تحقیقات برای استیضاح ترامپ کلید خورد

به گزارش مهسان بلاگ، نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان، رسما شروع تحقیقات برای استیضاح رئیس جمهوری آمریکا را گفت. ترامپ این کار دموکرات ها را آزار و اذیت رئیس جمهوری نامیده است.

تحقیقات برای استیضاح ترامپ کلید خورد

نانسی پلوسی می گوید این تحقیقات رسمی درباره عملکرد دونالد ترامپ در درخواست از یک دولت خارجی (اوکراین)برای یاری به کارزار انتخاباتی او در سال 2020 است.

پلوسی در یک سخنرانی کوتاه که از شبکه های خبری همزمان پخش شد، گفت که رئیس جمهوری باید جوابگو باشد چون هیچ کس بالاتر از قانون نیست. او اضافه نمود ترامپ با این اقدام، از قدرت خود سوءاستفاده نموده و به قانون اساسی خیانت نموده است.

در حالی رئیس مجلس نمایندگان شروع تحقیقات رسمی برای استیضاح ترامپ را خاطرنشان کرد که در یک هفته اخیر موضوع تماس ترامپ و رئیس جمهوری اوکراین مورد توجه رسانه ها قرار گرفته بود.

بنا به گزارش صدای آمریکا، هفته پیش یک افشاگر از وعده رئیس جمهوری آمریکا به بازرس کل جامعه اطلاعاتی شکایت کرد که ترامپ به یک رهبر خارجی وعده هایی داده است. کمی بعد رسانه ها نوشتند که ترامپ از رئیس جمهوری اوکراین خواسته که درباره فرزند جو بایدن رقیب احتاقتصادی خود در انتخابات آینده تحقیق کند و حتی یاری اقتصادی آمریکا به اوکراین را تعلیق نموده است.

ترامپ این ادعا را رد کرد و حتی روز سه شنبه خاطرنشان کرد متن کامل تبادل نظر با رئیس جمهوری اوکراین را روز چهارشنبه منتشر می نماید.

دقایقی بعد از اعلام شروع تحقیقات برای استیضاح رئیس جمهوری آمریکا، ترامپ در توئیتر خود واکنش نشان داد.

او در چند رشته توئیت اقدام دموکرات ها را مشابه کوشش آنها در زمان تحقیق درباره ارتباط احتاقتصادی کارزار انتخاباتی او با روسیه دانست و این کار دموکرات ها را آزار و اذیت رئیس جمهوری نامید.

وی نوشت، در روز مهمی که او توانسته در سازمان ملل کارهای زیاد و موفقیت های زیادی حاصل کند، دموکرات ها سعی در تخریب دارند.

دونالد ترامپ چند روز قبل از یک تماس تلفنی با رهبر اوکراین، به کارمندانش گفته بود حدود 400 میلیون دلار یاری آمریکا به آن کشور را متوقف نمایند. این تماس تلفنی اکنون در کانون مشاجره میان کنگره و کاخ سفید بر سر شکایت یک افشاگر واقع شده است. سناتور دموکرات کریس مورفی که چند هفته پیش با زلنسکی دیداری داشته است، می گوید دولت اوکراین نگران است که قطع یاری ها نتیجه عدم تمایل آن ها، در آن موقع، به انجام تحقیقات درباره بایدن و پسرش باشد.

روند استیضاح در آمریکا

روند استیضاح در آمریکا کم سابقه است. مجلس نمایندگان ابتدا باید تحقیقات را انجام دهد و پس از رای به آن، سنا روند استیضاح را انجام می دهد. استیضاح برای برکناری رئیس جمهوری در سنا به رای دو سوم اعضا دارد. این در حالی است که در حال حاضر اکثریت نسبی سنا در اختیار جمهوریخواهان است که هم حزبی ترامپ هستند.

در آمریکا اندرو جانسون، ریچارد نیکسون و بیل کلینتون سه رئیس جمهوری بودند که با روند استیضاح روبرو شدند اما تنها نیکسون بود که خودش با استعفا پیش از رای استیضاح بعد از رسوایی واترگیت، استعفا داد. ، ایسنا

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 18135

به "تحقیقات برای استیضاح ترامپ کلید خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقیقات برای استیضاح ترامپ کلید خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید