جزئیات برگزاری کنفرانس بین المللی سیموست 2021 اعلام شد

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس موزه ملی علوم و فناوری ایران جزئیات برگزاری چهل و هشتمین کنفرانس سالانه موزه ها و مراکز علم جهان (سیموست) را گفت.

جزئیات برگزاری کنفرانس بین المللی سیموست 2021 اعلام شد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، سیف اله جلیلی رئیس موزه ملی علوم و فناوری ایران گفت: چهل و هشتمین کنفرانس سالانه موزه ها و مراکز علم دنیا (سیموست) که به میزبانی موزه ملی علوم و فناوری ایران در آبان ماه 1400 برگزار می گردد.

وی ادامه داد: این کنفرانس چند پیش همایش خواهد داشت که پیش همایش اول این کنفرانس روز شنبه اول خرداد 1400 و همزمان با هفته دنیای محیط زیست در دو محور موزه ها و آموزش محیط زیستی و موزه ها و شهروندی محیط زیستی با حضور هفت سخنران داخلی و خارجی از صاحب نظران و متخصصان این حوزه به صورت مجازی ارائه می گردد.

رئیس موزه ملی علوم و فناوری ایران افزود: آرش یوسفی، رئیس مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط بان سازمان حفاظت محیط زیست با موضوع آموزش سواد محیط زیست در ایران، محمد درویش، رئیس کمیته محیط زیست درکرسی سلامت اجتماعی یونسکو، با موضوع خدمات متقابل موزه ها و محیط زیست، یاسمن اسماعیلی، فعال معماری بومی معمار و مدرس دانشگاه، کارشناس ارشد طراحی کامپیوتری دانشگاه واشنگتن و کارشناس ارشد معماری دانشگاه آریزونا با موضوع پروژه سرزورزوما، نگاهی نو به روش های سنتی برای احیای جنگل حرا گوران - قشم سخنرانان داخلی و خارجی این پیش همایش خواهند بود.

وی ادامه داد: همچنین بهمن ایزدی، محقق و پژوهشگر کویرشناسی با موضوع مطالعات بوم شناختی و ثبت آثار طبیعی در فهرست آثار میراث ملی و دنیای، رویکردی در راستای حفاظت از ارزش های سرزمینی مان، محمد مدادی، دکترای دیرینه شناسی و مدیر کل دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست با موضوع نقش موزه های تاریخ طبیعی در آموزش مفاهیم تنوع زیستی، جَرَن کارادنیز، استادیار دانشگاه آنکارا و عضو ایکوم ترکیه با موضوع موزه ها و آموزش محیط زیست: بینش موزه های ترکیه و مشکات الله، عضو موزه تاریخ طبیعی اسلام آباد و عضو ایکوم پاکستان با موضوع موزه ها و آموزش محیط زیست از دیگر سخنرانان داخلی و خارجی این پیش همایش هستند.

این پیش همایش به تبعیت از کنفرانس اصلی سیموست به زبان انگلیسی و به صورت مجازی بوده و روز شنبه یک خرداد 1400 از ساعت 18 الی 20 به وسیله اسکای روم به آدرس: https://www.skyroom.online/ch/zagros2002m/cimusettehran ارائه می گردد و علاقه مندان می توانند به صورت مهمان در این نشست شرکت نمایند.

سیموست (CIMUSET)، کمیته بین المللی موزه های علوم و فناوری است که فعالیتش نه تنها در زمینه موزه های علوم و فناوری سنتی، تاریخی و مجموعه های آن است بلکه بر ساینس سنتر های فعلی که به ترویج و توسعه علم و فناوری میان اقشار جامعه به ویژه جوانان در سراسر دنیا می پردازد، تمرکز دارد.

چهل و هشتمین کنفرانس سالانه سیموست از تاریخ 16 لغایت 20 آبان 1400 در موزه ملی علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران به صورت مجازی برگزار می گردد. موضوع کنفرانس بین المللی سیموست در سال 2021 میلادی (1400 شمسی) موزه ها، ملاحظات محیط زیستی و چشم انداز های نوین است.

محور های این کنفرانس نیز شامل: موزه ها و بهبود درک عمومی از موضوعات محیط زیستی، موزه ها و آموزش محیط زیستی، موزه ها و شهروندی محیط زیستی، موزه ها و محیط زیست پایدار، موزه ها و نمایشگاه ها و رویداد های محیط زیستی، موزه ها، محیط زیست و بحران های نوپدید با تاکید بر کووید -19 می گردد.

علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ثبت نام، ارسال مقاله، برنامه زمان بندی همایش اصلی به آدرس: http://cimuset.inmost.ir/ مراجعه نمایند.

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 86216

به "جزئیات برگزاری کنفرانس بین المللی سیموست 2021 اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات برگزاری کنفرانس بین المللی سیموست 2021 اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید