تغییر ساختار تشکیلاتی دانشگاه های علوم پزشکی، تدوین نقشه رشد دانشگاه ها

به گزارش مهسان بلاگ، معاون آموزشی وزارت بهداشت از تدوین نقشه رشد، توسعه و تعالی دانشگاه های علوم پزشکی اطلاع داد و گفت: ساختار تشکیلاتی این مراکز نیز به منظور پاسخگویی به نیازهای جامعه تغییر کرد.

تغییر ساختار تشکیلاتی دانشگاه های علوم پزشکی، تدوین نقشه رشد دانشگاه ها

به گزارش خبرنگاران، دکتر علی اکبر حق دوست ضمن بیان این مطلب تاکید نمود: موج دوم شیوع بیماری کووید 19 و تردیدهای ایجاد شده پیرامون زمان و نحوه آغاز به کار دانشگاهها و مراکز آموزشی، چالش هایی بوجود آورده بود که تصمیم گیری در این رابطه را دچار مشکل می کرد.

وی اضافه نمود: در مورد بازگشایی دانشگاهها اما، سیاست ما کماکان استفاده از آموزش های مجازی برای دروس نظری و محدود کردن آموزش های حضوری به دروس عملی و کارآموزی و کارورزی بوده است. امیدوارم با درایت و تدبیر همکاران در دانشگاه های علوم پزشکی کشور، سال تحصیلی جدید را با برنامه ریزی بهتری سپری کنیم و یاد بگیریم تا در کنار کرونا فعالیت های آموزشی را با قدرت و کیفیت خوب ادامه دهیم.

حق دوست با اشاره به تغییر ساختار تشکیلاتی در معاونت آموزشی و دانشگاه های علوم پزشکی گفت: در شرایط کنونی که تغییرات در جامعه خیلی سریع اتفاق می افتد، اگر ساختارهای قدیمی اصلاح نشوند در پاسخگویی دانشگاه به نیازهای جامعه اختلال ایجاد خواهد شد. با توجه به اهمیت موضوع، قوی تر کردن گروه های آموزشی و گسترش همکاری های درونی و بیرونی بین گروه های آموزشی، مراکز تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان در اولویت قرار می گیرد.

وی همچنین با اشاره به سی و نهمین نشست شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی و آنالیز چالش های آموزشی رشته های دندانپزشکی به دلیل همه گیری کرونا گفت: برای غلبه بر مسائل به ویژه در رابطه با آموزش ادغام یافته با درمان، باید از تجربیات و سطح بندی حوزه درمان در این موضوع استفاده گردد و این تجربیات با توجه به ویژگی های رشته دندانپزشکی، بومی سازی گردد تا فاصله بین درمان، پزشکی و دندانپزشکی به حداقل برسد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت درباره ترویج گفتمان پاسخگویی و دغدغه مند کردن اعضای هیات علمی و دانشجویان نسبت به مسئولیت های اجتماعی گفت: تا وقتی که این بحث در بدنه دانشگاه، در گروه های آموزشی، برنامه های درسی و اذهان اعضاء هیات علمی و دانشجویان رسوخ پیدا نکند، نتیجه عینی و ملموس نخواهد داشت و ضروری است پاسخگویی اجتماعی به طور جدی توسط دانشگاهها در همه سطوح پیگیری گردد.

وی از تدوین نقشه رشد، توسعه و تعالی دانشگاهها و مرجعیت علمی اطلاع داد و گفت: تدوین نقشه رشد و تعالی و تمایز دانشگاهها گام مهم برای نیل به مرجعیت علمی و از اولویت های آموزش پزشکی کشور است. به همین دلیل مرکز نصر کلان پروژه مشخص نقاط تمایزی دانشگاهها را انجام داده و بر اساس شاخصهای علمی و مستندات موجود، نقاط سرآمدی هر دانشگاه احصاء شده است.

حق دوست گفت: در گام بعدی، باید با تعامل با دانشگاهها نقشه راه توسعه و تعالی هر دانشگاه برای رسیدن به مرجعیت علمی تدوین گردد. داشتن نقشه راه مدون می تواند در برنامه ریزی های راهبردی برای توسعه همه جانبه دانشگاهها یاری شایانی کند و منجر به توسعه هدفمند و متوازن گردد.

به گزارش وزارت بهداشت؛ وی درباره بین المللی سازی آموزش پزشکی گفت: تمرکز دانشگاهها، بیشتر روی جذب دانشجوی خارجی در سالهای اخیر بوده، در حالیکه بین المللی سازی مفهوم بسیار وسیع تری از جذب دانشجوی خارجی دارد و ما باید در دانشگاه افرادی در تراز بین المللی تربیت کنیم که بتوانند در سطح بسیار بالایی مدیریت نمایند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در سرانجام از واسپاری مسئولیت برگزاری همایش کشوری آموزش علوم پزشکی به دانشگاه های علوم پزشکی اطلاع داد و گفت: یکی از تصمیم های مهم بعد از برگزاری بیست و یکمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی گرفته شد، این بود که وزارت بهداشت خود به طور مستقیم درگیر اجرای این همایش نباشد و مسئولیت برگزاری آن به دانشگاه های علوم پزشکی واگذار گردد. بنابراین مسئولیت برگزاری همایش بعدی آموزش علوم پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی شیراز واگذار شد.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 63445

به "تغییر ساختار تشکیلاتی دانشگاه های علوم پزشکی، تدوین نقشه رشد دانشگاه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر ساختار تشکیلاتی دانشگاه های علوم پزشکی، تدوین نقشه رشد دانشگاه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید