تلفیقی معقول از یک سدان لوکس با ویژگی های اسپرت

به گزارش مهسان بلاگ، نسل هفتم از سدان خانوادگی سوبارو لگاسی در سال 2015 میلادی در نسخه های پایه، پریمیوم، اسپرت، لیمیتد، لیمیتد XT و تورینگ XT به بازار عرضه شد. پاییز سال 97 شمسی بود که نسخه های پایه و پریمیوم این خودروی ژاپنی به تهران آمد؛ نسخه ای که در آن از پلتفرم گلوبال استفاده شده تا بدنه خودرو استحکام بیشتری داشته باشد. در طراحی کابین هم لگاسی بسیار منحصربه فرد است به طوری که در سرعت های بالا صدای فوق العاده کمی در کابین شنیده می گردد. مهندسین ژاپنی با رفع کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط مثبت سعی نموده اند ورژن های جدید لگاسی را جذاب تر طراحی نمایند و برای این کار فضای داخلی و کابین این خودرو را به صورت کامل عوض نموده و از نو طراحی نموده اند. مدل های لگاسی در نوع موتور، شتاب و مصرف سوخت تفاوت آنچنانی و چشمگیری ندارند و فقط وجود بعضی آپشن ها در مدل های مختلف باعث تفاوت این مدل ها شده است. به طور مثال: نسخه های پریمیوم، اسپرت و لیمیتد به نمایشگر جدید 6/11اینچی مجهز هستند، اما در نسخه پایه دو نمایشگر هفت اینچی طراحی شده که بخش سرگرمی، اطلاعاتی و بخش کنترلی HAVC را از یکدیگر تفکیک می نماید.

تلفیقی معقول از یک سدان لوکس با ویژگی های اسپرت

یک سدان خانوادگی با فرم کوپه

نسبت به نسل قبل و رقیبان مطرحی که لگاسی در بازار خودرو دارد، این سدان خانوادگی طوری طراحی شده که حس اسپرت و فرم کوپه در بدنه را به سرنشینان منتقل کند. فرم کلی بدنه به حالت کوپه طراحی شده و با توجه به شیب ملایم سقف تا انتهای خودرو، متقارن به نظر می رسد.

اگر از نمای جانبی این سدان ژاپنی را نگاه کنید متوجه ساده بودن طرح سپرها و گلگیرها خواهید شد، اما خطوط حجم دهنده ای که در این قسمت به کار گرفته شده باعث شده تا از گوشه چراغ عقب تا لبه درِ جلو و امتداد دستگیره ها شکل و حالتی سه بعدی به خود بگیرد. از دیگر نکات ویژه ای که در طراحی این خودرو استفاده شده بدنه مدرن و فضای پایین درهای ورودی و رکاب آن است که زیبایی خاصی به این خودروی ژاپنی می بخشد. در نسخه پایه لگاسی از چرخ های اسپرت 17اینچ استفاده شده و نوع 18 اینچ را فقط در مدل های لیمیتد خواهید دید.

به صورت کلی، ظاهر خودروهای سوبارو لگاسی در دو تیپ استاندارد و اسپرت عرضه می گردد که تیپ اسپرت آن قرار است از سال آینده میلادی وارد ایران گردد.

سریع و ایمن

پیش رانه سوبارو لگاسی در مدل پایه چهار سیلندر 2500 سی سی است که می تواند قدرتی بالغ بر 175 اسب بخار و گشتاور 235 نیوتن متر در دور موتور 4100 دور در دقیقه فراوری کند. در این مدل برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر در ساعت باید چشم هایتان را ببندید و تا عدد نه بشمارید. آن وقت است که خودرو از جا کنده می گردد و با سرعت و شتابی عالی به سرعت در جاده ها می تازد. نهایت سرعت لگاسی با این پیش رانه 210 کیلومتر در ساعت است و میانگین مصرف سوخت 7.5 لیتر در هر صد کیلومتر را از خود ثبت نموده است. این سدان ژاپنی در ترافیک شهری نزدیک به 10 لیتر و در بزرگ راه شش لیتر در هر صد کیلومتر مصرف بنزین دارد. سوبارو لگاسی پیروز شده است تست های تصادف و امنیت خودرو را، که توسط مؤسسه Euro NCAP برگزار می گردد، با امتیاز کامل پشت سر بگذارد و از نظر ایمنی خیال مشتریانش را تا حدود زیادی راحت کند.

مدل های وارداتی سوبارو لگاسی با جعبه دنده اتوماتیک CVT و شش سرعته قابل خرید خواهند بود؛ هرچند هزینه نگهداری این خودرو بالاست و مصرف سوخت بالای این خودرو نسبت به رقیبانش باعث می گردد که بسیاری از افراد در خریدن این خودرو کمی حساسیت به خرج دهند.

به هرحال، اگر طالب خریدن یک سدان خانوادگی خوب، سریع و ایمن هستید، به شما پیشنهاد می کنیم به نمایندگی رسمی سوبارو بروید و با پرداخت 223 میلیون تومان صاحب یک لگاسی شوید.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

سلو بلاگ: سلو بلاگ: محفلی برای هم اندیشی

پریها: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: دیوار
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 11758

به "تلفیقی معقول از یک سدان لوکس با ویژگی های اسپرت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلفیقی معقول از یک سدان لوکس با ویژگی های اسپرت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید