جشن ثبت جهانی جنگل هیرکانی ابر در شاهرود برگزار می گردد

به گزارش مهسان بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سمنان گفت: جشن ثبت جهانی جنگل هیرکانی ابر 14 آذر در بخش بسطام شاهرود برگزار می گردد.

جشن ثبت جهانی جنگل هیرکانی ابر در شاهرود برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، مهدی جمال، مدیرکل این اداره امروز در نشست خبری جشن جنگل های هیرکانی در جمع خبرنگاران اضافه کرد: جشن ثبت جهانی جنگل هیرکانی ابر در دو بخش نشست تخصصی و جشن با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در شهر نمونه گردشگری بسطام و روستای هدف گردشگری ابر برگزار می گردد.

او گفت: جنگل ابر به عنوان یک قابلیت بالقوه در حوزه گردشگری طبیعی، یکصد و چهاردهمین اثر طبیعی ثبت شده در فهرست ملی و دومین اثر طبیعی ثبت شده در فهرست جهانی یونسکو است.

جمال اضافه کرد: جنگل ابر شاهرود به دلیل ویژگی های منحصربه فرد در سطح ملی مطرح است و ثبت جهانی آن، زمینه معرفی هر چه بیشتر این میراث طبیعی را در سطح بین المللی فراهم نموده است.

او هدف از برگزاری این جشن معرفی هر چه بیشتر این میراث طبیعی در سطح ملی و بین المللی مطرح نمود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سمنان اضافه کرد: این جشن با همکاری دهیاری و شورای اسلامی، اهالی روستای هدف گردشگری ابر و مدیران اقامتگاه های بوم گردی برگزار می گردد.

او گفت: گردشگری به عنوان صنعتی پاک کمکی برای اقتصاد کشور است و باعث درآمدزایی و تقویت اشتغالزایی می گردد و با عنایت به نزدیکی شهرستان شاهرود به استان های خراسان رضوی و شمالی، مقصدی معتبر برای پذیرایی از گردشگران مذهبی است.

در چهل و سومین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو در باکو، جنگل های هیرکانی ایران جهانی شد و جنگل های هیرکانی پس از بیابان لوت، دومین اثر بزرگ طبیعی ایران است که در فهرست جهانی نهاده شد.

جنگل های هیرکانی در بخش هایی از پنج استان شامل سمنان، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی نهاده شده است. منطقه ابر در 40 کیلومتری شمال شرقی شاهرود استان سمنان واقع شده است.

faceraz.ir: فیس راز | گفتگو و همدلی راه حل رفع همه مشکلات

fixfun.ir: مجله سرگرمی | مجله تفریحی، سرگرمی و مسافرتی

منبع: میراث آریا
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 27863

به "جشن ثبت جهانی جنگل هیرکانی ابر در شاهرود برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشن ثبت جهانی جنگل هیرکانی ابر در شاهرود برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید