کرایه می کنید نصب کنید. همچنین، در رستوران ها جایگاه بلند برای بچه ها وجود ندارد چون هندی ها معمولا بچه ها را روی پای خود می نشانند، پس با خود جایگاه مخصوص کودک ببرید.

نسبت به نوع هتل حساس باشید

هتلی که انتخاب می کنید باید حتما هتل پیشرفته ای باشد و امکانات ویژه برای بچه ها داشته باشد. مطمئن شوید که هتل پارک بازی برای بچه ها و امکانات پزشکی 24 ساعته داشته باشد. شما هیچوقت نمی دانید که کودکتان چه وقت بیمار می گردد، امکانات پزشکی هتل می تواند در سریعترین زمان ممکن کودک را درمان کند

پشه بند و دورنماینده های حشرات

تب دنگی و مالاریا دو بیماری شایع پشه ها هستند . برای ایمنی بچه ها خود از پشه بند و دفع نماینده های پشه و کرم بهره ببرید. حتما قبل از بیرون رفتن در هنگام عصر پوست کودک خود را با این کرم ها چرب کنید مخصوصا وقتی می خواهید به جایی بروید که پر از گل و درخت است.

کودک خود را دور از سگ ها و گربه های خیابانی نگه دارید

خیبان های هند پر از سگ های ولگرد است و گاز دریافت سگ ممکن است به هاری بینجامد. چون بچه ها سگ و گربه خیلی دوست دارند حتما در حین گردش در خیابان ها مراقب بچه ها خود باشید و اجازه ندهید که فرزند شما به سگ و گربه ها غذا دهد.

لباس های مناسب همراه خود ببرید

با توجه به وضعیت آب و هوا به فرزندان خود لباس مناسب بپوشانید و لباس هایی که برای سفر می برید را بر اساس گرمی و سردی شهر مقصد انتخاب کنبد مثلا اگر می خواهید به آگرا هند بروید لباس های خنک و اگر می خواهید به شهرهای کوهستانی بروید لباس های گرم ببرید.

همراه خود جعبه یاری های اولیه داشته باشید

بچه ها هیچوقت ساکت یک جا نمی نشینند و همواره در حال بازی و دویدن هستند پس احتمال اینکه دست و پای آن ها زخمی یا کبود گردد زیاد است، در اینجور مواقع، جعبه یاری های اولیه بدرد می گردد. در این جعبه ها حتما باید باند، کرم ها و لوسین های ضد عفونی نماینده، داروهایی مثل تب بر و دل درد و تب سنج داشته باشید.

سفر به هند مطمئنا برای بچه ها شما سفری جذاب و جالب خواهد بود فقط باید برخی از نکته های احتیاطی را رعایت کنید. انجام نکته های بالا باعث می گردد که سفر خوب و ایمنی داشته باشید.

.

منبع: الی گشت
انتشار: 4 آذر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 22146

به "تجربه ای بینظیر از سفر به هند با بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه ای بینظیر از سفر به هند با بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید