حفر 7 حلقه چاه تازه برای تامین آب شرب شهرستان خوی

به گزارش مهسان بلاگ، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی از حفاری 7 حلقه چاه آب جهت مقابله با تنش آبی در 9 ماهه امسال اطلاع داد .

حفر 7 حلقه چاه تازه برای تامین آب شرب شهرستان خوی

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران از خوی، یداله سلطانی با اشاره به اخذ پروانه و حفر 7 حلقه چاه آب خاطر نشان کرد: کاهش نزولات آسمانی در شهرستان خوی که طی چندین سال اخیر بی سابقه بوده است سبب کاهش سطح منابع تامین آب شرب که عمدتا چاه، چشمه است شده، به گونه ای که به کاهش آبدهی چشمه ها و چاه ها منجر شده است .

وی تعداد حفر 6 حلقه چاه در روستاها و یک حلقه چاه را در شهر فیرورق گفت .

سلطانی اضافه نمود: عواملی همانند تغییر اقلیم، خشکسالی، افزایش سرانه مصرف ، همه گیری ویروس کرونا موجب کمبود در شهر ها و روستاهای سطح شهرستان شده است .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی توضیح داد: به منظور کاهش تنش آبی موجود و تامین آب شرب مشترکین شهرستان اقدام به حفاری در مناطقی که تنش آبی دارند کردیم .

وی به کمبود آب در روستاهای بدلان ، رازی ،چمکه زر،اکبرآباد،عسگرآباد و مجتمع کوتان آباد (شامل روستاهای گیوران ، کوتان آباد ،ترس آباد ،یوسف آباد ،گروناویک، میرعمر و هسته جیک) اشاره نمود و اضافه نمود : حفاری در این روستاهها صورت گرفته و اهالی این روستاها از نعمت آب پایدار برخوردار شدند .

وی گفت : پروانه حفر یک حلقه چاه را نیز در شهر خوی اخذ نموده ایم .

سلطانی خاطر نشان کرد :با حفر و تجهیز این چاه ها با افزایش آبدهی منابع جهت جبران کاهش آبدهی منابع تامین آب شرب روبرو خواهیم شد و به توان فراوری آب شهرستان اضافه نموده خواهد شد .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی در خاتمه گفت: جهت مقابله با تنش آبی موجود باید رویکرد فرهنگ سازی و اطلاع رسانی از شرایط آبی و خطر پیشرو در صورت عدم رعایت مصرف بهینه آب را توسعه و اقدامات موثری در مورد صرفه جویی در مصرف آب را به عمل آوریم تا بتوان تنش آبی را مدیریت کرد .

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 30 بهمن 1400 بروزرسانی: 30 بهمن 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 104798

به "حفر 7 حلقه چاه تازه برای تامین آب شرب شهرستان خوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حفر 7 حلقه چاه تازه برای تامین آب شرب شهرستان خوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید