کلینتون: ترامپ به سوگند ریاست جمهوری خود خیانت کرد

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه و نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پیامی توئیتری نوشت: بگذارید به صراحت بگویم؛ رئیس جمهوری (ترامپ) در برابر متحدان وفادار ما و منافع شخصی آمریکا، جانب رهبران ترکیه و روسیه را گرفته است.

کلینتون: ترامپ به سوگند ریاست جمهوری خود خیانت کرد

نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در این خصوص خاطرنشان کرد: تصمیم او، خیانتی تاسف آور به کُردها و سوگند ریاست جمهوری اش است.

این درحالیست که یک مسئول در پنتاگون ساعاتی پیش از دستوراتی که از کاخ سفید درباره عقب نشینی کامل نظامیان آمریکایی از سوریه دریافت شده است، اطلاع داد.

یک مسئول در پنتاگون به شبکه الحره گفت: ما دستوراتی از دولت آمریکا مبنی بر عقب نشینی کامل از سوریه طبق جدول زمانی کوتاه مدت دریافت نموده ایم.

لازم به ذکر است که ساعاتی قبل دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با انتشار چند پیغام در توئیتر در مورد تصمیم خود برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از سوریه شرح داد و خاطرنشان کرد: انتظار می رفت که آمریکا برای 30 روز در سوریه باشد اما این مربوط به خیلی سال قبل بود. ما در آنجا ماندیم و در جنگی که انتهای نداشت پیش رفتیم. زمانیکه من وارد واشنگتن شدم، داعش در این منطقه حکومت می کرد. ما سریعا خلافت داعش را بطور صد در صد شکست دادیم که این شکست شامل به اسارت دریافت هزاران نفر از اعضای داعش بود که اغلب آنها اروپایی بودند. اما اروپا خواهان بازگشت آنها نیست. آنها می گویند آمریکا نیروهای داعش را نگه دارد! من می گویم نه، ما برای شما کار بزرگی انجام دادیم و اکنون شما می گوئید آنها را در زندان های آمریکا با هزینه های بسیار زیاد نگه دارید. آنها برای شما هستند تا محاکمه شوند. آما آنها (اروپائی ها) می گویند نه.

وی در ادامه نوشت: فکر کنید، طبق معمول آمریکا همواره در ناتو، تجارت و هر چیز دیگری حاضر بوده. نمودها با ما جنگیدند اما پول و تجهیزات زیادی برای این جنگ هزینه شد. آنها (نمودها) چندین دهه نیز با ترکیه در جنگ بوده اند. من از این جنگ خارج شدم. تقریبا سه سال شد اما زمان آن رسیده تا از این جنگ های بی انتها مضحک خارج شویم و سربازانمان را به خانه بازگردانیم. در هر کجایی که داعش به منافع ما نزدیک گردد با آن مبارزه می کنیم. ترکیه، اروپا، سوریه، ایران، عراق، روسیه و نمودها اکنون باید موقعیت را بسنجند و درباره اینکه می خواهند با اعضای بازداشت شده داعش چه کاری انجام دهند فکر نمایند. همه آنها از داعش که برای چند سال دشمنشان بوده متنفر هستند. ما از آنها 7 هزار مایل فاصله داریم و اگر داعش مجددا در هرکجا به ما نزدیک گردد مجددا آنها را شکست می دهیم.

این در حالی است که خبرنگار آر تی گزارش داد که ارتش آمریکا امروز با همه جنگ افزارها و تسلیحات خود از پایگاه تل ارقم در شهر راس العین و نقطه نظامی دیگری در تل أبیض عقب نشینی نموده است.

هم چنین بر اساس گزارش های رسانه ای، نیروهای وابسته به ائتلاف بین المللی آمریکا از محل های خود در مناطق مرزی با ترکیه عقب نشینی نموده اند.

این نیروها مشخصا از مناطق رأس العین واقع در حومه شمال غربی حسکه و تل ابیض عقب نشینی نموده اند.

این در حالی است که سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه مدعی شده است که منطقه امنی که قرار است بدون مشورت با دولت دمشق در شمال سوریه ایجاد گردد، به پاکسازی تروریست ها از مرزهای ترکیه منجر خواهد شد.

این اظهارات پس از آن گفته شد که کاخ سفید در بیانیه ای با اشاره به مکالمه تلفنی رؤسای جمهوری آمریکا و ترکیه، شروع عملیات نیروهای ترکیه در شمال سوریه را قریب الوقوع خاطرنشان کرد و گفت که نظامیان آمریکایی از این بیشتر در منطقه (مورد مناقشه) حضور نخواهند داشت.

یک منبع مطلع به خبرگزاری رویترز گفته است که آمریکا به فرماندهی نیروهای دموکراتیک کرد سوریه اعلام نموده هیچ کجا در برابر حملات ترکیه از آنها دفاع نخواهد کرد.

به گفته این منبع مطلع، نظامیان آمریکایی 2 پست دیدبانی تل ابیض و راس العین واقع در شمال شرق سوریه و مجاور با مرز ترکیه را تخلیه نموده اند حال آنکه سایر نظامیان آمریکایی فعلاً تغییر موضع نداده اند.

این در حالی است که ساعاتی پیش نیز نیروهای دموکراتیک سوریه با صدور بیانیه ای، ضمن تائید عقب نشینی آمریکا از مرزهای ترکیه، خاطرنشان کرد: واشنگتن به تعهداتش پشت پا زده است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 20521

به "کلینتون: ترامپ به سوگند ریاست جمهوری خود خیانت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلینتون: ترامپ به سوگند ریاست جمهوری خود خیانت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید