حراجی استثنائی اسکلت یک دایناسور تی، رکس

به گزارش مهسان بلاگ، اسکلت دایناسور Tyrannosaurus Rex (T-Rex) که در سوئیس به حراج گذاشته شده بود به قیمت 6.2 میلیون دلار فروخته شد.

حراجی استثنائی اسکلت یک دایناسور تی، رکس

به گزارش خبرنگاران، برای اولین بار در اروپا، اسکلت دایناسور T-Rex به وسیله خانه حراج کولر / Koller، در زوریخ به حراج گذاشته شد.

این اسکلت 11.6 متری با ارتفاع 3.9 متری به عنوان یکی از دیدنی ترین اسکلت های تی رکس توصیف شده است.

سخنگوی خانه حراج کولر گفت که اسکلتی که به وسیله یک کلکسیونر خصوصی اروپایی ناشناس خریداری شده است، در اروپا باقی خواهد ماند.

این اسکلت که 293 ترینیتی نام دارد، متشکل از 293 استخوان مجزا است و با ترکیب بقایای سه دایناسور مختلف تی رکس که در سایت های حفاری در مونتانا و وایومینگ آمریکا بین سال های 2008 تا 2013 یافت شده اند، ایجاد شد.

در حالی که بسیاری از اسکلت های دایناسور هایی که برای حراج گذاشته شده اند تا حدی قالب گیری شده اند، بیش از نیمی از 293 استخوان های ترینیتی واقعی هستند.

مشاور علمی این حراجی در خصوص ویژگی استخوان جمجمه این دایناسور در کاتالوگ حراجی نوشته است: زمانی که دایناسور ها در دوره ژوراسیک جان خود را از دست می دادند، اغلبشان در هنگام رسوبِ بقایای به جای مانده جسمشان در سنگ، سرشان جدا میشده است. در واقع، بیشتر اسکلت دایناسور ها بدون جمجمه یافت می شوند. اما در اینجا ما استخوان های جمجمه واقعی یک تی-ریکس را در مقابل چشمانمان داریم که همه استخوان های آن از یک محل نمونه برداری شده است

خانه حراج سوئیس در رابطه با کیفیت منحصر بفرد این اسلکت گفته است که بیش از نیمی از این ترکیب را استخوان های واقعی تشکیل داده اند. منتهی بارزترین ویژگی آن، جمجمه اش هست که نه تنها کمیاب بوده، بلکه دارای شرایط و شکل و شکایل خوبی است.

تی-رکس ها بین 65 تا 67 میلیون سال پیش بر روی کره زمین زیست داشته اند. بر طبق مطالعه ای که دو سال پیش در مجله Science انتشار یافت تخمین زده شد که حدود 2.5 میلیارد دایناسور بر روی کره خاکی زندگی نموده اند.

منبع: فرارو
انتشار: 30 فروردین 1402 بروزرسانی: 30 فروردین 1402 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 109298

به "حراجی استثنائی اسکلت یک دایناسور تی، رکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حراجی استثنائی اسکلت یک دایناسور تی، رکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید