حملات خمپاره ای شبه نظامیان حفتر به یک بیمارستان میدانی در پایتخت لیبی

به گزارش مهسان بلاگ، شبه نظامیان تشکیلات موسوم به ارتش ملی لیبی بیمارستان دیگری را در پایتخت لیبی هدف حمله خمپاره ای قرار دادند،

حملات خمپاره ای شبه نظامیان حفتر به یک بیمارستان میدانی در پایتخت لیبی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شبه نظامیان گروه موسوم به ارتش ملی در لیبی تحت فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر بیمارستانی میدانی در منطقه جاده فرودگاه در جنوب طرابلس را هدف حمله خمپاره ای قرار دادند.

صفحه کاربری عملیات آتشفشان خشم نیروهای دولت وفاق ملی لیبی در فیس بوک آورده است: این اتفاق در ادامه اقدامات تروریستی نیروهای حفتر در حمله به تیم های امداد و پزشکی و بیمارستان هاست.

در این بیانیه آمده است: بیمارستان واقع در منطقه جاده فرودگاه با شش گلوله خمپاره هدف نهاده شد که خسارات سنگینی را به بیمارستان و خودروهای ویژه تیم های پزشکی آنجا وارد آورد.

خبرگزاری رویترز هم به نقل از وزارت خارجه فرانسه آورده است که جنگ در لیبی با اتخاذ تصمیم های یکجانبه حل نمی گردد بلکه به وسیله یک گفت وگوی مورد حمایت سازمان ملل قابل حل است.

رئیس جمهور تونس هم شامگاه شنبه بیان کرد که هر گونه تعرض به تمامیت لیبی و مردم آن را رد و بر پایبندی کشورش به مشروعیت بین المللی تاکید می نماید.

او تاکید نمود: لیبی راه حلی جز راه حلی سیاسی مبتنی بر توافق داخلی بدون هیچ دخالت خارجی ندارد.

مجلس اروپا هم تصمیم یکجانبه حفتر در لغو توافقنامه سیاسی الصخیرات را محکوم کرد.

ژنرال خلیفه حفتر که فرمانده نیروهای شرق لیبی موسوم به ارتش ملی لیبی را فرماندهی می نماید، بعد از نزدیک به یک سال و یک ماه حملات مداوم به شهر طرابلس و کوشش برای سرنگونی دولت وفاق ملی، دوشنبه شب بیان کرد که حاکم این کشور است. او طی این مدت نتوانست پایتخت رسمی و محل استقرار این دولت را به دست بگیرد.

حفتر دیروز در نطق تلویزیونی خود توافق الصخیرات را عامل نابودی لیبی دانست و گفت که این توافق دیگر منسوخ شده و او حاکم لیبی خواهد بود.

این اقدام او واکنش بعضی کشورها از جمله روسیه را در پی داشت. وزیر امور خارجه روسیه که از حفتر حمایت می نماید، امروز گفت که از اقدام او حمایت نخواهد کرد.

در همین حال سازمان ملل هم روز سه شنبه بیان کرد که ژنرال حفتر را به رسمیت نمی شناسد و تنها دولت قانونی در لیبی، دولت وفاق ملی است.

توافقنامه الصخیرات در دسامبر سال 2015 میلادی در شهر الصخیرات مغرب بین دو طرف درگیر در لیبی و در حضور نماینده سازمان ملل و شماری از نمایندگان کشور های عربی و غربی به امضا رسید و تشکیل شورای ریاستی و دولت وحدت ملی را به همراه داشت. اما مدتی پس از آن خلیفه حفتر بیان کرد که این شورا و دولت فائز السراج غیر قانونی است.

حفتر با حمایت مصر، امارات و عربستان (و همچنین روسیه و چند کشور غربی) از اواخر فروردین 1398 با هدف اشغال پایتخت، عملیات نظامی علیه طرابلس را شروع کرد اما با مقاومت شدید نیروهای دولت السراج و شبه نظامیان متحد با آن روبرو شده و تا به امروز پیروز نشده است به داخل شهر (پایتخت) نفوذ کند. نیروهای دولت السراج نیز از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردارند.

.

anti6.ir: آخرین خبر | اخبار و مقالات روز دنیا را اینجا بخوانید

aradbld.ir: مجله آراد | مجله تفریحی، سرگرمی و مسافرتی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 46749

به "حملات خمپاره ای شبه نظامیان حفتر به یک بیمارستان میدانی در پایتخت لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حملات خمپاره ای شبه نظامیان حفتر به یک بیمارستان میدانی در پایتخت لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید