تصویب طرح ممنوعیت سلاح در مجلس نمایندگان آمریکا

به گزارش مهسان بلاگ، مجلس نمایندگان آمریکا بامداد شنبه (به وقت تهران) طرحی را برای ممنوعیت سلاح های سبک به تصویب رساند. این مصوبه برای تبدیل شدن به قانون راستا پر پیچ و خم و احتمالا غیرممکنی در پیش رو دارد.

تصویب طرح ممنوعیت سلاح در مجلس نمایندگان آمریکا

به گزارش فارس، این طرح، در صورتی که به قانون تبدیل شده و اجرا گردد هر گونه اقدام آگاهانه برای واردات، فروش، ساخت، انتقال یا مالکیت سلاح نیمه اتوماتیک را جرم تلقی خواهد نمود.

مصوبه مجلس نمایندگان که اکثریت کرسی های آن در اختیار دموکرات ها است برای تبدیل شدن به قانون جهت پر پیچ و خم و احتمالا غیرممکنی در پیش رو دارد. رسانه های آمریکا نوشته اند این طرح بعید است مورد موافقت مجلس سنا که کرسی های آن به صورت 50-50 میان دموکرات ها و جمهوری خواه ها توزیع شده قرار بگیرد.

این طرح با 217 رأی موافق و 213 رأی مخالف در مجلس نمایندگان تصویب شد. نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تصویب آن را گامی حیاتی در مبارزه با شیوع مرگبار خشونت مسلحانه توصیف کرد.

تصویب این طرح در حالی صورت گرفت که نتایج یک تحقیق به تازگی نشان داد شرکت های سازنده سلاح های سبک طی یک دهه گذشته بیش از 1 میلیارد دلار عایدی جمع آوری نموده اند.

نتایج این تحقیق که به وسیله مجلس نمایندگان آمریکا اجرا شده روز چهارشنبه در یک جلسه استماع در کنگر ها ارائه شد. این تحقیق بعد از آن شروع شد که تیراندازی مرگبار در شهر یووالدی در استان تگزاس به کشته شدن 19 دانش آموز مقطع ابتدایی و 2 معلم منجر شد.

منبع: فرارو
انتشار: 11 مرداد 1401 بروزرسانی: 11 مرداد 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 109171

به "تصویب طرح ممنوعیت سلاح در مجلس نمایندگان آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب طرح ممنوعیت سلاح در مجلس نمایندگان آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید