حضور بزرگترین ناوگان دریایی انگلیس در نزدیکی روسیه

به گزارش مهسان بلاگ، انگلیس برای نخستین بار طی 100 سال گذشته و با هدف نشان دادن قدرت خود به روسیه، بزرگترین ناوگان دریایی خود را به دریای بالتیک اعزام نموده است.

حضور بزرگترین ناوگان دریایی انگلیس در نزدیکی روسیه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پس از آنکه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که دموکراسی لیبرال غربی منسوخ شده، رزمایش نظامی بزرگی در دریای بالتیک صورت گرفته که هدف آن اطمینان یافتن از این موضوع است که رئیس جمهور روسیه نتواند دیدگاه خود درباره نظم جدید را به وسیله نیروی نظامی اعمال کند.

بر اساس گزارش ایندیپندنت، در این رزمایش نظامی 4 هزار پرسنل نظامی به همراه 44 کشتی جنگی از 7 کشور مختلف به رهبری انگلیس در این ماموریت نظامی در لیتوانی و نزدیک منطقه کالینینگراد حضور یافته است.

این رزمایش بزرگترین حضور نیروی دریایی پادشاهی انگلیس در دریای بالتیک طی 100 سال گذشته می باشد.کرملین اعلام نموده که این رزمایش اقدامی متعمدانه برای تحریک مسکو است.

این اقدام انگلیس در حالی انجام می گردد که روابط میان لندن و مسکو در پایین ترین سطح خود از زمان جنگ سرد قرار گرفته است. تنش میان روسیه و انگلیس پس از حادثه حمله با عامل شیمیایی در سالزبری به شدت افزایش یافته است.

ترزا می نخست وزیر انگلیس برای نخستین بار پس از این حادثه، با پوتین در حاشیه نشست سران گروه 20 در اساکای ژاپن دیدار کرد و آشکارا خواهان استرداد دو افسر اطلاعاتی روس که متهم به دست داشتن در حادثه مسمویت هستند، شد.

مصاحبه اخیر رئیس جمهور روسیه با روزنامه فایننشال تایمز درباره لیبرال دموکراسی با انتقاد گسترده کشورهای غربی همراه بوده است.

پوتین در این مصاحبه که در آستانه اجلاس گروه 20 بود، گفت: لیبرال ها نمی توانند همانند دهه های گذشته هر چیزی را به سادگی به هر کسی دیکته نمایند. (جزئیات بیشتر)

.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 11580

به "حضور بزرگترین ناوگان دریایی انگلیس در نزدیکی روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور بزرگترین ناوگان دریایی انگلیس در نزدیکی روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید