تشکیل جلسه شواری امنیت آمریکا درباره ایران

به گزارش مهسان بلاگ، تهران (پانا) - پایگاه خبری آمریکایی به نقل از منابع مطلع مدعی شد که شورای امنیت ملی آمریکا روز آدینه جلسه ای درباره ایران تشکیل می دهد.

تشکیل جلسه شواری امنیت آمریکا درباره ایران

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری اکسیوس، منابع مطلع گفتند که کاخ سفید در اقدامی که نشان دهنده فوریت مسئله ایران برای جو بایدن رئیس جمهور آمریکا است، جلسه کمیته اصول امنیت ملی را روز آدینه با تمرکز بر برنامه هسته ای ایران تشکیل خواهد داد.

دولت بایدن هنوز در حال اصلاح استراتژی اش درباره چگونگی احیای توافق هسته ای است که دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا در سال 2018 از آن خارج شد اما می گوید که می خواهد با متحدانش در راستای کند کردن فرایند اقدامات ایران برای غنی سازی اورانیوم همکاری کند و مانع رقابت تسلیحاتی در منطقه گردد.

یک منبع مطلع اعلام کرد که یکی از مهم ترین محورهای جلسه روز آدینه این خواهد بود که آیا برای بازگشت به توافق هسته ای، پیش از انتخابات ریاست جمهوری ایران در خردادماه تعجیل گردد یا این که تا بعد از آن صبر نمایند.

وزارت امور خارجه و دفاع آمریکا اظهار نظری درباره برگزاری این جلسه نکرده اند. یک سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا هم به درخواست شرح در این باره پاسخ نداد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 76463

به "تشکیل جلسه شواری امنیت آمریکا درباره ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل جلسه شواری امنیت آمریکا درباره ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید