حمله پهپادی بی نتیجه به پایگاه حمیمم روسیه

به گزارش مهسان بلاگ، وزارت دفاع روسیه از حمله پهپادی تروریست ها به پایگاه هوایی این کشور در سوریه خبر داد.

حمله پهپادی بی نتیجه به پایگاه حمیمم روسیه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مرکز آشتی روسیه در سوریه گفت که تروریست ها سعی داشتند با استفاده از پهپاد به پایگاه حمیمم در لاذقیه حمله کنند.

به نوشته خبرگزاری تاس، ژنرال یوری بورنکوف فرمانده مرکز آشتی روسیه به خبرنگاران گفت: بعد از تاریک شدن هوا در روز بیست ودوم دسامبر 2019، شبه نظامیان عناصر گروه های مسلح غیرقانونی تلاش کردند با هواپیما های بدون سرنشین به پایگاه هوایی حمیمم حمله کنند. در ساعت 23:02 دقیقه، سیستم های پدافند هوایی روسیه دو پهپاد را در جنوب شرقی پایگاه شناسایی و ساقط کردند.

بر این اساس، هیچکسی در این حمله صدمه ندید، به تجهیزات نظامی پایگاه حمیم نیز آسیبی وارد نشد و مانند قبل به فعالیت خود ادامه می دهد.

بورنکوف همچنین توضیح داد که پلیس نظامی روسیه روز عملیات گشت زنی را در شش محور در استان های حسکه و حلب، و همچنین نیروی هوایی این کشور عملیات گشت در دو محور شمالی سوریه را انجام دادند.

پایگاه هوایی حمیمیم در جنوب شرق شهر لاذقیه واقع شده که در ژاویه 2017 دولت سوریه قرارداد بهره برداری از آن را برای 49 سال به روسیه واگذار کرد و سپس 25 سال دیگر نیز این قرار داد تمدید شد. در حال حاضر تمامی امکانات لازم یک پایگاه نظامی در این مکان بدست روس ها ساخته شده است. تمامی جنگنده های روسی برای انجام عملیات از این پایگاه به پرواز در می آیند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 30979

به "حمله پهپادی بی نتیجه به پایگاه حمیمم روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله پهپادی بی نتیجه به پایگاه حمیمم روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید