حضور خانه ای در مه در جشنواره مستند آمریکای شمالی

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، مختار نامدار کارگردان این مستند ضمن اعلام این خبر گفت: پس از حضور پیروز این مستند در جشنواره شهر پراک جمهوری چک، خانه ای در مه در جشنواره فیلم های مستند HOTDOCS که از 3 الی 13 اردیبهشت در شهر تورنتو کشور کانادا برگزار می شود حضور دارد. این جشنواره که از سال 1372 آغاز به کار کرد، بزرگترین جشنواره فیلم مستند در آمریکای شمالی است و به اسکار سینمای مستند معروف است.

حضور خانه ای در مه در جشنواره مستند آمریکای شمالی

وی درباره موضوع خانه ای در مه توضیح داد: این مستند زندگی ثریا حسنی را روایت می کند که در دامنه کوه سرایدار خانه ای اربابی است. ثریا وابستگی هایی به این خانه دارد که باعث شده در برابر اتفاقات پیرامونش مقاومت سرسختانه ای انجام دهد. این مستند در جشنواره حسنات تقدیر ویژه هیات داوران را از آن خود کرد و در جشنواره پراگ نیز مورد تقدیر قرار گرفت. همچنین در جشنواره لایپزیگ و جشنواره سینما حقیقت نیز حضوری پیروز داشت.

نامدار در انتها گفت: خانه ای در مه به تهیه کنندگی جواد ظهیری در بخش مسابقه فیلم های مستند در روزهای 8، 11 و 12 اردیبهشت به نمایش در خواهد آمد.

تصویربردار این مستند محمد رسولی است. تدوین آن را عماد خدابخش انجام داده و صداگذار آن نیز حسین قورچیان است. ندا ظهوری نیز عکاس و دستیار کارگردان بوده است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 19935

به "حضور خانه ای در مه در جشنواره مستند آمریکای شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور خانه ای در مه در جشنواره مستند آمریکای شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید