خبرنگاران انتخابات آمریکا زیر سایه تردید و ابهام

به گزارش مهسان بلاگ، تهران - خبرنگاران - رسانه های فرانسه با پوشش گسترده اخبار مرتبط با ابتلای دونالد ترامپ به بیماری کووید-19، حدود یک ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، درباره فرضیه های عدم حضور و شرکت او در کارزار انتخاباتی و سرنوشت انتخابات، برآورد هایی را مطرح کرده اند.

خبرنگاران انتخابات آمریکا زیر سایه تردید و ابهام

به گزارش روز یکشنبه خبرنگاران، خبرگزاری فرانسه در گزارشی درباره این فرضیه که اگر نامزدی از رقابت های ریاست جمهوری خارج شود چه اتفاقی خواهد افتاد، نوشت: کمتر از پنج هفته مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تا به حال یک نامزد انتخابات هرگز از ماراتن رقابت ها خارج نشده، اما بستری شدن دونالد ترامپ در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا، ابهامات و پرسش هایی را در مورد این فرضیه مطرح کرده است؛ در واقع قانون اساسی آمریکا، تنها در صورت فوت یا ناتوانی رئیس جمهوری این کشور در اجرای وظایف خود، امکان جایگزینی معاون رییس جمهور به جای رییس جمهور را پیش بینی کرده است.

فرضیه تعویق انتخابات

به نوشته خبرگزاری فرانسه، سوالی که مطرح می شود این است که اگر ترامپ 74 ساله یا رقیب دموکرات آن، بایدن 77 ساله در انتخابات 3 نوامبر ریاست جمهوری آمریکا شرکت نکنند، چه پیش خواهد آمد؛ آیا می توان انتخابات را به تعویق انداخت؟ البته این اتفاق برای نخستین بار در تاریخ ایالات متحده خواهد بود و احتمال وقوع آن بعید به نظر می رسد؛ چرا که حتی در سال 1864، در بحبوحه جنگ داخلی این کشور، انتخابات ریاست جمهوری بر طبق برنامه پیش بینی شده انجام شد.

خبرگزاری فرانسه ادامه داد: ایده ای که در اواخر ماه ژوئیه توسط دونالد ترامپ مطرح شد و جنجال به پا کرد این بود که قانون فدرال انتخابات آمریکا را معین می کند و فقط کنگره می تواند در این راستا ابتکار عمل داشته باشد؛ پس از آن مجلس کنندگان با اکثریت دموکرات ها و مجلس سنا با اکثریت جمهوری خواهان در مورد تاریخ جدید با یکدیگر به توافق می رسند.

کاپری کافارو استاد دانشگاه آمریکا در این رابطه شرح داد: نظر به اینکه جو بایدن در نظرسنجی ها از دونالد ترامپ پیشتاز است، بعید به نظر می رسد که اکثریت دموکرات ها با تعویق انتخابات موافقت کنند.

فرضیه جایگزینی نامزد انتخابات

خبرگزاری فرانسه نوشت: احزاب دموکرات و جمهوری خواه، در صورت عدم حضور نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری، نامزدی دیگر را جایگزین می کنند، اما چنین فرضیه ای نیز در آستانه برگزاری انتخابات بعید به نظر می رسد؛ نامزد جدید دموکرات ها باید از سوی حدود 450 عضو کمیسیون ملی حزب (DNC) انتخاب شود. نامزد جدید جمهوری خواهان نیز باید از سوی حدود 168 عضو کمیسیون ملی (RNC) انتخاب شود؛ همچنین کمیسیون ملی (RNC) می تواند به 2500 کننده خود اجازه دهد تا نامزد جایگزین را انتخاب کنند؛ در هر صورت کاندیدای جدید جمهوری خواهان با اکثریت ساده انتخاب می شود.

خبرگزاری فرانسه یادآور شد: مشکل دیگر آن است که ده ها میلیون برگه رای گیری قبلاً چاپ شده است؛ کاپری کافارو استاد دانشگاه آمریکا در این رابطه اعلام کرد که زمان کافی برای چاپ مجدد برگه های رای گیری به نام های مایک پنس و یا کامالا هریس وجود ندارد. افزون بر آن، بر اساس مطالعه اجرا شده از سوی دانشگاه فلوریدا، بیش از 3.1 میلیون رای دهنده به دلیل همه گیری ویروس کرونا قبلاً از طریق پست رای داده اند. نهایتا اینکه مهلت معرفی نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در چندین ایالت گذشته است.

شبکه تلویزیونیال سی ای (LCI) فرانسه نیز گزارش داد اگر دونالد ترامپ نتواند کشور را اداره کند؛ خود به خود مایک پنس معاون رئیس جمهور جایگزین وی خواهد شد؛ اما این بدین معنی نیست که معاون ترامپ می تواند به صورت خود به خود نامزد جدید حزب جمهوری خواهان شود. در واقع روال به این صورت است که رهبران حزب مورد نظر باید گردهم آیند تا نامزد جدید را معین کنند. در صورتی که حزب نتواند به سرعت در این رابطه تصمیم گیری کند، کنگره برای معین تاریخ جدید انتخابات تشکیل جلسه خواهد داد.

روزنامه فرانسوی لوموند نیز در گزارشی نوشت: ابتلای دونالد ترامپ به ویروس کرونا و انتقال وی به بیمارستان نظامی والتر رید Walter Reed در حومه واشنگتن، ابهاماتی را درباره اداره کشور و تداوم کارزار انتخاباتی وی برانگیخته است. اگرچه قانون اساسی آمریکا سازوکاری برای جایگزینی رئیس جمهور در نظر گرفته است؛ اما پیامدهای عدم شرکت دونالد ترامپ در کارزار انتخاباتی در درازمدت پیچیده تر به نظر می رسد.

لوموند در ادامه نوشت: سایه تردید و ابهام درمورد نتایج انتخابات آمریکا با بستری شدن ترامپ به دلیل ابتلا به کرونا سنگین تر شده است. بر اساس قانون اساسی آمریکا، معاون رئیس جمهور، اداره قوه مجریه را در زمانی که مستأجر کاخ سفید قادر به انجام وظایف خود نیست، به عهده می گیرد.

این روزنامه فرانسوی شرح داد: استراتژی دونالد ترامپ این بود که صحت برگزاری انتخابات 3 نوامبر را زیر سوال ببرد و در صورت پیروزی بایدن، وی را به تقلب در انتخابات متهم کند. در این راستا، ترامپ رای گیری پستی را مورد انتقاد قرار داده و ادعا کرد که با تحریک حزب دموکرات، تقلب گسترده ای در انتخابات با سوء استفاده از تمایل بسیاری از رای دهندگان به عدم حضور در صف های طولانی رای گیری، صورت خواهد گرفت.

نشریه فرانسوی لا نوول تریبون در تحلیلی با عنوان گره خوردن سرنوشت انتخابات آمریکا به ویروس کرونا نوشت: یک ماه مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مبارزات انتخاباتی ترامپ 74 ساله و جو بایدن رقیب دموکرات وی که به دلیل همه گیری ویروس کرونا مختل شده بود، با بستری شدن دونالد ترامپ به دلیل ابتلا به ویروس کرونا، شرایط به مراتب متزلزل تر شده است؛ سفرهای وی لغو شده و مناظرات انتخاباتی تلویزیونی وی معین نیست برگزار شود یا نه.

لا نوول تریبون ادامه داد: فهرست مبتلایان به کرونا در کاخ سفید در حال افزایش است؛ ملانیا ترامپ همسر وی، هوپ هیکس مشاور وی، بیل استیپین مدیر ستاد انتخاباتی وی، سه سناتور جمهوری خواه و کلین کانوی مشاور پیشین وی از جمله این افراد هستند.

این نشریه فرانسوی اعلام کرد که جو بایدن 77 ساله به دلیل 90 دقیقه حضور در مناظره انتخابی با ترامپ، دو آزمایش تست کرونا روز جمعه انجام داد و هر دو تست منفی بود؛ اما ممکن است هنوز بیماری وی قابل تشخیص نباشد؛ چرا که دوره کمون ویروس کرونا به طور متوسط پنج روز است، به عبارت دیگر علائم این بیماری ممکن است در روزهای آینده در نامزد دموکرات ظاهر شود؛ در این راستا دموکرات ها به سهل انگاری کاخ سفید در رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی که بازتابی از مدیریت فاجعه بار او در اداره همه گیری کروناست، به شدت انتقاد کردند.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان بلاگ

منبع: ایرنا
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 64427

به "خبرنگاران انتخابات آمریکا زیر سایه تردید و ابهام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انتخابات آمریکا زیر سایه تردید و ابهام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید