جدایی کاوه رضایی از شارلروا قطعی شد

به گزارش مهسان بلاگ، باشگاه شارلروا قادر به حفظ بهترین گلزن و ستاره ایرانی اش نیست و احتمالا این مهاجم به کلوب بروژ برمی شود.

جدایی کاوه رضایی از شارلروا قطعی شد

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، در شرایطی که هنوز شرایط تعطیلی کامل یا ادامه مسابقات ژوپیر لیگ بلژیک به طور رسمی مشخص نشده و یوفا با اتمام بازی های این کشور و مشخص کلوب بروژ به عنوان قهرمان مخالفت نموده، اما بازار جابجایی به صورت غیررسمی در این کشور شروع شده که چنین شرایطی به بازیکنان ایرانی هم مرتبط می شود.

کاوه رضایی بعد از درخشش و حضور یک ساله در بازی های داخلی و به ویژه آسیایی استقلال، در فصل 18-2017 لژیونر شد و به شارلروا پیوست که در فصل نخست بازی برای تیم بلژیکی نیز فوق العاده ظاهر شد و با به ثمر رساندن 16 گل، در رده چهارم جدول برترین گلزنان ژوپیر لیگ نهاده شد و با 6 پاس گل، بهترین پاسور تیمش بود که این عملکرد موجب شد مورد توجه تیم قهرمان این رقابت ها قرار بگیرد.

این مهاجم بلند قامت فصل 19-2018 را نیز با شارلروا شروع کرد، اما بعد از گذشت چهار هفته و به ثمر رساندن 3 گل طی این مدت، قراردادش با کلوب بروژ را با مبلغ 5 میلیون یورو به امضاء رساند که در آن مقطع، رکورد جابجایی ژوپیر لیگ بلژیک را هم شکست.

در شرایطی که انتظار می رفت کاوه بتواند روزهای خوب در شارلروا را در کلوب بروژ نیز ادامه دهد، اما روی دور بدشانسی افتاد و با آسیب دیدگی های پیاپی نتوانست تا انتها فصل خودی نشان دهد تا با این شرایط تیم ملی و جام ملت های آسیا را هم از دست دهد.

رضایی بعد از پیوستن به کلوب بروژ، در سه مسابقه پیاپی ژوپیر لیگ حضور ثابت در ترکیب داشت و پیروز شد یک گل هم مقابل زولته وارگم به ثمر رساند ولی مصدومیت بدموقع قبل از نخستین ملاقات مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا برابر دورتموند، اجازه نداد او تجربه بازیِ هیجان انگیز مقابل زنبورها را به دست آورد و در ملاقات برگشت هم برابر این تیم نیمکت نشین بود.

او بعد از غیبت در 6 مسابقه پیاپی، در هفته یازدهم ژوپیر لیگ به ترکیب کلوب بروژ بازگشت و مقابل واسلند بورن که به تساوی یک بر یک رسیدند، پاس تک گل تیمش را داد و همین اتفاق موجب شد تا در ملاقات بعدی در لیگ قهرمانان برابر موناکو فرانسه از ابتدا به میدان برود، اما او بعد از همان مسابقه، دیگر تجربه حضور در ترکیب بروژ را به دست نیاورد و به یک نیمکت نشین ثابت و البته بازیکنِ همواره مصدوم تبدیل شد.

مهاجم سابق استقلال در 6 مسابقه بعدی برای کلوب بروژ، یک بار نیمکت نشین و در پنج ملاقات دیگر یار جانشین تیم اش بود و در این بین دو بازی هم برای تیم ملی ایران مقابل ترینیدادوتوباگو و ونزوئلا انجام داد، اما پس از آن مقطع و قرار دریافت جزو نفرات ذخیره تیمش برابر دورتموند و استاندارد لیژ، 8 بازی را به علت آسیب دیدگی از دست داد.

بعد از آن کاوه رضایی تنها در سه ملاقات حضور کوتاه مدت به عنوان بازیکن تعویضی داشت و از هفته سوم مرحله پلی آف ژوپیر لیگ تا انتها فصل 19-2018 باز هم مصدوم شد تا با زدن یک گل در 11 مسابقه، سال کابوس وار خود را به انتها برساند و به درهای خروج از کلوب بروژ نزدیک شود.

او در ابتدای فصل 20-2019 عضو کلوب بروژ بود، اما در سه ملاقات نیمکت نشین ژوپیر لیگ و در یک ملاقات نیمکت نشین بود؛ کاوه در دو بازی پلی آف لیگ قهرمانان اروپا هم جزو نفرات ذخیره قرار داشت ولی پس از آنکه در مرحله نهایی همین رقابت به عنوان بازیکن تعویضی برابر لاسک اتریش به میدان رفت، دوباره به جمع گورخرها(لقب شارلروا) بازگشت.

بازگشت رایگان و قرضی کاوه رضایی با دریافت یک چهارم دستمزدی که در کلوب بروژ می گرفت، شاید از نظر اقتصادی برای او منفعت چندانی نداشت، اما او را احیاء کرد و شرایطی رقم زد تا این بار و در آستانه اتمام فصل، عدم تمایل بروژی ها تبدیل به علاقه مندی آنها شود.

کاوه رضایی در 18 حضور ثابت و 4 حضور تعویضی در این فصل ژوپیر لیگ بلژیک، پیروز شد برای شارلروا 12 گل به ثمر رساند تا اکنون در رده سوم جدول برترین گلزنان بایستد و در کنار آن با ثبت 4 پاس گل، موثرترین بازیکن تیمش در تعداد گل های این فصل شارلروا و قرار دریافت شان در صندلی سوم جدول باشد.

اکنون که به انتها لیگ های فوتبال و پنجره جابجایی تابستانی نزدیک می شویم، کاوه رضایی مثل دو سال قبل دوباره از شارلروا جدا می شود و احتمالا باز هم به کلوب بروژ برمی شود.

عملکرد درخشان کاوه موجب شده تا مسؤولان باشگاه و طرفداران کلوب بروژ تمایل زیادی برای بازگشت رضایی داشته باشند و از طرف دیگر شارلروا و مهدی بیات، مالک ایرانی این باشگاه که بخاطر کمبود منابع اقتصادی در حفظ این ستاره ایرانی ناتوان هستند، قادر به جذب دائمی او از صدرنشین ژوپیر لیگ نیستند.

با وجود احتمال زیادی که بعضی از رسانه های بلژیکی از جمله RTBF مبنی بر بازگشت کاوه به کلوب بروژ می دهند، اما بسیاری از طرفداران فوتبال در سایت voetbal نیز معتقد هستند او به باشگاه دیگری و حتی خارج از بلژیک خواهد رفت و بعد از سه سال بازی در این رقابت ها، میخواهد فضای جدیدی را تجربه کند.

مدیر اجرایی باشگاه رسما اعلام نموده در تابستان قصد حفظ تمام بازیکنان را دارند، اما نمی توانند کاوه رضایی که به عنوان بازیکن قرضی به این تیم آمده بود را حفظ نمایند و به همین دلیل این مهاجم ایرانی بعد از یک فصل درخشان به کلوب بروژ برمی شود.

این مهاجم 28 ساله و گران قیمت فوتبال بلژیک، بدون تردید یکی از مهم ترین چهره های فوتبال ایران در جابجایی تابستانی خواهد بود و طرفداران او امیدوار هستند تا اگر به تیم بهتری در کشورهای اروپایی انتقال پیدا نمی کند، به کلوب بروژ برشود تا فصل آینده دوران تلخ حضورش در این تیم را جبران کند و در لیگ قهرمانان اروپا نیز خوش بدرخشد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 49223

به "جدایی کاوه رضایی از شارلروا قطعی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدایی کاوه رضایی از شارلروا قطعی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید