تشخیص چهره و دست خط با سیستم ایران ساخت محقق شد

به گزارش مهسان بلاگ، محققان در دانشگاه تهران پیروز به مدل سازی و پیاده سازی سیستمی شدند که از آن برای تشخیص چهره، دست خط و به زودی کمک به بچه ها اتیسم می توان استفاده کرد.

تشخیص چهره و دست خط با سیستم ایران ساخت محقق شد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات واطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نحوه عملکرد سیستم بینایی انسان یکی از موضوعات مهم برای متخصصان است. در حال حاضر متخصصان حوزه علوم شناختی مشغول انجام تحقیقاتی هستند که نشان می دهد چشم انسان چگونه با کنترل مغز می تواند اشیاء را تشخیص دهد و به نتایج جالبی نیز در این زمینه رسیده اند.

یکی از جدیدترین مدل هایی که در ارتباط با سیستم بینایی معرفی شده مدلی ریاضی است که نشان می دهد چشم انسان چگونه با کمک مغز پردازش های بسکمک را انجام می دهد.

محققان در آزمایشگاه دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پیروز به مدل سازی و پیاده سازی سخت افزاری سیستم بازشناسی اشیا مبتنی بر قشر بینایی مغز شدند.

بیژن علیزاده مجری این پروژه اعلام نمود: این سوال که چگونه می توان حجم بالای پردازش های چشمی را توسط مدار های الکترونیکی مدل ساز و پیاده کرد باعث حرکت در این جهت شد. پس برای تحقق این هدف مدل هایی از سیستم بینایی انسان را در قالب مباحث نرم افزاری و سخت افزاری طرح کردیم. در نهایت نیز پیروز به تشخیص تفکیک تصاویر مختلف از یکدیگر شدیم.

علیزاده همچنین اعلام نمود: این سیستم کاربرد های مختلفی همچون تشخیص دست خط و چهره را دارد. اما حرکت ما به سمتی است که با استفاده از آن به بیماران اتیسم کمک کنیم. به این صورت که محصولی داشته باشیم شبیه یک تبلت و زمانی که کودک آن را روی اشیا مختلف می گیرد با تکرار نام حضور ذهن کودک تقویت شود.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 18568

به "تشخیص چهره و دست خط با سیستم ایران ساخت محقق شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص چهره و دست خط با سیستم ایران ساخت محقق شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید