جالب ترین اسباب بازی های تازه بچه ها

به گزارش مهسان بلاگ، فناوری در اسباب بازی های بچگانه

امروزه شرکت های بزرگ تمام کوشش خود را به کار می بندند تا با فراوری اسباب بازی های مجهز به فناوری های پیشرفته که گاهی اوقات جنبه آموزشی نیز دارند، سهمی از بازار بزرگ را به خود اختصاص دهند. به همین دلیل نگاهی به بعضی از جالب ترین اسباب بازی های نوین در سال 2016 داریم. با خبرنگاران همراه باشید.

جالب ترین اسباب بازی های تازه بچه ها

بلوک های SAM Lab:

بلوک های این بازی هوشمند مانند لگوهایی مجهز به اینترنت اشیا است. در بلوک ها دکمه های مختلف، موتورهای DC و ماژول های نوری RGB نیز هست. بچه ها می توانند با استفاده از برنامه ای که روی کامپیوتر نصب می گردد، لینک های مجازی میان بلوک ها بوجود آورده و آنها را به طور بی سیم به هم وصل نمایند. به این ترتیب اسباب بازی های خاصی ساخته خواهد شد. این بازی اولین بار در نمایشگاه اسباب بازی لندن 2016 رونمایی شد. در نمایشگاه نیز از این بلوک ها برای ساخت یک اتومبیل اسباب بازی کنترل از راه دور، ساخت یک روبات و حتی زنگ بیدار باش در اتاق خواب استفاده شد که با توجه به رنگ نور خانه، طیف رنگی خاصی را از خود ساطع می کرد. اما مهم ترین مشکل این بازی، شارژ کم بلوک های هوشمند بی سیم آن است. به همین علت باید گاهی اوقات بازی را متوقف کرد تا بلوک ها مجددا شارژ شوند.

توپ روباتیک:

این اسباب بازی که Sphero SPRK+ نام دارد بیشتر از جنبه آموزشی برخوردار است. در این بازی به جای کنترل توپ روباتیک از طریق یک عصا، کاربر می تواند با یک برنامه موبایلی این روبات را کنترل کند. این بازی برای بچه ها 8 ساله و بالاتر مناسب است. می توان مشوق آنها بود تا در بازی هایی مانند مارپیچ یا تقلید رنگ های سیاره های منظومه شمسی از این توپ استفاده نمایند. هنگام بازی، بچه ها می توانند داخل توپ را نیز ببینند و به این ترتیب درک بهتری از توپی که کنترل می نمایند دارند.

ساعت مچی دست ساز با Mover Kit:

شرکت Tech Will Save Us چند پروژه مختلف دارد که هدف همه آنها آموزش درباره فناوری به بچه ها و همزمان ساخت دستگاه هایی مانند دسته کنسول بازی های کامپیوتری، دستگاهی برای آب دادن به گل ها یا بلندگو است. در هرحال این اسباب بازی نو که برای بچه ها 8 ساله و بالاتر مناسب است، به بچه ها این اجازه را داده ساعت مچی دلخواهشان را بسازند. این اسباب بازی مجهز به حسگرهای مختلف و نور است. بچه ها می توانند با استفاده از یک برنامه کدگذاری ساده، برنامه های موبایل را برای ساعت مچی شان تنظیم نمایند. این برنامه موبایلی از کاربر درخواست می نماید کارهای مختلفی انجام بدهد؛ مثلا بپرد، بدود یا دستش را تکان بدهد.

قلم سه بعدی: این قلم سه بعدی نخستین مرتبه در نمایشگاه اسباب بازی لندن رونمایی شد و در همان جا با استقبال بسیار خوبی روبرو شد. کودک از طریق این اسباب بازی می تواند نقاشی های سه بعدی خارق العاده ای بسازد. در این قلم، رنگ بیوپلاستیکی به کار برده شده که در مجاورت هوای آزاد سرد و سخت می گردد. این اسباب بازی قالب ها و نسخه های از پیش ساخته شده ای نیز دارد که ایده هایی نیز به بچه ها خواهد داد.

بلوک های آهنربایی LittleBits:

در این بازی، بلوک ها از طریق آهن ربا به یکدیگر وصل خواهند شد. این به آن معنا است که حوزه کاربرد این بازی محدودتر است، اما در عوض نیازی به انتظار برای شارژ شدن بلوک ها نیست. این بازی هدیه مناسبی برای بچه ها است. این بازی شامل 199 بلوک و هدایت های مرحله به مرحله برای ساخت 8 وسیله مانند یک گاو صندوق مخفی، زنگ رستوران و غیره است.

عکاسی از بلوک های Bloxels:

بچه ها با کنار هم قرار دادن بلوک های پلاستیکی رنگی در شبکه Bloxels، می توانند یک بستر بازی ویدئویی بسازند که روی دستگاه های اندروید یا iOS کار می نماید. هنگامی که آنها یک اتاق یا سطح را می سازند، می توانند با استفاده از دوربین تلفن موبایل یا تبلت، از شبکه شان عکس بگیرند و به این ترتیب آنچه ساخته اند به برنامه بازی افزوده می گردد. حروف و اعداد نیز به همین شکل ساخته می شوند. این بازی برای بچه ها 8 تا 12 ساله مناسب است.

کامپیوتر بچگانه Kano Complete:

وقتی کامپیوتری در اختیار بچه ها می گذارید، می توانند بازی های مختلفی انجام دهند، اما به جای آن می توان ساخت یک کامپیوتر را به آنها یاد داد. کانو نیز یک کیت کامپیوتر سازی برای بچه ها است که هدف آن ساخت و بازی با کامپیوتر به شیوه ای سرگرم نماینده است. این اسباب بازی دستورالعمل ساده ای داراست و بنابراین کارکردن با آن برای بچه ها لذت بخش است.

منبع: الی گشت
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 105850

به "جالب ترین اسباب بازی های تازه بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جالب ترین اسباب بازی های تازه بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید