خبرنگاران انفجار خودروی بمب گذاری شده در مرکز سوریه

به گزارش مهسان بلاگ، تهران - خبرنگاران- انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در شمال شهر حلب در مرکز سوریه چند کشته و زخمی برجای گذاشت.

خبرنگاران انفجار خودروی بمب گذاری شده در مرکز سوریه

به گزارش خبرنگاران از رسانه های سوری، این خودرو دو شنبه شب در جاده ترنده در نزدیکی حرش عین داره منفجر شده و چندین زخمی برجای گذاشته است که البته این منابع به تعداد دقیق آنها اشاره ای نکرده اند.

براساس بعضی گزارشات، این انفجار در نزدیکی پادگان متعلق به ارتش خودخوانده ملی مورد حمایت ترکیه منفجر شده و یک تن در نتیجه این انفجار جان باخته است.

تا به امروز هیچ فرد یا گروهی مسؤولیت این بمب گذاری را برعهده نگرفته است.

شهر حلب از زمان ورود نیروهای ترکیه در سال 2018 و کنترل گروه های مورد حمایت آنکارا، شاهد انفجارهای پی در پی است که هیچ فرد یا گروهی مسؤولیت آن را برعهده نمی گیرد.

هفته پیش نیز انفجار در نزدیکی پایگاه ترکیه در شمال سوریه 4 کشته و 6 زخمی برجای گذاشت.

ارتش ترکیه از سال 2016 به این طرف در 2 عملیات سپر فرات (3 شهریور 95 تا 9 فروردین 96) و عملیات شاخه زیتون (30 دیماه 96 تا 4 فروردین 97)، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله عفرین و شهرهای الباب، اعزاز و جرابلس را تصرف کرد.

ترکیه در 25 مهرماه 98 نیز برای عقب راندن شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به نیروهای دمکراتیک سوری از مناطق مرزی الرقه والحسکه سوریه، عملیات نظامی موسوم به چشمه صلح را در شمال سوریه شروع کرد که این عملیات یک هفته ای، پس از توافق آتش بس میان آنکارا و واشنگتن متوقف شد و ترکیه به شبه نظامیان کُرد سوریه 5 روز مهلت داد که تا عمق 32 کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 82520

به "خبرنگاران انفجار خودروی بمب گذاری شده در مرکز سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انفجار خودروی بمب گذاری شده در مرکز سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید