حمایت رئیس شورای اروپایی از تعویق تاریخ برگزیت علیه انتقادهای گسترده از مجلس اروپا

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس شورای اروپایی در واکنش به انتقادها از طرف نمایندگان مجلس اروپا به تعویق مجدد تاریخ برگزیت گفت که این تعویق چند ماهه به اتحادیه اروپا اجازه می دهد روی موضوعات مهم دیگری مانند تجارت با آمریکا تمرکز کند.

حمایت رئیس شورای اروپایی از تعویق تاریخ برگزیت علیه انتقادهای گسترده از مجلس اروپا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از نشریه فوکوس آلمان، دونالد تاسک، رئیس شورای اروپایی از تعویق چند ماهه تاریخ برگزیت که اخیرا درباره آن تصمیم گیری شده است حمایت نموده و گفت: تعویق تاریخ برگزیت تا 31 اکتبر به اتحادیه اروپا اجازه می دهد روی موضوعات مهم دیگری مانند تجارت با آمریکا تمرکز کند.

وی اضافه کرد: همچنین این تعویق تاریخ برگزیت شرایطی را ایجاد می نماید که موقتا یک خروج نامنظم انگلیس از اتحادیه اروپا به وقوع نپیوندد و انگلیسی ها هم همچنان همه گزینه ها را روی میز داشته باشند. اساسا همچنین این امکان وجود دارد که مسئله خروج از اتحادیه اروپا مورد بازنگری قرار گیرد.

تاسک همچنین در این ارتباط به سیاستمدارانی مانند امانوئل ماکرون انتقاد وارد کرد که هفته گذشته در نشست اتحادیه اروپا اعلام کردند که رویای این را ندارند که تصمیم برگزیت برگردانده گردد.

وی اضافه کرد: من می خواهم بگویم که ما در این دوران سخت تاریخ خود به رویا و رویا پردازان احتیاج داریم.

رئیس شورای اروپایی همچنین توضیح داد که من می دانم که در هر دو طرف کانال هر کسی از مسئله برگزیت خسته شده است. اما این نباید منجر به این گردد که برگزیت حالا به سادگی از صحنه کنار زده گردد. فرقی نمی نماید که چه اتفاقی می افتد، ما به وسیله سرنوشت مشترک با هم متحد هستیم و می خواهیم همچنین در آینده دوستان و شرکای تنگاتنگی باقی بمانیم.

رئیس شورای اروپایی با این اظهارات خود به بعضی انتقادها که از طرف مجلس اروپا به تعویق تاریخ برگزیت وجود داشت پاسخ داد. نمایندگان مجلس اروپا می ترسند که در انتخابات اروپایی اواخر ماه می مجددا بسیاری از مخالفان انگلیسی اتحادیه اروپا به مجلس راه یابند.

تنها در صورتی که ترزا می تا قبل از انتخابات اروپایی به توافقی با نمایندگان مجلس انگلیس درباره برگزیت دست یابد و این مسئله نهایی گردد انگلیس دیگر احتیاجی نیست که در انتخابات اروپایی شرکت کند.

هفته گذشته 27 عضو اتحادیه اروپا در این باره با هم توافق کردند که تاریغ برگزیت برای دومین بار به تعویق افتاده و تا 31 اکتبر به انگلیس برای خروج از این اتحادیه زمان داده گردد. البته بر اساس توافقات اجرا شده یک برگزیت زودتر از این موعد هم امکان پذیر است اگر عرصه سیاسی انگلیس درباره مناسبات آینده با اتحادیه اروپا توافق کند.

ابتدا قرار بود انگلیس در تاریخ 29 ماه مارس این اتحادیه را ترک کند و بعد از آن 12 آوریل برای این برگزیت در نظر گرفته شد و بعد از آن هم تاریخ برگزیت تا 31 اکتبر به تعویق افتاد.

سیاستمداران انگلیسی تا به حال نتوانسته اند درباره یک راه منظم برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به توافقی دست یابند. اکثر سیاستمداران در انگلیس و بروکسل هم از یک برگزیت سخت بدون توافق با اتحادیه اروپا می ترسند. مذاکرات تا کنون دولت انگلیس با اپوزیسیون هم تا به حال به هیچ نتیجه ای نرسیده است.

در این میان بعضی نمایندگان اروپایی مجلس اتریش هم درباره روند پر هرج و مرج برگزیت اظهار نظرهایی داشته اند.

اوتمار کاراس، از نمایندگان بلند پایه حزب مردم اتریش در مجلس اروپا امروز (سه شنبه) در اظهاراتی گفت که بیش از حد درباره برگزیت صحبت شده و منابع زیادی صرف آن شده است.

وی در این باره گفت که اتحادیه اروپا در این شرایط به ندرت خود را درگیر مسائل واقعا مهم آینده در این اتحادیه می نماید و ما خیلی بیش از حد درباره برگزیت صحبت می کنیم و خیلی کم در این باره صحبت می کنیم که چگونه اروپا باید با مسئله دیجیتالی شدن، دگرگونی آب و هوا، مهاجرت و جهانی سازی برخورد کند. برگزیت منابع بسیار زیادی را صرف نموده است.

جوزف وایدن هولتسر از نمایندگان اروپایی حزب سوسیال دموکرات اتریش هم آشکارا اظهار داشته است که هیچ برگزیتی وجود نخواهد داشت. وی تاکید نمود که اتحادیه اروپا عملگرا است. یک اروپای بدون انگلیس اروپای واقعی نیست. انگلیسی ها بخشی از هویت ما هستند. جدایی این کشور از اتحادیه اروپا واقعا برای ما دردناک است. وی در هر صورت ابراز اطمینان کرد که انگلیسی ها در انتخابات اروپایی شرکت خواهند کرد.

هارالد ویلیمسکی، از نمایندگان اروپایی حزب آزادی اتریش هم انگلیس را به عنوان کشوری بی هدف معین نموده است.

مونیکا وانا، از نمایندگان حزب سبز مجلس اروپا که از مخالفان تعویق تاریخ برگزیت بود هم اعتقاد دارد که اخاذی از اتحادیه اروپا همچنان ادامه خواهد داشت. وی تمدید مجدد تاریخ برگزیت را به عنوان اقدامی نا مطلوب ارزیابی نموده و آن را اقدامی کاملا مضحک دانسته و گفت: انگلیسی ها 3 سال زمان داشتند که از اتحادیه اروپا اخاذی نمایند. این هم مضحک است که انگلیسی ها در انتخابات اتحادیه اروپا مشارکت نمایند.

هاینس بکر از دیگر نمایندگان حزب مردم اتریش در مجلس اروپا البته بر این اعتقاد است که برگزیت اتفاق خواهد افتاد، اما مسئله این است که چه موقع.

توماس وایتس از دیگر نمایندگان مجلس اروپا هم بر این باور است که برگزیت قبل از انتخابات اتحادیه اروپا باید اجرایی گردد. در غیر این صورت شرایط پر هرج و مرج و مبهمی ایجاد می گردد. در هر صورت انگلیسی ها با تمدید تاریخ برگزیت پیروز شده اند اتحادیه اروپا را در موضع مذاکرات خود تضعیف نمایند.

در این میان هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان هم به فاینشنال تایمز گفته است که وی هنوز امید خود را از دست نداده است که مجلس انگلیس توافق برگزیت ترزا می را زودتر از موعد و قبل از انتخابات مجلسی اروپا در اواخر ماه می تصویب کند. وی این مسئله را مضحک دانست که ما بگوییم می خواهیم اتحادیه اروپا را ترک کنیم و با این حال در انتخابات شرکت کنیم.

وی خطاب به لندن گفت که شما باید تا اکتبر تصمیم بگیرید که چه می خواهید. نمی توان فرآیند برگزیت را تا یک دهه گسترش داد. یک تمدید دوباره برگزیت می تواند این سیگنال را ارسال کند که شما در نهایت می خواهید در اتحادیه اروپا باقی بمانید.

georgiaro.ir: تور گرجستان ارزان قیمت | تور تفلیس، باتومی، تور لحظه آخری گرجستان

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 8192

به "حمایت رئیس شورای اروپایی از تعویق تاریخ برگزیت علیه انتقادهای گسترده از مجلس اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت رئیس شورای اروپایی از تعویق تاریخ برگزیت علیه انتقادهای گسترده از مجلس اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید