ثبت ملی 2 منبر تاریخی در آران و بیدگل

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران وبیدگل گفت: 2 منبر تاریخی شهر نوش آباد در آخرین نشست شورای ثبت آثار وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به ثبت ملی رسید.

ثبت ملی 2 منبر تاریخی در آران و بیدگل

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، سید حسین چاکری اضافه نمود: کار مستندنگاری و تهیه پرونده ثبت این اثرهای با ارزش تاریخی از سوی پایگاه میراث فرهنگی شهر نوش آباد اجرا شده بود و روز گذشته ثبت نهایی آن در وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور انجام شد.

وی بیان نمود: منبر چوبی حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) و منبر چوبی حسینیه امام حسین (ع) نوش آباد یادگار دوران صفویه و قاجاریه است که شماره ثبت آن پس از فرایندهای معمول، در یک ماه آینده اعلام خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران وبیدگل اضافه نمود: بیش از 100 اثر ارزشمند تاریخی در شهر نوش آباد وجود دارد که تا به امروز 20 اثر آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

500 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی با ارزش در مجموع در شهرستان آران وبیدگل شناسایی شده است که از میان آنها 142 مورد تا کنون در فهرست اثرهای ملی به ثبت رسیدند.

شهر نوش آباد با جمعیت نزدیک به 12 هزار نفر در فاصله نزدیک به 3 کیلومتری آران وبیدگل قرار گرفته است.

شهرستان آران وبیدگل با جمعیت بیش از 103 هزار نفر در فاصله نزدیک به 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 35449

به "ثبت ملی 2 منبر تاریخی در آران و بیدگل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت ملی 2 منبر تاریخی در آران و بیدگل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید