حامد بهداد: قصر شیرین آدرس درست من در بازیگری است

به گزارش مهسان بلاگ، فیلم قصرشیرین جدیدترین ساخته رضامیرکریمی، داستان جلال مرادی مرد 42 ساله ای را روایت می نماید که در یک تصادف، خانواده ای را به قتل می رساند، اما تصادف در دادگاه غیرعمد شناخته می گردد.

حامد بهداد: قصر شیرین آدرس درست من در بازیگری است

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، حامد بهداد در فیلم قصر شیرین با ایفای نقش جلال، برگ دیگری از توانمندی اش در بازیگری را رو کرد. در این فیلم بازی اگزجره از او نمی بینیم. میرکریمی با سینمای انسانی خودش، استاد ساختن موقعیت های دراماتیک تأثیرگذار است و در قصر شیرین، چنان هوشمندانه از بهداد بازی می گیرد که کمتر رفتارهای غلوشده را از شخصیت جلال در بازی این بازیگر شاهد هستیم، شخصیتی که به اندازه خشمگین می گردد، فریاد می زند، فحش می دهد و به اندازه غمگین می گردد. همان طور که خود بهداد در این گفت وگوی کوتاه می گوید، قصر شیرین آدرس درست او در بازیگری است و باید گفت که واقعاً چنین است. بهداد در این فیلم، بازی به اندازه و درستی دارد که نشان از پختگی و باتجربه شدنش در این حرفه می دهد. او از پس نقش جلال در فیلم قصرشیرین بیش از نقش قدرت در فیلم مارموز برمی آید. اگرچه کمال تبریزی در فیلم مارموز با نخستین تجربه بازی کمدی بهداد می خواست فیلمش را به فروش بیشتری برساند، اما بهداد نقش آفرینی در فیلم های کمدی را نزدیک به روش و سلیقه اش نمی داند. مشروح گفت وگوی ما با این بازیگر مشهدی را در حاشیه حضورش برای اکران مردمی فیلم قصر شیرین که در پردیس سینمایی هویزه مشهد برگزار گردید، می خوانید:

تجربه بازی در فیلم قصر شیرین رضا میرکریمی چطور بود؟

تجربه بازی در این فیلم برای من بسیار شیرین و دلنشین بود. ایفای نقش جلال در فیلم قصر شیرین یکی از بهترین بازی های من است. ضمن اینکه این فیلم جزو بهترین فیلم های رضا میرکریمی است که امیدوارم دیده گردد. با تماشای این فیلم از جهت سخت بی عاطفگی عبور می کنید و به دریای بی نهایت عاطفه می رسید، جهتی که شبیه معجزه می ماند و فیلم بسیار خوبی است.

بعد از تجربه بازی در فیلم مارموز که فیلمی کمدی بود، در یک درام اجتماعی بازی کردید، چه شد که دو ژانر متفاوت را در بازیگری تجربه کردید؟

هر کدام از این نقش ها، دنیا خودش را دارد و برای رسیدن به تصویر و بازی مناسب، دنیا متناسب با آن باید خلق گردد در نتیجه به تجربه های متفاوتی منتج می گردد که گاهی اوقات به هم هیچ ربطی ندارند.

تمایل و سلیقه شما به کدام تجربه نزدیک تر است، چون بازی در فیلم مارموز برایتان تجربه جدیدی بود و نخستین فیلم کمدی شما به شمار می رفت، در حالی که کارنامه کاری شما با درام اجتماعی پیوند بیشتری دارد؟

قطعاً قصر شیرین، روش و سلیقه من بوده و به من نزدیک تر است. مارموز در گوشه دیگری از کارنامه من می ایستد که تجربه چندان عجیب و غریب و شگفت انگیزی نیست. با وجود اینکه محدوده و امپراتوری من در روش بازیگری و طرز تلقی و علاقه مندی ام از بازیگری، فیلم قصر شیرین است و مهارت من در این نقطه اتفاق می افتد، اما در همین نقطه هم مهارت ها و تجربه هایم در این فیلم عمق پیدا نموده و به ابعاد جدیدی دست پیدا کردم. تکرار مکررات در جایی که تو در آن متبحر و مجرب هستی، ممکن است حوصله سر بر باشد، اما اگر به ابعاد جدید همان تکرار یا دوردست های همان جاده، دسترسی پیدا کنی با چشم انداز متفاوتی روبه رو خواهی شد.

پس بازی در نقش جلال برای شما تکرار مکررات نبود؟

به هرحال آدم تمام این سال ها جهتی را می رود برای رسیدن به همین آدرس.

یعنی نقش جلال، آدرس درست شما در بازیگری است؟

جلال آدرس درست من نیست، فیلم قصرشیرین آدرس درست من است. جلال اسمی برای یک کاراکتر است، دوربین فیلمبرداری یک ابزار برای ثبت و ضبط شعر و شعور ماست. شهر، محفل و محملی برای استقرار ماست. عوامل فیلم، همکارانی هستند برای اینکه به ما در رسیدن به آن آدرس یاری نمایند. شعوری که شکل متافیزیکی دارد و در تجلی غزل گونه خودش قرار است اتفاق بیفتد، به ما نزدیک می گردد و ما به آن شعور شعرمند نزدیک می شویم، به آن مونتاژ و دکوپاژ. جلال یک اسم است، کاراکترها صرفاً یک وسیله هستند و قرار است که یک حرکت مرئی داشته باشیم برای رسیدن به یک شعور نامرئی. برای دسترسی پیدا کردن و دستیابی به یک حس گمشده که احتمالاً در مدینه فاضله ای که هیچ وقت وجود نخواهد داشت، روزی با آن عجین بودیم و حالا تمام این ابزار، ادوات و تکنیک ها و فنون، ما را به آن حس گمشده می رساند، آن حس گمشده ای که امروز زیر پای ما له شده است.

اینکه در جمع تماشاگران مشهدی فیلم قصر شیرین را تماشا کردید، چه حسی داشت؟

از اینکه در مشهد و کنار همشهریانم هستم خوشحالم و بیشترین خوشحالی من برای این است که امروز به شهر خودم آمدم، چرا که کوچه پسکوچه های مشهد، شاهد روزهای سخت من بوده است. روزهایی که به سختی گذراندم تا بتوانم استعداد خودم را در بازیگری متجلی کنم. من در این شهر بزرگ شدم و دیدن این تصویر که امروز به عنوان یک بازیگر در کنار همشهریانم یکی از بهترین فیلم هایی که در آن نقش آفرینی کردم را ببینم، برایم شبیه معجزه است.

منبع:قدس آنلاین

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 13683

به "حامد بهداد: قصر شیرین آدرس درست من در بازیگری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حامد بهداد: قصر شیرین آدرس درست من در بازیگری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید