حدس و گمان درباره موشک جدید بالستیک کره شمالی

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران بنقل از یورونیوز، کره شمالی دیروز شنبه در جریان رژه نظامی به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس حزب کارگران کره از یکی از بزرگترین موشک های بالستیک دنیا رونمایی کرد که یک کامیون 11 چرخ این موشک قاره پیما را حمل می کرد.

حدس و گمان درباره موشک جدید بالستیک کره شمالی

موشک جدید کره شمالی از مدل قبلی موشک قاره پیمای این کشور بسیار عظیم تر به نظر می رسد.

حمل مدل قدیمی موشک های قاره پیمای کره شمالی در جریان مراسم روز شنبه با کامیون 9 چرخ صورت گرفت.

به نوشته یورونیوز، بعضی از تحلیلگران امور نظامی بر این باور هستند که اندازه عظیم تر این موشک می تواند به این معنا باشد که موشک جدید قادر به طی مسافتی طولانی تر و حمل کلاهک هایی قوی تر است. در مقابل گروهی از کارشناسان نظامی هشدار داده اند که کره شمالی ممکن است تنها ماکتی از موشک در دست ساخت خود را نمایش داده باشد.

با این حال آنچه بدیهی به نظر می رسد این است که موشک جدید کره شمالی در صورت آزمایش موفقیت آمیز آن یکی از عظیمترین موشک های بالستیک دنیا خواهد بود.

کره شمالی در سال 2017 هنگام آزمایش مدل قبلی موشک قاره پیمای خود ادعا نموده بود که امکان اصابت موشک آزمایش شده به هر نقطه ای از آمریکا با حمل کلاهک هسته ای وجود دارد.

هرچند کره شمالی در سال 2017 سه موشک قاره پیما را آزمایش کرد اما هنوز معین نیست که آیا پیونگ یانگ فناوری لازم برای حفاظت از کلاهک های هسته ای هنگام ورود دوباره موشک های قاره پیما به جو زمین را در اختیار دارد یا خیر. کره شمالی از سال 2017 تا به امروز هیچ موشک قاره پیمایی را آزمایش ننموده است.

مدل جدید موشک قاره پیمای کره شمالی به طور بالقوه می تواند در آینده قدرت امتیازگیری بیشتری به پیونگ یانگ در مذاکرات خلع سلاح هسته ای با آمریکا بدهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 آبان 1399 بروزرسانی: 24 آبان 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 64079

به "حدس و گمان درباره موشک جدید بالستیک کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حدس و گمان درباره موشک جدید بالستیک کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید