تلاش ابرکوهی ها برای کسب عنوان پایتختی کتاب ایران

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران/یزد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه گفت: به دنبال کاهش محدودیت های ناشی از شیوع کرونا، جلسه ستاد ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی ابرکوه تشکیل و شرکت در طرح پایتخت کتاب ایران به طور جدی در دستور کار این جلسه قرار گرفت.

تلاش ابرکوهی ها برای کسب عنوان پایتختی کتاب ایران

حمیدرضا بصیری در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، اظهار کرد: ترویج فرهنگ کتاب خوانی، اصل اساسی و رکن رکین اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و یکی از مهم ترین کردهای آن اجرای طرح بزرگ پایتخت کتاب ایران است که تمام ادارات وابسته تلاش می کنند تا به این مهم دست یابند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه افزود: ابرکوه نیز برای شرکت در طرح پایتخت کتاب ایران، ستادی را با عنوان ستاد ترویج فرهنگ کتاب خوانی راه اندازی کرده که علاوه بر برنامه ریزی و اجرای طرح ها و برنامه های کتاب خوانی، به این مهم نیز بپردازد.

کبری ستار دبیر ستاد ترویج فرهنگ کتاب خوانی در باب شرایط و امکان دستیابی ابرکوه به عنوان پایتخت کتاب ایران، گفت: فعال کردن تمام ظرفیت های فرهنگی شهرستان در حوزه کتاب و کتاب خوانی مهم ترین پیش شرط رسیدن به عنوان پایتختی کتاب ایران است که نیاز مبرم به همکاری و همیاری مردم، دستگاه های دولتی و بخش های غیردولتی دارد.

وی افزود: تأمین نیازهای مالی از طرف دستگاه های مرتبط، مهم ترین خواسته ستاد است و اعضای ستاد که از فعالین حوزه کتاب و کتاب خوانی هستند با تمام توان مشغول به فعالیت بوده و انتظار دارند همگام و همراه با اجرای طرح ها و برنامه های کتاب خوانی، نیازهای مالی ستاد نیز برطرف شود.

شهر ابرکوه در سال 97 به همت ستاد نامبرده توانست به عنوان یکی از 20 شهر برگزیده نامزد پایتخت کتاب ایران باشد و اکنون نیز در صورت حمایت های لازم می تواند همچنان در این رقابت ها باقی بماند.

karnikan.ir: مجله کارنیکان: وبلاگ خبری و تحلیلی

kashia.ir: کاشیا | مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 53321

به "تلاش ابرکوهی ها برای کسب عنوان پایتختی کتاب ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلاش ابرکوهی ها برای کسب عنوان پایتختی کتاب ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید