تیغ مصدومیت زیر گلوی 4 ستاره ایران در آستانه المپیک، سبد مدال ها کوچک می گردد؟

به گزارش مهسان بلاگ، مصدومیت چهار نفر از ستاره های ورزش ایران کمتر از هفت ماه مانده به شروع رقابت های المپیک 2020 توکیو به یکی از اصلی ترین دل مشغولی های ورزش کشور تبدیل شده است.

تیغ مصدومیت زیر گلوی 4 ستاره ایران در آستانه المپیک، سبد مدال ها کوچک می گردد؟

به گزارش خبرنگاران، بعضی ستاره های ورزش ایران که از شانس کسب مدال در المپیک 2020 توکیو برخوردارند و بعضا در دوره قبلی المپیک در برزیل پیروز به کسب مدال شده بودند، کمتر از هفت ماه مانده به سی ودومین دوره المپیک با مصدومیت دست و پنجه نرم می نمایند؛ مصدومیت هایی که با نگرانی و دغدغه ورزش دوستان و اهالی ورزش به منظور حضور قدرتمندتر کاروان ایران در المپیک توکیو همراه شده است و در چنین شرایطی فدراسیون پزشکی ورزش به عنوان فدراسیون مسئول در حوزه سلامت ورزشکاران وظیفه سنگین تری را عهده دار خواهد بود؛ فدراسیونی که بیش از یک ماه است تحت سرپرستی اداره می گردد و سرنوشت انتخابات ریاست آن در هاله ای از ابهام واقع شده است.

با این حال چهار نفر از ستاره های ورزش ایران شامل حسن یزدانی، سهراب مرادی، کیمیا علیزاده و علیرضا کریمی در آستانه المپیک 2020 توکیو با مصدومیت روبرو شده اند که در ادامه به آنالیز آخرین شرایط آن ها پرداخته ایم.

حسن یزدانی

یزدانی به عنوان قهرمان المپیک 2016 ریو، دارنده 2 مدال طلا از مسابقات قهرمانی دنیا 2017 و 2019، صاحب مدال نقره قهرمانی دنیا 2015 و نیز برنز قهرمانی دنیا 2018 است که در سال 2017 نیز از سوی فدراسیون دنیای کشتی به عنوان بهترین کشتی گیر مرد دنیا برگزیده شد و مصدومیت او در آستانه المپیک به عنوان یک شوک به ورزش ایران تلقی می گردد، هرچند که به نظر می رسد او تا 2 ماه دیگر می تواند به تمرینات بازگردد و ظرف حدود پنج ماه مانده به شروع رقابت های المپیک شرایط مطلوبش را به دست آورد.

دوم دی ماه امسال بود که حسن یزدانی با پیروزیت تحت عمل جراحی آرتروسکپی نهاده شد و به گفته دکتر سهراب کیهانی پزشک معالجش، شرایط زانوی او مناسب است و طبق پروتوکلی که ارائه شده بود پس از شش هفته می تواند به انجام فعالیت های ورزشی بازگردد و در المپیک حضور یابد.

وی همچنین در مورد نگرانی های به وجود آمده در مورد رباط صلیبی ای سی ال این کشتی گیر نیز، بیان کرد که ای سی ال این قهرمان ملی کاملا سالم است و مصدومیت به وجود آمده مربوط به مینیسک خارجی یزدانی بود که خداراشکر با پیروزیت تحت عمل جراحی نهاده شد.

سهراب مرادی

سهراب مرادی که قهرمانی المپیک 2016 ریو و قهرمانی دنیا 2017 آناهیم و 2018 عشق آباد و بازی های آسیایی 2018 جاکارتا را در کارنامه دارد، خردادماه امسال بود که در تمرینات و هنگام زدن وزنه 200 کیلوگرمی از ناحیه کتف و آرنج دچار مصدومیت شد و در نهایت اواخر مردادماه این قهرمان وزنه برداری المپیک و دنیا پس از انجام یک دوره درمانی در آلمان تحت عمل جراحی نهاده شد. پزشکان در آلمان به این نتیجه رسیدند که اگر شانه سهراب مرادی جراحی گردد بهتر است، چرا که با تزریق آمپولی که از آمریکا رسیده بود نیز نتوانستند به نتیجه لازم برسند.

در مورد مرادی پس از انجام عمل جراحی باید ترمیم و تقویت عضله اش تکمیل و همچنین دوره نقاهت عمل جراحی طی می شد که این مسئله نزدیک به 2 ماه زمان احتیاج داشت که پایان اواسط مهرماه امسال دست به وزنه شد.

با این وجود سهراب مرادی در مسابقات وزنه برداری سوییس که گزینشی المپیک 2020 بود و پنجم آبان ماه برگزار گردید شرکت کرد در این مسابقات که سطح آن برنز بود، 90 امتیاز گرفت. پس از این مسابقات نیز مرادی در مسابقات وزنه برداری ترکیه که گزینشی المپیک 2020 بود در دسته 109 کیلوگرم نیز وزن کشی کرد اما وزنه نزد.

کیمیا علیزاده

علیزاده تکواندوکار زن ایرانی است که در بازی های المپیک ریو 2016 در وزن 57 کیلوگرم زنان برنده مدال برنز شد و به عنوان نخستین و تنها زن ایرانی در تاریخ ورزش ایران که در بازی های المپیک پیروز به کسب مدال شده است نام گرفت.

علیزاده که قرار بود در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا به روی شیاپ چانگ برود 14 مردادماه سال گذشته به دلیل مصدومیت(پارگی رباط صلیبی پای چپ) این رقابت ها را از دست داد و علی رغم پشت سر گذاشتن دوران نقاهت پس از جراحی، نتوانست در رقابت های قهرمانی دنیا 2019 منچستر هم مبارزه کند.

این تکواندوکار اواسط شهریورماه سال گذشته برای دومین بار طی یکسال پای خود را به تیغ جراحان سپرد و پیش از این نیز مهرماه سال 96 از ناحیه مچ پا تحت عمل جراحی نهاده شده بود.

در بین ورزشکاران ایرانی که از شانس کسب مدال برخوردار بودند، شرایط علیزاده از سایرین پیچیده تر است و هرچند که تیرماه امسال از سوی سرمربی تیم ملی تکواندو دانشجویان ایران اعلام شد که این ورزشکار دو ماه است تمرینات فشرده خود را شروع نموده است، با این وجود شرایط کسب سهمیه و میزان آمادگی علیزاده به منظور شرکت در رقابت های المپیک 2020 توکیو چندان خوب نیست و احتمال اینکه او به مسابقات گزینشی المپیک نرسد، فعلا نامعین است.

علیرضا کریمی

علیرضا کریمی دارنده یک مدال نقره و دو مدال برنز در مسابقات قهرمانی دنیا و سه مدال طلای آسیا و قهرمانی مسابقات کشتی آزاد در بازی های آسیایی است که همانند حسن یزدانی به تازگی در مسابقات باشگاه های دنیا دچار آسیب دیدگی شده است. در معایناتی که از کریمی به عمل آمد معین شد رباط صلیبی قدامی علیرضا کریمی پاره شده است، هرچند که این پارگی کامل نیست.

به گفته دکتر سهراب کیهانی-عضو کمیته پزشکی فدراسیون کشتی تکلیف حضور قطعی علیرضا کریمی کشتی گیر آزاد کار ایران در المپیک 2020 توکیو، سه تا چهار ماه دیگر معین خواهد شد و تصمیم بر این است که مرحله به مرحله فرایند درمانی او پیش رود و به ورزشکار فرصت و شانس حضور در المپیک داده گردد.

در مورد این کشتی گیر تزریق داخل زانو اجرا شده است و از امروز(یکشنبه) فیزیوتراپی و از 2 هفته دیگر نیز تمرینات بدنسازی اش شروع می گردد و در هر مرحله شرایط کریمی آنالیز خواهد گردد و هر دو هفته ارزیابی مجدد صورت می گیرد.

کیهانی در ارتباط با شرایط این کشتی گیر بیان کرد که رسیدن علیرضا کریمی به المپیک قطعی نیست و قرار است او در المپیک یک وزن بالاتر کشتی بگیرد و به طور قطع در جام تختی حضور نخواهد داشت و شش هفته دیگر در مورد اینکه او در چه سطحی تمریناتش را شروع کند تصمیم گیری خواهد شد و سه تا چهار ماه دیگر نیز معین می گردد که امکان حضور در المپیک میسر خواهد بود یا خیر.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سبزوار: سبزوار: با مجله خبری تحلیلی سبزوار بروز باشید

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 31686

به "تیغ مصدومیت زیر گلوی 4 ستاره ایران در آستانه المپیک، سبد مدال ها کوچک می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیغ مصدومیت زیر گلوی 4 ستاره ایران در آستانه المپیک، سبد مدال ها کوچک می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید