جزئیات برنامه AFC برای تغییر برنامه انتخابی جام جهانی در آسیا

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، رسانه های ورزشی کشورهای عربی امروز پر از گزارش هایی است که حکایت از نامه نگاری کنفدراسیون فوتبال آسیا با فدراسیون های عضو خود و تلاش برای متقاعد کردن آنها برای تغییر تاریخ بازی های انتخابی جام جهانی 2022 قطر است.

جزئیات برنامه AFC برای تغییر برنامه انتخابی جام جهانی در آسیا

AFC پیش از این به دلیل ویروس کرونا، مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 که در حکم مسابقات انتخابی جام ملت های 2023 آسیا هم هست را به دلیل شیوع ویروس کرونا نزدیک به یک سال به تعویق انداخت. در آخرین اعلام رسمی AFC، مقرر شد دورهای پنجم تا هشتم این رقابت ها در فروردین و خرداد 1400 برگزار شود اما حالا کنفدراسیون آسیا طرح دیگری را در دست بررسی دارد و آن را با کشورهای عضو خود به مشورت گذاشته است.

روزنامه عمانی: AFC خواستار لغو بازی های ماه می و ژوئن است

روزنامه عمان الریاضی عمان در این ارتباط گزارش مفصلی را کار کرده و به این موضوع پرداخته است. این روزنامه اعلام کرد پیشنهاد کنفدراسیون آسیا برای برگزاری بازی های انتخابی جام جهانی به صورت متمرکز، جدی است و این نهاد، درب را برای دریافت پرونده های میزبانی کشورها باز می کند. علت این مسئله، محدود کردن شیوع ویروس کرونا و اقدامات پیشگیرانه کشورها برای مقابله با این ویروس ذکر شده است.

این روزنامه نوشت: اطلاعات ما نشان می دهد AFC نامه هایی را به تمام فدراسیون ها ارسال کرده و در آن خواستار به تعویق انداختن توافق برگزاری بازی های ملی در ماه های می و ژوئن شده است. در این نامه ها بر تعهد و مسئولیت بزرگ AFC برای حفظ سلامتی و ایمنی تیم های شرکت کننده تاکید شده است.

روزنامه الریاضیه عربستان: انجام مسابقه در فروردین بعید است

روزنامه الریاضیه عربستان به نقل از یک منبع آگاه در کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد AFC قصد دارد مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 و انتخابی جام ملت های 2023 آسیا را به صورت متمرکز برگزار کند و کشورهایی که خواستار میزبانی هستند، می توانند درخواست خود را ارائه بدهند.

بنا بر گزارش این روزنامه، کنفدراسیون آسیا پیشنهاد داده است مرحله هفتم تا دهم انتخابی جام جهانی از 3 تا 15 ماه ژوئن (13 تا 25 خرداد 1400) برگزار شود و این پیشنهاد مورد موافقت فیفا قرار گرفته است.

در بخشی از خبر الریاضیه آمده است: انجام مسابقه در ماه مارس (فروردین) بعید است مگر در موارد خاص. همین منبع اظهار کرد که کمیته مسابقات AFC توصیه کرده است مسابقات از 25 مارس آغاز شود و در ماه ژوئن به نتیجه برسد.

سایت گل: عربستان دنبال برگزاری بازی ها در زمین بی طرف بود!

سایت عربی گل هم در خبری اختصاصی اعلام کرده است که AFC در نامه نگاری با فیفا، از فدراسیون جهانی درخواست کرده است مسابقات انتخابی جام جهانی در قاره آسیا به تعویق بیافتد. کنفدراسیون آسیا خواستار این است که به جای برگزاری بازی ها بین 22 تا 30 مارس، مسابقات این مقطع زمانی به 31 ماه می تا 15 ژوئن منتقل شود.

این روزنامه همچنین مدعی شد کشورهای عربی و در راس آنها کشور عربستان درخواست برگزاری مسابقات در زمین بی طرف را ارائه کرده بودند که با درخواست آنها مخالفت شده است!

اخبار ورزش امارات: AFC با درخواست تایلند مخالفت کرد

در این میان، بعضی از فدراسیون های آسیایی حتی اقدامات خود را برای دریافت میزبانی آغاز کرده اند و به دنبال این هستند در تعامل با AFC، شرایط را به بهترین شکل برای خود رقم بزنند. اخبار ورزش امارات در همین ارتباط اعلام کرد کشور تایلند درخواست کرده بود میزبانی بازی های باقیمانده گروه G انتخابی جام جهانی را از آن خود کند ولی کنفدراسیون آسیا با این درخواست مخالفت کرده است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

سلو بلاگ: سلو بلاگ: محفلی برای هم اندیشی

پریها: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 77432

به "جزئیات برنامه AFC برای تغییر برنامه انتخابی جام جهانی در آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات برنامه AFC برای تغییر برنامه انتخابی جام جهانی در آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید