توجه به اقتصاد هنر و ورزش رویکرد جدید اتاق شیراز

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران/فارس رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز، توجه به اقتصاد هنر و ورزش را رویکردهای جدید اتاق شیراز مطرح نمود.

توجه به اقتصاد هنر و ورزش رویکرد جدید اتاق شیراز

به گزارش خبرنگاران ، جمال رازقی صبح سه شنبه 28 دیماه در مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره نوآوری و خلاقیت در طراحی محصولات صنایع دستی و هنرهای سنتی، در شیراز گفت: در همه جهان توجه خاصی به اقتصاد هنر و ورزش می شود و در ایران و خصوصا فارس با توجه به شرایط خشکسالی و مسائل اشتغال، توجه به این دو حوزه می تواند راهگشا باشد.

رازقی با اشاره به نقش صنایع دستی و هنرهای سنتی به همراه گردشگری در اقتصاد استان فارس و ایران، اضافه نمود: با توجه به اینکه ایران در عرصه صنایع دستی، دارای تکنولوژی است، می تواند در بازارهای جهانی جایگاه مناسبی برای خود داشته باشد.

وی گفت: به عنوان مثال زمانیکه در زمینه فرش به دلیل ورود کشورهای ترکیه، پاکستان، هند و چین به بازارهای جهانی و تولید فرش براساس کپی نقشه های فرش ایرانی، ما گبه را جایگزین کرده و توانستیم بازار صادراتی خوبی را در این زمینه داشته باشیم. زیرا تکنولوژی تولید فرش را در اختیار داریم.

رازقی ادامه داد: در سایر صنایع دستی نیز می توانیم به لحاظ برخورداری از تکنولوژی جایگاه خود را در جهان و حتی با وجود رقبای خارجی، حفظ کنیم و ارتقاء بخشیم.

رئیس اتاق بازرگانی شیراز با اشاره به اینکه کشاورزی به دلیل خشکسالی های مستمر در فارس با چالش جدی روبرو بوده و توسعه صنعت خصوصا صنایع آب بر هم با مشکل روبرو است، گفت: با توجه به پائین بودن میزان سرانه سرمایه مورد نیاز برای اشتغال هر نفر در حوزه صنایع دستی، می توان با برنامه ریزی در این حوزه، اشتغال مناسبی را ایجاد کرد.

رازقی تاکید کرد: برای دستیابی به رشد اقتصادی 6 تا 8 درصد مد نظر برنامه های توسعه، بین 600 تا 800 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی نیازمند هستیم.

وی با اشاره به قرار دریافت در سالگرد امضای برجام و ضمن قدردانی از دولت تدبیر و امید به واسطه اقدامات دیپلماتیک مناسب منجر به گشایش های فراوان در حوزه های مختلف، گفت: نباید صادرات صنایع دستی را محدود به فرش بدانیم و در تمام عرصه های صنایع دستی این قابلیت وجود دارد.

رازقی اعتقاد دارد که با رشد صنایع دستی می توان بسیاری از مسائل عرصه اشتغال و اقتصاد را خصوصا در استان فارس حل کرد.

به گزارش خبرنگاران منطقه فارس، صبح سه شنبه 28 دیماه نخستین جشنواره نوآوری و خلاقیت در طراحی صنایع دستی در اتاق بازرگانی شیراز آغاز به کار کرد.

این جشنواره که چهار روز ادامه خواهد داشت، شامل بخش های کارگاهی، ورک شاپ های آموزشی، نمایشگاه و ... است که تا ظهر جمعه ادامه خواهد داشت.

در حاشیه افتتاحیه این جشنواره، از سه کتاب و نمایشگاه صنایع دستی، رونمایی شد.

نشست های تخصصی هویت شناسی شیراز، طراحی و بسته بندی محصولات صنایع دستی، اشتغال پایدار در هنرهای سنتی و صنایع دستی و اقتصاد هنر و نوآوری در صنایع دستی و ورکشاپ تخصصی صنایع دستی، از برنامه های امروز و روزهای آینده این جشنواره اعلام شده است.

مجله دیتاپد: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

تفطن: تفطن: مجله مطالب خواندنی سفر و گردشگری

مجله آراد: مجله آراد: گفتگوی آزاد و اخبار روز

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 37454

به "توجه به اقتصاد هنر و ورزش رویکرد جدید اتاق شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توجه به اقتصاد هنر و ورزش رویکرد جدید اتاق شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید