فوت بیش از 950 کرونایی طی یک روز در آمریکا ، شتاب همه گیری کرونا در انگلیس، وحشتناک ترین فرضیه دانشمندان درباره کرونا

به گزارش مهسان بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران-آمارهای اعلامی از ایالت های مختلف آمریکا نشان می دهد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور طی بیست وچهار ساعت گذشته شاهد افزایش 56 هزار نفری بوده است.

فوت بیش از 950 کرونایی طی یک روز در آمریکا ، شتاب همه گیری کرونا در انگلیس، وحشتناک ترین فرضیه دانشمندان درباره کرونا

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران،همزمان با شدت دریافت مبارزات انتخاباتی دو نامزد حزب دموکرات و جمهوری خواه برای انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر در آمریکا، شمار ابتلای روزانه به ویروس کووید19 در این کشور نیز رو به افزایش است.

برآوردهای وبگاه آماری وُرلداُمتر نشان می دهد طی بیست وچهار ساعت گذشته از تمام ایالت های آمریکا به صورت مجموع 56,652 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است.

بر این اساس، طی یک روز گذشته نیز 957 آمریکایی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بدین ترتیب، شمار کل مبتلایان به ویروس کووید 19 در آمریکا به 7,833,763 نفر و تعداد قربانیان بر اثر این بیماری به 217,738 تن افزایش یافت.

آمار وبگاه ورلدامتر مقداری از آمار دانشگاه جانز هاپکینز از شمار مبتلایان و جان باختگان بیشتر است و دلیل آن نیز عدم اعلام آمار از سوی بعضی ایالت های آمریکا از جمله نیویورک به مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری این کشور موسوم به CDC است که به تبع در سایت جانز هاپکینز نیز درج نمی گردد.

این در حالی است که روز آدینه قبل (به وقت ایران) دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده نیز از مثبت شدن آزمایش ابتلای خود و همسرش به ویروس کووید19 اطلاع داده و روز شنبه نیز خبر بستری شدن وی در یک بیمارستان نظامی منتشر شد.

وی اما فقط بعد از سه روز آنجا را ترک نموده و به کاخ سفید برگشت. علی رغم اینکه هنوز معلوم نیست پزشکان ترامپ را ترخیص نموده یا او سر خود بیمارستان را ترک نموده اما وی به محض بازگشت به کاخ سفید مقابل دوربین ها ماسک خود را برداشت.

بعد از آن بود که جولان کرونا در کاخ سفید شروع شده و حداقل 34 نفر از مقامات ارشد دولت آمریکا به این بیماری مبتلا شدند.

نمودار ابتلا و تلفات ویروس کرونا در حالی شیب صعودی تندی به خود گرفته که روز چهارشنبه تعداد کسانی که در دنیا به این بیماری مبتلا شدند از 36 میلیون نفر عبور کرد

58 تن دیگر بر اثر کرونا در ترکیه جان باختند

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت ترکیه، شمار تلفات کرونا در این کشور تا به امروز به 8667 نفر رسید.

به گزارش وبگاه روزنامه ترکیه، وزارت بهداشت ترکیه دیروز از جان باختن 58 نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا در این کشور اطلاع داد.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت ترکیه شمار تلفات کرونا در این کشور به 8667 نفر رسید.

پنجشنبه 117 هزار و 101 نفر در ترکیه تحت آزمایش کرونا قرار دریافتد و نتیجه آزمایش 1615 نفر مثبت اعلام شد. شمار موارد شناسایی شده ابتلا به کرونا در این کشور به 330 هزار و 753 نفر رسید. 290 هزار و 352 نفر از این افراد بهبود یافته اند.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت ترکیه در مجموع 11 میلیون و 278 هزار و 47 نفر در این کشور تحت آزمایش کرونا قرار گرفته اند. وزارت بهداشت ترکیه شمار بیماران بدحال را که در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان های ترکیه بستری شده اند 1403 نفر گفت.

ثروتمندترشدن میلیاردهای دنیا در دوران کرونا

گزارش بانک سوئیسی یو بی اس و شرکت پرایس واترهاوس کوپرز نشان می دهد: ثروتمندان دنیا در دوران شیوع کرونا ثروت خود را بیش از یک چهارم افزایش دادند.

براساس این تحقیقات، ثروت میلیارد های دنیا در اوج بحران کرونا از بهار تا تابستان سال 2020 با بیش از 27 درصد رشد به 10 ممیز 2 تریلیون دلار رسیده.

براساس این گزارش شمار میلیاردر های دنیا نیز به رکورد جدیدی یعنی 2 هزار و 189 نفر رسیده در حالی که این تعداد در سال 2017 حدود 2 هزار 160 نفر بوده است.

بانک یو بی اس گفت: ابرثروتمندان، زمانی که بحران کرونا باعث سقوط شاخص بازار های سهام در سراسر دنیا بود، سهام بیشتری از شرکت ها را خریداری کردند.

ادعای مقام آمریکایی: روسیه و چین در راستا واکسن کرونا سنگ اندازی می نمایند

رئیس مرکز ملی امنیت و ضد جاسوسی آمریکا ضمن تکرار ادعای کوشش روسیه و چین برای دخالت در انتخابات آمریکا، مدعی شد آنها می کوشند مانع دست یابی آمریکا به واکسن کرونا شوند.

ویلیام اوانینا، رئیس مرکز ملی امنیت و ضد جاسوسی آمریکا، روسیه و چین را به کوشش برای ممانعت از دست یابی و استفاده آمریکا از واکسن ضد کرونا متهم کرد.

او در مصاحبه ای با تلویزیون هرست مدعی شد: ملت های خارجی کوشش می نمایند مانع ما در به دست آوردن اولین واکسن شوند. وقتی هم که آن را به دست آوریم کوشش خواهند کرد مانع ما در رساندن آن به دست شما شوند. چین، روسیه و ایران در کوشش برای مانع شدن در راه رسیدن ما به واکسن هستند.

به گزارش خبرگزاری تاس، این مقام آمریکایی در حالی این اظهارات را بیان نمود که هیچ مدرکی در اثبات ادعاهایش ارائه نداد.

وی در ادامه ادعاهایش گفت: چیزی که تغییر نموده این است که روس ها دیگر از نواب، ربات ها و ترول فارم های خود استفاده نمی نمایند زیرا آن ها گرفتار شدند. آن ها اکنون اطلاعات شهفرایندان آمریکایی را می گیرند و به آن ها اضافه می نمایند.

در ماه ژوئیه مرکز ملی امنیت سایبری انگلیس مدعی شد هکرهایی که برای سرویس های اطلاعاتی روسیه کار می نمایند کوشش نموده اند اطلاعات درباره فراوری واکسن کرونا در انگلیس، کانادا و آمریکا را بربایند. دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه در واکنش این اتهام زنی را بی اساس خواند.

اوانینا در ادامه دشمنان آمریکا را به کوشش برای سوءاستفاده از ابتلای ترامپ به کرونا هم متهم کرد و مدعی شد روسیه، چین و ایران به دنبال دخالت در فرایند انتخابات در این کشور هستند.

وی مدعی شد: فکر می کنم این یک زخم باز برای دشمنان ما است تا نه تنها از کووید استفاده نمایند بلکه حالا که رئیس جمهور مبتلا شده، فرصتی به دست آن ها داده تا دوباره پیغام های هر دو طرف [دموکرات ها و جمهوری خواستار] را افزایش دهند و تقویت نمایند. بنابراین این یک مشکل برای ما در سطح امنیت ملی است. فکر می کنم جمع آوری اطلاعات و ارائه سناریوی صادقانه به مردم آمریکا مهم است تا دشمنان خارجی ما بر اطلاعات غلط استناد ننمایند.

او در پاسخ به این سوال که آیا کشورهای دیگری هم در کوشش برای تاثیرگذاری بر فرایند انتخابات در آمریکا هستند، از عربستان سعودی، ونزوئلا، کوبا و ترکیه نام برد.

وزارت امنیت داخلی آمریکا نیز سه روز پیش در گزارشی جدید بار دیگر ایران، روسیه و چین را به کوشش برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا متهم کرد. روز سی ام سپتامبر (نهم مهر ماه) هم طرح جدیدی به منظور جلوگیری از دخالت ادعایی کشور های خارجی در انتخابات آمریکا به مجلس نمایندگان این کشور ارائه شد.

ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه به طرح مجلس نمایندگان آمریکا به منظور جلوگیری از دخالت های ادعایی کشور های خارجی در انتخابات این کشور واکنش نشان داد و گفت آمریکا انتخابات را بهانه ای برای اعمال تحریم علیه روسیه در نظر گرفته است.

وحشتناک ترین فرضیه دانشمندان درباره کرونا

دانشمندان در حال آنالیز ماندگاری علائم پساکرونایی در افراد بهبودیافته هستند.

10 ماه از همه گیری ویروس کرونا در دنیا می گذرد. در این مدت 36 میلیون و 200 هزار تن در دنیا به این ویروس آلوده و از این میان، یک میلیون و 60 هزار تن جان خود را از دست داده اند. دانشمندان هنوز نتوانسته اند راهکاری قطعی و مطمئن برای مبارزه با کووید 19 بیابند.

تب، سرفه های خشک و مداوم، بی حالی و ضعف، بثورات پوستی، سردرد، از دست دادن حس بویایی و چشایی، و اسهال از رایج ترین علائم ابتلا به کروناست. با این حال، موضوعی که باعث نگرانی بیشتر دانشمندان می گردد علائم ماندگار کرونا در میان بهبود یافتگان است.

بر این اساس، مطالعات متعدد نشان داده است درصد قابل توجهی از مبتلایان به کرونا پس از بهبودی همچنان علائم بیماری را با خود دارند. براساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا یک نفر از هر 5 فرد، 18 تا 34 ساله که به کرونای خفیف مبتلا شده، نتوانسته است 14 تا 21 روز پس از ابتلا بهبودی خود را به طور کامل بازیابد و به زندگی پیش از بیماری بازگردد.

علائم بلند مدت کرونا همچنان در این افراد باقی مانده که رایج ترین آن ها شامل تنگی نفس، سردرد، مسائل مربوط به حافظه، خستگی دائمی و از دست دادن حس بویایی و چشایی است .

5300 مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در مکزیک

مقامات بهداشتی مکزیک گفتند شمار موارد آلودگی به ویروس کرونا در این کشور به 804 هزار و 488 نفر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت بهداشت مکزیک روز پنجشنبه از پنج هزار و 300 مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در این کشور طی 24 ساعت گذشته اطلاع داد. به این ترتیب، شمار موارد آلودگی به ویروس کرونا در مکزیک به 804 هزار و 488 مورد رسید.

مقامات بخش بهداشت مکزیک همچنین روز پنجشنبه از 370 مورد جدید مرگ بر اثر ویروس کرونا در این کشور طی 24 ساعت گذشته اطلاع دادند. به این ترتیب، شمار موارد مرگ بر اثر ویروس کرونا در مکزیک به 83 هزار و 96 مورد رسید.

با این حال، مقامات بخش بهداشت مکزیک اعلام نموده اند که تعداد واقعی موارد آلودگی به ویروس کرونا در این کشور بسیار بالاتر از ارقام رسمی است.

شتاب همه گیری کرونا در انگلیس

در یک هفته اخیر بیش از صد هزار نفر بر شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در انگلیس اضافه نموده شده است.

فرایند همه گیری ویروس کرونا در انگلیس پر شتاب تر شده و فقط در یک هفته اخیر بیش از صد هزار نفر بر شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در این کشور اضافه نموده شده است.

بر اساس امار رسمی منتشر شده ابتلای روزانه به ویروس کرونا در انگلیس نزدیک سه برابر موج اول شده و تا این زمان در مجموع به بیش از 560 هزار نفر رسیده است.

بیمارستان ها به حال اماده باش درامدند و در بعضی از آن ها ظرفیت بخش مراقبت های ویژه پر شده یا در حال پر شدن است.

انگلیس به روایت مرکز ملی امار این کشور تا به امروز حدود 60 هزار جان باخته از کرونا داشته است.

روایت دولت از شمار جان باختگان از کرونا در این کشور کمتر از 43 هزار نفر است که البته حتی با امار دولتی انگلیس دارای بیشترین جان باختگان از کرونا در قاره اروپاست.

همین موضوع سبب نگرانی ها و اعتراض ها به مدیریت این همه گیری ویروس کرونا در انگلیس شده است و دولت را بر آن داشت اعلام کند هفته پیش رو طرح جدیدی را برای مهار این همه گیری به مجلس خواهد برد.

افزایش شمار موارد ابتلا و فوت ناشی از کرونا در مصر

طی 24 ساعت گذشته، 121 مورد قطعی ابتلا به کووید-19 در مصر به ثبت رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت مصر آمار ابتلا به کووید-19 در این کشور را تا روز پنجشنبه 104 هزار و 156 نفر گفت.

خالد مجاهد گفت: با ثبت 7 مورد فوت بر اثر ابتلا به کرونا، تعداد جان باختگان این ویروس به 6 هزار و 17 نفر افزایش یافت.

وی همچنین تعداد بهبود یافتگان را 97 هزار و 524 نفر گفت.

افزایش شمار موارد ابتلا به کرونا در اسپانیا

بر اساس اعلام مقامات بهداشتی اسپانیا، طی 24 ساعت گذشته 12 هزار و 423 نفر به بیماری کووید 19 مبتلا شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مادرید، بر اساس اعلام مقامات بهداشتی اسپانیا، طی 24 ساعت گذشته 12 هزار و 423 نفر در این کشور به بیماری کووید 19 مبتلا شدند.

به این ترتیب تعداد کل مبتلایان از ابتدای شیوع بیماری در این کشور، به رقم 848 هزار و 324 نفر رسید.

طی هفته اخیر 421 بیمار در اسپانیا به دلیل ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند و تعداد کل فوتی ها از ابتدای شیوع بیماری در این کشور به 32 هزار و 688 نفر رسیده است.

ثبت رکورد جدید آمار روزانه مبتلایان کرونا در انگلیس

شمار مبتلایان روزانه در انگلیس به بالاترین میزان از شروع همه گیری ویروس کرونا رسید.

بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده بر شمار مبتلایان به کووید 19 در انگلیس در شبانه روز گذشته 17 هزار و 540 نفر اضافه نموده شده که بالاترین میزان از شروع این همه گیری در این کشور است.

با اضافه نموده شدن مبتلایان جدید به ویروس کرونا در انگلیس شمار مبتلایان به این ویروس به 561 هزار و 815 نفر رسید که 101 هزار و 637 نفر بیشتر از پنج شنبه هفته گذشته است.

این میزان ابتلای روزانه حدود سه برابر موج اول همه گیری ویروس کرونا در انگلیس است و به عقیده کارشناسان بهداشت و درمان زنگ هشدار را برای این کشور به ویژه بخش درمان به صدا در اورده است.

بنا بر امار اعلامی دولت انگلیس شمار قربانیان کرونا در این کشور نیز با جان باختن 77 بیمار کرونایی دیگر در شبانه روز گذشته به 42 هزار و 592 نفر رسید که بالاترین میزان مرگ بیماران کرونایی در قاره اروپاست.

البته این امار حدود 17 هزار نفر کمتر از آمار اعلامی مرکز ملی امار این کشور است که شمار جان باختگان از کرونا در این کشور را بر اساس گواهی های فوت صادر شده حدود شصت هزار نفر اعلام نموده است.

در موج نخست همه گیری ویروس کرونا در انگلیس این کشور با کمبود تخت در بخش های مراقبت های ویژه روبرو شده بود که افزایش جهشی شمار مبتلایان به کووید 19 درروز های اخیر و در موج دوم این همه گیری بر نگرانی ها از تکرار شرایط مشابه موج اول اضافه نموده است.

ابتلای 88 درصد کادر پزشکی قزاقستان به کرونا

تا به امروز 12 هزار و 830 نفر از کادر پزشکی قزاقستان، معادل 88 درصد، به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

با وجود مقررات قرنطینه در قزاقستان ابتلا به ویروس کرونا روزانه رو به افزایش است.

اختلاف نظر بین مقامات پزشکی قزاقستان مبنی بر تشدید و یا کاهش مقررات قرنطینه همچنان بحث برانگیز است.

آلکسی سوی وزیر حفاظت سلامت قزاقستان که پیشنهاد کاهش ورود پرواز های بین المللی به کشورش را ارائه نموده بود بر کنترل شدید سلامتی مسافران از مبادی ورودی قزاقستان تاکید نمود.

همچنین وزیر حفاظت سلامت قزاقستان دو ماه انتها سال میلادی یعنی نوامبر و دسامبر را پرخطر و سخت پیش بینی کرد.

گزارش ها حاکیست تا به امروز 88 درصد از کادر پزشکی قزاقستان (12 هزار و 830 نفر) به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در ترکیه و جمهوری آذربایجان

وزیر بهداشت ترکیه گفت: با شناسایی 1615 مبتلای جدید، تعداد کل مبتلایان به کرونا در این کشور به 330 هزار و 753 نفر رسید.

فخرالدین کوجا اضافه نمود: با جان باختن 58 بیمار کرونایی در 24 ساعت گذشته، تعداد قربانیان کرونا 8667 نفر افزایش یافت.

به گفته وی تا به امروز 290 هزار و 353 بیمار کرونایی هم بهبود یافته اند.

همچنین در جمهوری آذربایجان، با ابتلای 191 نفر دیگر به بیماری کووید-19، شمار مبتلایان به این ویروس به 41هزار و 304 نفر رسیده است.

ستاد مبارزه با کرونای جمهوری آذربایجان گفت، با مرگ یک نفر دیگر بر اثر بیماری کووید-19، شمار جان باختگان هم به 598 نفر افزایش یافت .

با پیوستن 154 نفر بیمار کرونایی به جمع افراد بهبود یافته ها، تعداد بهبودیافتگان هم 39 هزار و 12 نفر شده است. هم اکنون یک هزار و 689 نفر بیمار کرونایی در بیمارستان های جمهوری آذربایجان بستری هستند .

براساس این گزارش تا به امروز 1 میلیون و 156 هزار و 938 تست کرونا در جمهوری آذربایجان انجام گرفته است.

pariha.com: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

malayro.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 63660

به "فوت بیش از 950 کرونایی طی یک روز در آمریکا ، شتاب همه گیری کرونا در انگلیس، وحشتناک ترین فرضیه دانشمندان درباره کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوت بیش از 950 کرونایی طی یک روز در آمریکا ، شتاب همه گیری کرونا در انگلیس، وحشتناک ترین فرضیه دانشمندان درباره کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید