خبرنگاران اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان از سوی مجلس تعریف شد

به گزارش مهسان بلاگ، تهران-خبرنگاران-نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان را تعریف کردند.

خبرنگاران اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان از سوی مجلس تعریف شد

نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز-سه شنبه-مجلس شورای اسلامی مواد 1 و 2 لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان را تصویب کردند.

نمایندگان در ماده 1 این لایحه مقرر کردند: به منظور تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران در بخش ورزش و امور جوانان کشور، اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان که در این قانون به اختصار وزارت نامیده می گردد مشخص می گردد.

نمایندگان در ماده 2 این لایحه تعاریفی را تصویب کردند که بر این اساس، ورزش به معنای فعالیتی مشمول بر به کارگیری قوای جسمانی، فکری و مهارت های حرکتی است که در انواع تربیتی، همگانی، قهرمانی و حرفه ای با اهداف مشخص اجرا می گردد، همچنین ورزش تربیتی به معنای ورزشی است که از سوی خانواده، باشگاه و نهادهای رسمی آموزشی به ویژه مهدهای کودک، مدارس، دانشگاه ها به صورت برنامه ریزی شده پیگیری می گردد و هدف آن توسعه مهارت های حرکتی ورزش پایه است.

نمایندگان همچنین در این ماده مقرر کردند: بر اساس این لایحه، اتحادیه باشگاه های ورزشی به معنای شخصیت حقوقی مستقل و غیر انتفاعی متشکل از باشگاه های ورزشی است که با هدف نظارت و تأمین حقوق صنفی اعضا در کلیه زمینه های ورزشی به غیر از ورزش حرفه ای با مجوز وزارت ایجاد و فعالیت می نماید؛ همچنین بر اساس این لایحه خانه های جوانان، مراکزی است که برای حفظ و ارتقای هویت دینی، ملی و انقلابی جوانان و مشارکت، تمرین توانمند سازی اجتماعی، آموزش و مهارت زندگی و نشاط و شادابی جوانان در چهارچوب مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی ایجاد و فعالیت می نمایند.

بر اساس این ماده، ورزش حرفه ای ورزشی است که با رقابتی سازمان یافته با توجه به مقررات خاص در هر رشته برای ارتقای رکوردهای ورزشی و کسب رتبه یا مدال انجام می گردد، همچنین بر این اساس، باشگاه ورزشی به مؤسسه ای اطلاق می گردد که توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی با هدف تعلیم و تعمیم سلامت جسمی و روحی افراد جامعه مبتنی بر اصول علمی و ارزش های اسلامی ایجاد فضای کسب و کار به دست آوردن رتبه و مدال در یک یا چند رشته ورزشی مطابق ضوابط فنی و عمومی مشخص شده با مجوز وزارت تأسیس و فعالیت می نماید.

سیام **3050**9121

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سامی: مجله سامی: انجمن های گفتگو

منبع: ایرنا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 10791

به "خبرنگاران اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان از سوی مجلس تعریف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان از سوی مجلس تعریف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید