روایت ها از جاذبه های گردشگری باید دگرگون گردد

به گزارش مهسان بلاگ، ایرنا/ براساس سخنان قائم مقام وزارت میراث فرهنگی کشور، روایت ها از جاذبه های گردشگری باید دگرگون گردد.

روایت ها از جاذبه های گردشگری باید دگرگون گردد

باید چند کار مهم در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انجام دهیم، اول اینکه روایت های ما از جاذبه های گردشگری باید دگرگون گردد وقتی صحبت از گردشگری می گردد مردم اغلب فقط اصفهان، فارس و مازندران و گیلان را در نظر می گیرند درصورتیکه همه جای ایران دیدنی است.

علی دارابی در حاشیه بازدید از غرفه اصفهان در نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی تهران گفت: ثبت دنیای روستاهای صنایع دستی برای ما افتخار بزرگی است، به همین علت بخش بیشتر نمایشگاه گردشگری تهران به صنایع دستی و روستاها اختصاص دارد.

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی با بیان اینکه از طرفی سه روستای ایران در حوزه صنایع دستی ثبت دنیای شده اند، ادامه داد: در گذشته روستا مهد کسب و کار و پایگاه فراوری و فرهنگ بوده است و بسیاری از مشاهیر و مفاخر ما برخاسته از روستاها هستند.

بیش از 450 غرفه در 10 سالن نمایشگاه

دارابی اضافه کرد: در همین نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی به رغم مسائل کرونا در 10 سالن بزرگ نمایشگاه بیش از 450 غرفه دایر شده است و بخش بیشتر این نمایشگاه به صنایع دستی اختصاص داده شد.

دارابی گفت: هنرمندان صنایع دستی بیش از 12 استان کشور که جز منطقه ها کمتر برخوردار هستند در این نمایشگاه از حمایت های جامع وزارت میراث فرهنگی برخوردار شدند که البته در مقابل جایگاه و ارزش هنرمندان کار خاصی نیست، اما به میزان بضاعت خود قدمی برداشتیم.

وی گفت: با تاکیداتی که وزیر میراث فرهنگی بر سیاست تمرکززدایی و تفویض اختیار دارند کوشش می کنیم نگاهمان صرفا به کلانشهرها نباشد اگرچه مهم هستند، اما باید به روستاها و منطقه ها کمتر برخوردار از جهات مختلف امنیت، اقتصاد، شغل، کسب و کار، فراوری ثروت ملی و سرمایه اجتماعی هم توجه داشته باشیم.

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی گفت: مقدمات نهضت تفویض اختیار انجام و 60 مورد از موارد قابل تفویض شناسایی شده و از استانها خواسته ایم که اموری که قابلیت تفویض اختیار به شهرستان ها را دارند نیز معین نمایند.

وی درباره حضور هنرمندان صنایع دستی و فعالان گردشگری اصفهان در نمایشگاه گفت: غرفه اصفهان بسیار زیبا و نوآوارنه طراحی شده است و اتاق بازرگانی به خوبی به مسئولیت اجتماعی در حوزه فرهنگ عمل نموده است.

دارابی گفت: دنیا بدون ایران و ایران بدون اصفهان قابل تصور نیست، برای اصفهان باید بیش از اینها کار کرد، آثار بزرگ تمدنی میراث فرهنگی جمع شده است بخصوص اصفهان شهر دنیای صنایع دستی ایران است.

دارابی شرح داد: در سال 1965 از دهکده دنیای صحبت شد و کمتر از 40 سال سخن از جامعه شبکه ای به میان آمد که دنیا شبکه متصل بهم است و همه چیز به رسانه های نوین مرتبط شد باید کارکرد و اثرگذاری رسانه های نوین را بشناسیم.

وی اصفهان و شیراز را نگین میراث فرهنگی و گردشگری ایران دانست و اضافه کرد: اصفهان مرکز صنایع دستی ایران است باید از رسانه های چند منظوره برای معرفی جاذبه های فرهنگی تاریخی طبیعی صنایع دستی هم برای مردم ایران هم برای دنیا استفاده گردد.

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی گفت: اکنون جنگ روایتهاست ما داشته های بسیار ارزشمند میراث فرهنگی داریم اما اگر نتوانیم آنها را به زیبایی معرفی کنیم از جامعه دنیای جا می مانیم.

وی گفت ایران در رتبه بندی دنیای از نظر ثبت دنیای آثار در جایگاه نهم دنیا و در آسیا در رتبه سوم واقع شده است، باید کوشش کنیم در قاره کهن به رتبه نخست برسیم و در دنیا هم به چنین جایگاهی برسیم که دسترسی به آن چندان دور نیست.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان بلاگ

منبع: همگردی
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 108246

به "روایت ها از جاذبه های گردشگری باید دگرگون گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت ها از جاذبه های گردشگری باید دگرگون گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید